Projekt: Dual Watercooled gamingstation

Permalänk
Medlem

Ah trevligt
Var rädd att det skulle fastna i ett dike i snökaoset men posten har banne mig skött sig!

/Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10616669']Woohooo Dagens leverans

http://img713.imageshack.us/img713/4029/sleevee.jpg

Cred till Djungelapa för total turbo leverans Sleeven ser riktigt nice ut den röda kommer passa superbt bra i bygget Nu hoppas jag att nätaggen anländer imorrn för då blir det sleeving fest

Riktigt snygga sleeve's!
Tycker dock synd om din dag imorrn, satan va jobbigt hoppas det går bra dock!

Mvh

Permalänk
Proffsmoddare

Stripade 460 korten idag för att ha dom redo för EK blocken

Tog en bild på KFA2 kylaren med eftersom jag tycker att det var en nice lösning med en lucka som fläkten sitter i detta gör ju rengöring bra mycket simplare än normalt. Jag vet inte hur vanligt detta är men jag personligen har aldrig haft ett kort med denna finessen innan.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Bara jag som inte gillar kortens färg? Men vem vet, kan funka extremt bra iaf!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mr. Prudo:

Bara jag som inte gillar kortens färg? Men vem vet, kan funka extremt bra iaf!

Jag håller med dig men när de svarta EK blocken sitter där så kommer allt att bli nice

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmobbare

Sla bli riktigt schysst att se något modernare från din sida!
Har inget emot den klassiska stilen du annars brukar köra på, men förnyelse är alltid kul.

Lycka till!

(Är lagom avis på att du har Feser-raddar liggandes.)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Sla bli riktigt schysst att se något modernare från din sida!
Har inget emot den klassiska stilen du annars brukar köra på, men förnyelse är alltid kul.

Lycka till!

(Är lagom avis på att du har Feser-raddar liggandes.)

Blir lätt så när man känner ägaren av företaget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spännande wolve
Var ett litet tag sen du byggde nåt, skit kul att du gör det igen
Kommer SJÄLVKLART följas!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xion_drifter:

Spännande wolve
Var ett litet tag sen du byggde nåt, skit kul att du gör det igen
Kommer SJÄLVKLART följas!

Faktum är att det var inte alls länge sen jag byggde något mitt senaste bygge hämtades av DHL idag och är nu på väg till staterna. Dock har du rätt i att det var väldigt länge sen jag hade en ordentlig oldschool bygglogg Har faktiskt saknat den direkta responsen man får i en forumtråd jag har ju mer sysslat med artiklar och företagsbyggen på senare tid så detta ska bli riktigt kul

Visa signatur

Permalänk

Väntar med spänning!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har Lanboy Air nr 2 anlänt och är redo att demonteras

Och POFF som genom ett trollslag är allt som jag inte behövde borta

Nu ska ramarna bara lackas om och bultas ihop sen är det dags för lite bodywork

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste följas!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Det här kan bli riktigt trevligt! Kommer följa detta med spänning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614306']beställde just detta lilla trevliga kit
http://img526.imageshack.us/img526/4849/molexk.jpg

kan vara bra att han nu när man ska sleeva 2st nätagg 200:- för hela kitet inkl frakten var inte så farligt. MDPC-X ville ha 24 euro plus frakt för endast det översta verktyget och det går jag fan inte med på.

Finns kittet att få tag på i Sverige?

--

Detta kommer bli grymt! Har du några byggloggar/galleri/allmän information om företagsbyggena du talade om?

Senaste jag såg ifrån dig var det blå chassit (840?) som publicerades här på Sweclockers!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hirsch:

--

Detta kommer bli grymt! Har du några byggloggar/galleri/allmän information om företagsbyggena du talade om?

Senaste jag såg ifrån dig var det blå chassit (840?) som publicerades här på Sweclockers!

#10614331 och är mkt likt detta Sunbeam Molex Extractor Kit (Sleevingtool) | Indomo Online AB

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

--

Jag kunde inte hitta någon som hade det kitet i lager så jag beställde från Aquatuning det kanske finns någon butik som har dom hemma men som sagt jag har ingen aning.

tyvärr finns inga gallerier eller loggar på företagsbyggena då dessa byggs så snabbt som möjligt och jag har då ingen tid att fota.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte i lager...

Men får väl lägga en beställning

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10621578']Jag kunde inte hitta någon som hade det kitet i lager så jag beställde från Aquatuning det kanske finns någon butik som har dom hemma men som sagt jag har ingen aning.

tyvärr finns inga gallerier eller loggar på företagsbyggena då dessa byggs så snabbt som möjligt och jag har då ingen tid att fota.

Tråkigt, jag tror att fler än jag vill se ALLT du gör

Du för ju trots allt sweclockers proffsmoddare

Permalänk
Medlem

Tjena Wolf tänkte fårga angående din sleev är själv lite sugen. Är det en hyffsad kvalite eller är de bara skit? För dem är väldigt billiga med sleev på Djungelapan. Sen var köpte du ditt Sleev kit skulle behöva de också ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lolitus5:

Tjena Wolf tänkte fårga angående din sleev är själv lite sugen. Är det en hyffsad kvalite eller är de bara skit? För dem är väldigt billiga med sleev på Djungelapan. Sen var köpte du ditt Sleev kit skulle behöva de också ^^

Faktum är att sleeven är rikltigt bra det är definitivt inte skit kvaliten är bra mycket bättre än hyffsad. Jag kan definitivt rekomendera den. Verktygskitet köpte jag på Aquatuning.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack så mycke

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har byggandet äntligen börjat

Först skar jag ut en bit bottenplatta i 4mm rött plexiglas när denna sätts i botten ger den ett hålrum under på 16mm detta kommer användas till att gömma kablar. Hål kommer att borras i platta på strategiska ställen så kablarna kan löpa under den. Skivans baksida ska lackas svart så att man slipper se kablarna.

Här har ni en bild på testmonteringen av plattan.

Mer bilder på g håller nu på att lacka ramarna svarta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och här satt man och trodde att det fanns den baktanke med att ena chassits ram var blå och den andra var gul.
Varför valde du egentligen Lanboy Air? Bra ramar eller?

Permalänk
Proffsmoddare

Smart att lämna mellanrummet för kabeldragningen! Keep up the good work bro!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av raQzo:

Och här satt man och trodde att det fanns den baktanke med att ena chassits ram var blå och den andra var gul.
Varför valde du egentligen Lanboy Air? Bra ramar eller?

Ja exakt lanboy air är ju helt modulära och det är ju perfekt att kunna ta bort allt man inte behöver och sen har man ju 2st bra stommar kvar att jobba med Färgerna var helt random och hade ingen plats i detta bygget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer hela bygget vara klart tror du?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sergeant44:

När kommer hela bygget vara klart tror du?

Ingen aning tbh

Visa signatur

Permalänk

Inte snygga chassin men om du moddar ihop dom blir det säkert nått snyggt av det !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Stort kommer de bli iaf, och awesome
Chassit i sig måste ju vara en jäkla bra utgångspunkt faktiskt, dock kostar det kanske lite mer än att bygga ihop en egen stomme?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xion_drifter:

Stort kommer de bli iaf, och awesome
Chassit i sig måste ju vara en jäkla bra utgångspunkt faktiskt, dock kostar det kanske lite mer än att bygga ihop en egen stomme?

Ja det gör det ju om man behöver betala för chassina men nu slipper jag ju det eftersom jag har sponsorer för allt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får lite rysningar när jag ser lanboy-air, de gav mig inget vidare gott intryck på Dreamhack när jag kollade på de i Antecs monter.
Men du är ju som sagt Wolverine, då spelar det nog mindre roll vilket chassi du har som utgångspunkt

*edit* Nu när du skrev "old school-bygglogg" så går mina tankar tillbaka ett par år då du och GoTall levererade logg efter logg. Hoppas du fortsätter på samma spår nu och lycka till!

Kommer följas!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5