Permalänk
Medlem

Gratis virusskydd

Tjena, har ny data och undrar om där e något gratis antivirusprogram man kan ladda hem och installera?
Sen om där finns något som är köpbar?

Permalänk

avast home är ganska bra tycker jag.

sen finns ju avg med.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar avg

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör avast, windows firewall (i windows 7) + threatfire. Funkar finfint för mig och är helt gratis.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

AVG free +Zonealarm free+Spybot S&D så är du skyddad mot allt, Spybot kräver lite uppdateringar minst 1 gång/vecka vilket dem rekommenderar skarpt, hittar skräp som lägger sig kvar som kan vara skadligt. Alla 3 är gratis, gå inte på att köpa dem som det står på deras site, gratis versionerna skyddar lika bra.

MVH

Buddaz

Permalänk
Rekordmedlem

Security essentials är gratis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Entusiast

AVG ska det vara

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Avast är det ända anti-virus programmet du behöver.

Permalänk
Medlem

Som sagt allt är en smaksak. Det jag rekommenderade gillar jag och sen till slut är det bara rent sunt förnuft som gäller. Använder även WOT addon på firefox4 b7, så att jag kan se vilken sida jag inte direkt skall besöka, så att jag får något som kan skada datorn. Såg inte att du hade skrivit köpbar.
Här kommer några som kan vara intressanta som går att köpas, om du nu vill göra det. De som är gratis är lika bra, hur som helst här kommer några förslag.
AVG antivirus. Zonealarm har ett paket inte riktigt säker på vad som ingår, de är främst mer på brandvägg som är en av de bästa. Norton 360, inte den vanliga utan 360 och då senaste, kostar en hel del. Kasperky, om jag stavade rätt. Avast NOD som nämndes. F-Secure. McAfee. Panda anitvirus, de har även en gratis varit som jobbar i molnet. Comodo antivirus som finns i gratis variant med, då kan man få både brandvägg och antivirus i ett, mer bekant mot den amerikanska marknaden. De är dem vanligaste. Har du några du kan söka på och se vilken du gillar. De flesta av de kända brukar ha en gratis variant som fungerar lika bra.

MVH

Buddaz

Permalänk

Bra rekommendationer här som Avast! Free Antivirus och AVG Free Edition + Security essentials men Comodo internet security är helt gratis och ger allt som man kan få av ett köpa skydd Ex norton internet security
Spybot 1.6.2 kan jag inte rekommendera längre Pga att det är gammalt och ger inget bra skydd längre.
Sen va det threatfire är inte rekommenderat heller för Windows 7(64-bit) för det segar ner hela datorn och är bara störande.
Att rekommendera windows egna brandväg är bortom all etikett om man ska ha en bra brandväg så ska det vara Comdos brandväg.
Zonealarm free ....... gör det inte jag säger det gör det inte.
Om du inte vill ha Comodos egna antivirus skydd så gå på Avast! Free Antivirus eller AVG Free Edition eller Security essentials med Comodo firewall.
om du vill ha länkar kan jag skriva in det ;P

Permalänk
Medlem

Vad är problem med spybot och zonealarm. själv inte haft några problem

Permalänk
Medlem

Uppdaterar ofta

Permalänk
Medlem

rekommendera något bra så ändrar jag, haft comodo innan. Har inga problem att ändra, så länge det är bra,windows7home premium 32 bit

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!