Rensa en hårddisk i BIOS

Permalänk
Medlem

Rensa en hårddisk i BIOS

hejsan, jag undrar om man kan rensa en hårddisk i BIOS. För att windows har krashat och jag kan inte göra någonting mer än att gå i i BIOS. Och det går inte att intstallera om det.

mvh oliver

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låt dig vara lite mer specifik tack.. VARFÖR kan du inte ominstallera det och varför/hur har windows kraschat?..

Nja, är det eget bygge kan du inte rensa hårddisken, man kan göra det om man har en färdigköpt dator (iaf laptoppar). Men om du nu lyckas rensa disken från bios och du inte kan starta installationen så har du ju en dator som inte funkar alls..Inte för att den inte gör det nu men ja iaf.

Permalänk
Medlem

Exakt vad händer när du inte kan installera om Windows?

Permalänk
Medlem

det har väll inte krashat. Utan windows har sätt att jag använder mig av fake windows, så jag kan bara komma till inloggningen och skriva in mitt lösen sen kommer jag inte längre. Har testat att sätta i en windows skiva och det funkar jag kan skriva in cd-keyn och komma till installationen. Men installationen kommer typ bara till 10 %

det är en bärbar dator

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Medlem

Köp windows och formatera om?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oliveeer:

det har väll inte krashat. Utan windows har sätt att jag använder mig av fake windows, så jag kan bara komma till inloggningen och skriva in mitt lösen sen kommer jag inte längre. Har testat att sätta i en windows skiva och det funkar jag kan skriva in cd-keyn och komma till installationen. Men installationen kommer typ bara till 10 %

det är en bärbar dator

Skrivet av LoTex94:

Köp windows och formatera om?

Köpa windows och ominstallera heter det.

Permalänk
Medlem

Eller använd recovery DVD skivorna som du skulle ha skapat första dagen efter du köpt datorn. Jag antar nu att recovery partitionen inte funkar eftersom den ibland sabbas när man installerade med en annan Windows skiva.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oliveeer:

det är en bärbar dator

Jag är rädd att det bryter mot § 7 i reglerna att antyda att man innehar piratkopierat material. Därför har jag låst den här tråden. Jag föreslår alltså att du börjar med att köpa Windows.

*tråd låst*