När släpps Battlefield 3?

Permalänk

När släpps Battlefield 3?

Hej, jag undrar om det är någon som vet något om Battlefield 3? Kommer det ens att släppas och i så fall vet någon när?`För ett tag sen var det ju snack om att det skulle släppas.

Permalänk

Det släpps när det släpps, hade det funnits info om releasedatum så hade 2 sekunder på google gett dig svaret...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Ingen vet. Kommer en beta 2011, men när själva spelet släpps är oklart. Kanske sent 2011 eller under 2012.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vad är det för nyheter i BF3? Har dom släppt nått alls dom nån hört nått om?
Typ om det kommer att vara massivt eller är det console igen så det är max 32 spelar?

Permalänk

De har sagt att pc-versionen ska göras separat och lite sådant, beta inom ett år efter Moh's release är det sagt.
Ska komma mer info om ljussättningen på en mässa i februari (glömt namnet)

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Typ om det kommer att vara massivt eller är det console igen så det är max 32 spelar?

Det är sagt att det utvecklas i första hand till PC och att det kommer att ha stöd för 64 spelare. Samt att spelet kommer ha "dynamic weather system" vilket betyder att vädret förändras under spelets gång.

Folk som köpte MoH fick en beta nyckel till BF3 där det stod att betan kommer starta inom ett år efter MoH releasen. Och om betan är som BC2's så lär inte releasen dröja så länge efter betan.

Enligt mig så tycker jag dom skall ta den tid dom behöver för att göra ett så bra spel som möjligt. Jag väntar hellre längre och får en bra produkt. Säkert många som delar min åsikt.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Enligt mig så tycker jag dom skall ta den tid dom behöver för att göra ett så bra spel som möjligt. Jag väntar hellre längre och får en bra produkt. Säkert många som delar min åsikt.

Undrar hur bra nästa Duke Nukem kommer bli isåfall har ju bara varit under utveckling i sisådär en 13 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Undrar hur bra nästa Duke Nukem kommer bli isåfall har ju bara varit under utveckling i sisådär en 13 år

Haha, ja. Men det är nog ett extremfall.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Det är sagt att det utvecklas i första hand till PC och att det kommer att ha stöd för 64 spelare. Samt att spelet kommer ha "dynamic weather system" vilket betyder att vädret förändras under spelets gång.

Folk som köpte MoH fick en beta nyckel till BF3 där det stod att betan kommer starta inom ett år efter MoH releasen. Och om betan är som BC2's så lär inte releasen dröja så länge efter betan.

Håller med, vill verkligen att BF3 tar allt från bfbc2 +bf2 och smackar ihop det till något fantastiskt...

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkan_Swe_Utopia:

Håller med, vill verkligen att BF3 tar allt från bfbc2 +bf2 och smackar ihop det till något fantastiskt...

Jag vill att BF3 tar allt från BC2+BF2, sen skär bort allt från BF2 och BC2 utom fysiken och lägger till allt från BF1942 istället.

Det enda fantastiska som skulle kunna hända är BF1942 2. Allt annat är förutsägbart, upprepande och tråkigt.

Permalänk
Medlem

Något jag hoppas på är att dom gör verklig fysik och annat för kulor, gillar inte att man kan stå med full auto och träffa alla skott på 50m utan att anstränga sig. (CoD någon?)
Gillade det med BF2 faktiskt, även om det var ganska random... lite störande när man siktade på huvudet och sköt enstaka skott, alla träffade i foten...
Likadant med tanksen, lite mindre drop på skotten hade varit nice... borde inte märkas nämnvärt på 2-300m(?)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

de var free2play versionen som av BF2 som är max 32 players.

Håller med, vill verkligen att BF3 tar allt Bästa från bfbc2 +bf2 och smackar ihop det till något fantastiskt...

Rättade åt dig

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Rättade åt dig

Tack, det va det jag menade. Har verkligen diggat battlefield serien. hela vägen från start tills typ nu. Minns med glädje tillbaks när jag lirade silentheroes modden och låtsades invadera norge...

Finns så mycket kul med bf2 som inte fick komma med till konsol spelen... men o andra sidan kom frostbite, vilket gav spelet en helt ny dynamik. Samtidigt vill man ju inte att dom bara tar den och applicerar på bf2 typ.

Det jag kan störa mig mest på är hur otroligt olika spelet ter sig på PC vs konsol. Inget jäkla team tänk överhuvudtaget på konsol. Detta har gjort att jag bara lirar på kontoret istället, trippla skärmar där oxå så det e ännu roligare. Men eftersom vi på PC verkar förstå hur ett lag fungerar tycker jag det vore roligt att ge oss möjlighet att utnyttja det mer. Kanske inte behöver vara att man ska ha en kommander men att man kan inom squaden iallafall kommunicera bättre och då menar jag ingame. inte via voip då alla inte har det.

Och inför plan igen och riktiga heli kontroller... Allt snack jag sett om att bra piloter dominerar för mycket e bara bullshit, då e det bara att manna upp allt anti air så tar man ner dom.

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Skrivet av murklor:

Jag vill att BF3 tar allt från BC2+BF2, sen skär bort allt från BF2 och BC2 utom fysiken och lägger till allt från BF1942 istället.

Det enda fantastiska som skulle kunna hända är BF1942 2. Allt annat är förutsägbart, upprepande och tråkigt.

Jag hoppas verkkligen att du får äta upp dina egna ord om ett år eller två..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Back to the roots hoppas jag! Så sent som möjligt

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Tack, det va det jag menade. Har verkligen diggat battlefield serien. hela vägen från start tills typ nu. Minns med glädje tillbaks när jag lirade silentheroes modden och låtsades invadera norge...

Finns så mycket kul med bf2 som inte fick komma med till konsol spelen... men o andra sidan kom frostbite, vilket gav spelet en helt ny dynamik. Samtidigt vill man ju inte att dom bara tar den och applicerar på bf2 typ.

Det jag kan störa mig mest på är hur otroligt olika spelet ter sig på PC vs konsol. Inget jäkla team tänk överhuvudtaget på konsol. Detta har gjort att jag bara lirar på kontoret istället, trippla skärmar där oxå så det e ännu roligare. Men eftersom vi på PC verkar förstå hur ett lag fungerar tycker jag det vore roligt att ge oss möjlighet att utnyttja det mer. Kanske inte behöver vara att man ska ha en kommander men att man kan inom squaden iallafall kommunicera bättre och då menar jag ingame. inte via voip då alla inte har det.

Och inför plan igen och riktiga heli kontroller... Allt snack jag sett om att bra piloter dominerar för mycket e bara bullshit, då e det bara att manna upp allt anti air så tar man ner dom.

sen tycks de bli mera trögt styrt i.o.m konsoll port.
hoppas de blir rappare i BF3 och ligga ner vore guld så man inte dör för att huvet vobblar ovanför muren

edit: men BC2 är ju inte fy skam heller när man får spela på en server som inte laggar, Buggar eller stuttrar(stammar) och när man kommer in på en server där inte alla tänker på K/D och skiter i att skydda objectives

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

men BC2 är ju inte fy skam heller när man får spela på en server som inte laggar, Buggar eller stuttrar(stammar) och när man kommer in på en server där inte alla tänker på K/D och skiter i att skydda objectives

Sant! Dock e ju detta lika vanligt som att påskharen kommer på besök...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men jag hoppas att betan är längre än i BC2 så att dom hinner fixa alla buggar före spelet släpps.
Det är ju trots allt flagskeppet när de gäller hela Battlefield serien så hoppas dom inte släpper det för snabbt.

Visa signatur

Permalänk

Ser verkligen fram emot BF3. Förbokade Medel of Honor: Tier 1 bara för att få betanyckel.
Medal of Honor var inte värt pengarna.

Nej, Battlefield 3 kommer bli ett av årets absoluta höjdpunkter, oavsett vilket år det nu släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmqv1st:

Hej, jag undrar om det är någon som vet något om Battlefield 3? Kommer det ens att släppas och i så fall vet någon när?`För ett tag sen var det ju snack om att det skulle släppas.

Vi har inte annonserat något releasedatum för det än. Men kommer när det är färdigt

Visa signatur