Ny bärbar till syrran (julklapp)

Permalänk

Ny bärbar till syrran (julklapp)

Hej!

det är så att min syster önskar sig en egen laptop i julklapp i år och undrar då över vilken prisklass man skulle kunna lägga sig i samt tips på bra datorer.

det hon värdesätter är att den ska vara hyffsat snabb (behöver inte vara nått monster då hon bara sitter och chattar, surfar kollar film) det ska vara en snygg layout och den ska inte brännas om man har den i knät en liten stund så med andra ord så ska det vara en snygg dator med bra kylning och det behövs inte några jättebra komponenter bara den går snabbt att starta.

Budgeten vet jag inte riktigt om då det inte bara är jag som ska betala för datorn men jag skulle gissa på att den ligget mellan 5-8 tusen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En MSI kanske Kundbutik eller en Sony Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ - Inet.se båda med 2 års garanti.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Skrivet av capefear:

En MSI kanske Kundbutik eller en Sony Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ - Inet.se båda med 2 års garanti.

HP Pavilion DV6-3045 - Inet.se

Slår Sony versionen på alla mått och kostar ändå lika mycket.
Men garantin är då på ynka 1 år.

(Konstigt... Skiljer 1K emellan... Såg inte det )
Ta sony

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

HP Pavilion DV6-3045 - Inet.se

Slår Sony versionen på alla mått och kostar ändå lika mycket.
Men garantin är då på ynka 1 år.

Inget numpad och kvaliteten är tveksamt.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Några krav på skärmstorlek? En netbook borde duga faktiskt, brukar också vara knävänliga.

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk

den där sonyn såg ut att vara precis rätt för henne, tror ni att den håller sig kall även om man skulle ha den i knät under en plastplatta från ikea? även hp maskinen såg ju väldigt bra ut fast jag har dessvärre haft en del problem med hp datorer då mina tidigare lätt överhettas och haft en massa med program inprogrammerade från början som man inte har någon speciell användning för.

men förhoppningsvis så har hp insett sina misstag och och gjort bättre kylning på deras nya datorer.

Permalänk

skärmstorlek skulle kunna vara mellan 11-15 spelar ingen stor roll tror jag.