The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Förlåt, när var lanseringsdatumet? Behöver boka en källare och säga farväl till omvärlden på en tid... ^^

Ärligt talat så såg det mycket bättre ut än jag ens hade vågat hoppas på. Måste nog vara den allra bästa trailern Bethesda nånsin gjort och kanske den mest hype känslomässigframkallande trailern jag nånsin sett. Satt ju och rös av välmående endast av att se den för f*n. xD De som gjort trailern borde nog ansöka om löneförhöjning!

Känslan, miljön, fienderna och alla gameplay changes man läst om... det kan inte liksom bli annat än bra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Förlåt, när var lanseringsdatumet?

11/11/11.

Kollade "Första spelsekvensen från Skyrim" och helsike vad bra det ser ut!
Måste spela lite Oblivion för att fira!

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Skrivet av DST:

tycke grafiken såg lite oskarpt ut på något sätt, typ som dragon age origin fast bara till den punkten i teasern då "hjälten" slåss mot draken. därefter när man får se ingame grafik, hoppas iaf att det e det. det blir det mycket klarare å njutningsbart... störde mig så otroligt på dao stilen.... å hoppas att skyrim håller sig ifrån den stilen... hoppas ni förstår vad jag menar hehe

Även om det är väldigt snyggt så skulle det såklart kunnat vara snyggare men eftersom XBOX360 och PS3 fortfarande hankar sig fram och kommer fortsätta så ett par år så tvingas spelskaparna anpassa sig därefter. Hur som helst, väldigt stämningsfullt och snyggt men kunna varit snyggare.

Permalänk
VR-fantast

Tveksamt eftersom dom tjänade galet mycket mer pengar på konsolreleasen av Oblivion som har pumpats in i det här spelet. Det ser inte ut som Crysis på den här skalan helt enkelt, det är inget simpelt FPS-spel (hoppas jag)

Permalänk
Medlem

det som verkligen får spelet att leva e ju den groteskt bra musiken... kan det bli bättre än så här

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Jooh4n:

Underbara nyheter, då vet vi alltså att det är snyggare än trailern visar!

Permalänk

Tänkte väl det Tyckte bla marktexturerna såg hemskt platta och tråkiga ut. Förstår inte varför dom visar upp den fula versionen av spelet på premiären? Man borde ju vela ge ett så bra intryck som möjligt.

Men i övrigt ser det hur bra ut som helst. Man ser verkligen att dom har lagt ner mycket jobb på omgivningen. Även kul att se hur dom har inspirerats av diverse populära moddar från oblivion med tex upplysta fönster och blodstänk på karaktärerna Magierna ser också sjukt lovande ut med mycket mäktigare effekter!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Tänkte väl det Tyckte bla marktexturerna såg hemskt platta och tråkiga ut. Förstår inte varför dom visar upp den fula versionen av spelet på premiären? Man borde ju vela ge ett så bra intryck som möjligt.

Men i övrigt ser det hur bra ut som helst. Man ser verkligen att dom har lagt ner mycket jobb på omgivningen. Även kul att se hur dom har inspirerats av diverse populära moddar från oblivion med tex upplysta fönster och blodstänk på karaktärerna Magierna ser också sjukt lovande ut med mycket mäktigare effekter!

Håller med fullt ut, man tycker dom borde vilja visa upp sin bästa sida.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Håller med fullt ut, man tycker dom borde vilja visa upp sin bästa sida.

För att de kanske fortfarande jobbar på det? Tänk på att det är ett antal månader kvar, de sitter ju inte och rullar tummarna... Verkar som att ni tror att spel magiskt blir till 6 månader innan release

Permalänk
Medlem

Nejnejnej. Jag tror det är helt rätt med tanke på internet-hypen att gå ut med material som det vi fått se idag. Gissningsvis konsol-kvalité. Hade man valt att presentera det absolut bästa man kan prestera, hade det varit svårt att fortsätta haussa upp förväntningarna innan släpp. Det är ju faktiskt ganska många månader månader kvar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

Om det är såhär spelet ser ut idag på konsol vad kan vi då förvänta oss när man kör max inställningar på PC?
blir knäsvag när jag tänker på det.
snälla någon som jag någon miljon som kan bjuda med mig och pröva spelet i förtid <3?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Episkt bra trailer, körena och musiken gör förstås mycket till. Tycker Dragon Shoutet lät bra, kommer nog fungera fint i spelet. Sen fick jag lite Highlanderkänsla över hur man får nya shouts.

För bästa kvalite kan man ladda hem en MP4 HD-trailer från officiella sajten, bara att gå till länken i nedre delen på flashspelaren. Så kan man pausa och kolla de snabba klippen lite mer noggrant ifall man vill.
http://www.elderscrolls.com/

Permalänk
Skrivet av anon136857:

För att de kanske fortfarande jobbar på det? Tänk på att det är ett antal månader kvar, de sitter ju inte och rullar tummarna... Verkar som att ni tror att spel magiskt blir till 6 månader innan release

Du förstår väl att spelen inte skapas separat till varje medium, således bör det vara exakt lika långt gånget till PC som till konsollerna.

Permalänk
Medlem

Här är lite nyttig läsbar info

Citat:

Right after we finished Oblivion in 2006, the team at Bethesda Game Studios dove full steam into making Fallout 3. But we did put down a few ideas on paper about what we’d do after Fallout, and that would be Skyrim, featuring the return of dragons to the Elder Scrolls. We usually start with an overall tone of the game. And Skyrim spoke to all of us. The original home of men: rugged, weathered. The ancient power of the Nords would come to life through their shouts. You would battle with dragons, using their language, and become the one thing they fear: Dovahkiin, the Dragonborn. Five years later and we’re excited to finally share some of this vision as it comes to life on the screen.

Like you, we’re fans as well. We simply make the game we’d love to play. The game we’d book vacation time to play. And like you, we’ve waited a long time to see the Elder Scrolls return. Fallout 3 was an amazing experience for us and we learned a lot. In some ways, Skyrim is both our follow up to Oblivion, and our follow up to Fallout 3. Each time we strive to improve on the style of game we enjoy; one where you can be who you want, and do whatever you want.

To do that this time, we knew, like before, we had to start over. We needed to reinvent large parts of the game and its technology. We started with the graphics renderer, and how we would bring the scale of snow covered mountains, dynamic weather systems, and massive dragons to life along with the small details of how people lived; from the forks they used, to the fish they caught, and the meat they cooked. We then rewrote all the major graphics and gameplay systems including lighting, shadows, level of detail, animation, interface, scripting, dialogue, quest systems, melee, magic, and more. All of those changes made it into our internal editor as well. So much had changed that we decided to call the engine and editor by a new name, the Creation Engine and the Creation Kit. We can't wait to see what all the brilliant mod makers do with these tools.

All of this is done to bring epic fantasy to life in a game unlike we've done before. We try to improve each game we do, but we also try to make each stand on its own. For whatever the year, be it 1994 with Arena or 2011 with Skyrim, we try to create something that feels like you're experiencing The Elder Scrolls for the first time, a game that brings to life a new world on your screen, fueling your own imagination with possibility.

I can remember directing Morrowind with the exact same goal, but with a team of 40, which seemed enormous in 2000. And again directing Oblivion and a team of 60 people for the next four years. This time we're up to 100 people. We've added some amazing new talent. We also have the bulk of our original team. People I've been lucky enough to call my coworkers and friends for over a decade. Our Lead Programmer Guy Carver worked with me since Redguard. Our Lead Designer Bruce Nesmith and Co-Lead Designer Kurt Kuhlmann since Daggerfall. Production Director Ashley Cheng was here for Redguard, left, and came back for Morrowind. Lead Artist Matt Carofano has had that role on TES since Morrowind. Lead Producer Craig Lafferty joined us for Oblivion after working at Epic on Unreal and Unreal 2. Audio Director Mark Lampert has worked his one-man magic here since Oblivion. And there are so many more. Across the board, new and veteran, the talent, expertise, and hard work of this team still inspire me. We're all incredibly thankful to be given the opportunity to make a game like this.

Lastly we want to thank all of you, the fans, who have kept the Elder Scrolls alive for the last 17 years. You’ve supported us by buying our games, but it’s not just that. It’s that you spread the word. You still make mods and download others’. You discuss the lore, your characters, and your adventures. You give us endless feedback and inspire us all to make something special. We hope to return that support and make a game that everyone can share, get lost in, and be proud of.

http://www.elderscrolls.com/community/welcome-back-elder-scro... (bild på teamet finns där)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är spelet i sig som spelar väldigt stor roll, inte hur grafiken är. Det är ju därför Half-Life och Deus Ex fortfarande har titeln "världens bästa spel genom tiderna". Visst, grafiken har en stor roll nu för tiden, med tanke på hur bortskämda vi egentligen är, men det är insidan som räknas. Tror faktiskt du håller med mig där, trots din kritik på en redan fin grafik.

Tänk även på att detta är den allra första ingame-videon ur spelet. Bethesda kanske kommer att ändra lite på grafiken, på grund av alla er som klagar på nästan det minsta lilla. Grafikmotorn är charmig och har en klass för sig. Jag älskar den!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Det är spelet i sig som spelar väldigt stor roll, inte hur grafiken är. Det är ju därför Half-Life och Deus Ex fortfarande har titeln "världens bästa spel genom tiderna". Visst, grafiken har en stor roll nu för tiden, med tanke på hur bortskämda vi egentligen är, men det är insidan som räknas. Tror faktiskt du håller med mig där, trots din kritik på en redan fin grafik.

Tänk även på att detta är den allra första ingame-videon ur spelet. Bethesda kanske kommer att ändra lite på grafiken, på grund av alla er som klagar på nästan det minsta lilla. Grafikmotorn är charmig och har en klass för sig. Jag älskar den!

No shit Men om det ser sämre ut än Oblivion så känner jag att jag har full rätt att påpeka det. Som sagt så var det konsol-versionen, så det finns fortförande hopp för den riktiga versionen. Om inte annat så är väl textur-overhauls bland de första moddarna som brukar släppas. Så i längden är det ju inga problem.
Normalt sett vad gäller texturer så brukar man ju dock göra tvärt om, att man börjar med högre upplösta varianter, och sen tweakar dom efterhand beroende på prestandan. Därför känns inte troligt i min värld att där inte redan finns en snyggare version av spelet. Antagligen så ligger väl konsol-versionen lite längre fram i utvecklingen och var mer färdig för demonstration än pc-versionen.

I vilket fall så kritiserade jag inte helheten på spelet, utan påpekade bara något uselt som stack ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

No shit Men om det ser sämre ut än Oblivion så känner jag att jag har full rätt att påpeka det. Som sagt så var det konsol-versionen, så det finns fortförande hopp för den riktiga versionen. Om inte annat så är väl textur-overhauls bland de första moddarna som brukar släppas. Så i längden är det ju inga problem.
Normalt sett vad gäller texturer så brukar man ju dock göra tvärt om, att man börjar med högre upplösta varianter, och sen tweakar dom efterhand beroende på prestandan. Därför känns inte troligt i min värld att där inte redan finns en snyggare version av spelet. Antagligen så ligger väl konsol-versionen lite längre fram i utvecklingen och var mer färdig för demonstration än pc-versionen.

I vilket fall så kritiserade jag inte helheten på spelet, utan påpekade bara något uselt som stack ut.

Att det var konsol-versionen av spelet, förklarar ju en hel del xD Länge leve PC'n!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jo, det handlar inte bara om hur realistisk grafiken ser ut. Grafiken i TES har en sorts stor mysighetskänsla över sig och den verkar av trailern att döma bli än högre i Skyrim. Det känns som att man blir riktigt sugen på att utforska de vackra miljöer som presenteras.

Men visst, rent tekniskt fanns det ett fåtal saker som inte såg så imponerande ut i trailern.
Vattnet såg inte något vidare bra ut, tyckte jag. Sedan var vissa texturer lite grova.
Men även om grafiken skulle se likadan ut på pc versionen (vilket den inte lär göra) så är detta utan tvekan det spel jag ser mest fram emot under 2011.
Det enda som skulle kunna smälla lika högt i min smak är om Half-life 3 skulle komma ut, med ny fantastisk grafik och nyskapande ide'er. Det lär dock dröja..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer många hemligheter, Artifacts, bossar och svåra quests. Något som Oblivion saknade.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jo, det handlar inte bara om hur realistisk grafiken ser ut. Grafiken i TES har en sorts stor mysighetskänsla över sig och den verkar av trailern att döma bli än högre i Skyrim. Det känns som att man blir riktigt sugen på att utforska de vackra miljöer som presenteras.

Men visst, rent tekniskt fanns det ett fåtal saker som inte såg så imponerande ut i trailern.
Vattnet såg inte något vidare bra ut, tyckte jag. Sedan var vissa texturer lite grova.
Men även om grafiken skulle se likadan ut på pc versionen (vilket den inte lär göra) så är detta utan tvekan det spel jag ser mest fram emot under 2011.
Det enda som skulle kunna smälla lika högt i min smak är om Half-life 3 skulle komma ut, med ny fantastisk grafik och nyskapande ide'er. Det lär dock dröja..

Precis, man får lite av en "trollskogs -känsla" av det hela. Som dom skrev i gamereactor när dom fick testa spelet så sa dom att det var lite som att gå in i en av John Bauers trollskogar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tycker vattnet i grottan och vid vatten-möllan ser grymt bra ut. Den stora floden-sekvensen är det vi talar om, väldigt omdiskuterat på officiella skyrim-forumet - Antingen är perspektivet helt fel i trailern eller så är det helt enkelt inte tillräckligt snyggt.
Att man sedan lovat att vattnet skall vara dynamiskt och påverkas av vind osv. återstår att se.

Även om man kan tycka det finns vissa detaljer som inte är hundra, vilket delvis kan bero på xbox360/ps3-generationens gränser, har Bethesda lyckats få spelet att se förvånansvärt levande ut. Troligen slår det ut Red Dead Redemption när det kommer till natur, som det också lyckades jäkligt bra i den numera åldrade konsolgenerationen. RDR är enligt mig det spel jag spelat på konsol som är överst på listan när vi talar om naturtrogenhet.

Det är som dag och natt mellan grottvattnet och flodvattnet?

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlm:

Tycker vattnet i grottan och vid vatten-möllan ser grymt bra ut. Den stora floden-sekvensen är det vi talar om, väldigt omdiskuterat på officiella skyrim-forumet - Antingen är perspektivet helt fel i trailern eller så är det helt enkelt inte tillräckligt snyggt.
Att man sedan lovat att vattnet skall vara dynamiskt och påverkas av vind osv. återstår att se.

Det är som dag och natt mellan grottvattnet och flodvattnet?

Jo, det har du helt rätt i. Jag syftade på flodvattnet när jag pratade om vattnet.
Jag tänkte aldrig på att studera övrigt vatten närmare och när du säger det så ser jag ju hur pass mycket bättre det är.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
VR-fantast

Någon som slängde ihop en liten jämförelse för alla grafikhaters:

Permalänk
Medlem

Skyrim är snyggare än Oblivion, helt klart

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

IGN harr gjort en breakdown av trailern och... daaaamn.... nu är även jag exalterad!

Permalänk
Skrivet av Damodred:

IGN harr gjort en breakdown av trailern och... daaaamn.... nu är även jag exalterad!

http://www.ign.com/videos/2011/02/24/skyrim-rewind-theater

Hur ska man klara sig ända till NOVEMBER?!

Vill ha nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon som slängde ihop en liten jämförelse för alla grafikhaters:

Haha, det var ju enorm skillnad när man såg det sida vid sida, då skall man ju också komma ihåg trailern var ju Xbox360 versionen och hur mycket snyggare det hade sett ut på PC med AA och bättre upplösning osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha skön video

"..And theese guys have the power to yell att dragons..." ".. Dragons doesn't like to be yelled at.."

I loled xD Jag är sjukt sugen på spelet!