Permalänk
Medlem

Neon Light Midtower

Ngn här som har en sån burk som kan uttala sig? har sett bilder men vill veta lite mer...

Om det funkar bra osv, kvaliten på det...

Permalänk
Medlem

Ett helt klart prisvärt chassi. Det ser bra ut, följer med ett lagomt nätagg, är ganska standard på insidan. Håller absolut inte samma standard som T.EX. Cheiftec när det gäller utrymme, montering av komponenter (HDD, MoBo, CDD, O.S.V.). Kvaliteten är riktigt bra, men samma där inte lika högt som .ex. Cheiftec. Men det funkar mer än väl.

Om du är ute efter ett snyggt chassi, med bra (inte bäst) funktioner, kvalitet och funktionalitet, till ett enormt bra pris, så är detta chassit för dig.

(har ett själv)

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

ok

tack för tipsen...då vet jag vad jag väljer...=)

Permalänk
Avstängd

det följer ju med relativt mycket också, 2st 80mm fläktar, temp. mätare, 350w nätagget TURBO för fläktarna osv, och sen har den medföljande frontsidor för t.ex cd-rom/brännare så det smälter in snyggt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Har själv tittat på ett neon light.... Kostar völl runt 1k
i stan här hos mig hittade jag däremot ett chieftec med 360W Nätagg för 1300... Så jag ser inte så stor pris skillnad, men visst neon light är j*a lockande... skulle bara vill känna på det i verkligheten.

Visa signatur

=)

Permalänk

Någon som kan visa lite bilder på nämnda chassi?

Visa signatur

Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

jag har ett och är jäkligt nöjd med det, man kan få tag på dom för runt 900kr t.o.m

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Vart kostar de runt 900:-?

Permalänk
Avstängd

det minns jag faktist inte 995:- på dataparadiset.com tror jag, men det var ~100kr billigare nån annanstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att xpdata & datavaruhuset va billigare

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd

jo nån av dom var det nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar:P

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat ett Neon Light nu, men hur kopplar jag in displayen.
Det finns ju så många kablar att välja på och jag fick ingen riktig manual med.

Permalänk
Avstängd

finns väl nånting bakom moderkortsplåten som är gömt, tror jag hitta nåt papper där, kolla där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fixat det nu...

Permalänk
Avstängd

ok, btw batterierna till temp.mätaren kan ta slut snabbt när den har legat på lager ett tag, så om den börjar blinka så vet du att det är bara att öppna upp och byta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wacoo
Ett helt klart prisvärt chassi. Det ser bra ut, följer med ett lagomt nätagg, är ganska standard på insidan. Håller absolut inte samma standard som T.EX. Cheiftec när det gäller utrymme, montering av komponenter (HDD, MoBo, CDD, O.S.V.). Kvaliteten är riktigt bra, men samma där inte lika högt som .ex. Cheiftec. Men det funkar mer än väl.

Om du är ute efter ett snyggt chassi, med bra (inte bäst) funktioner, kvalitet och funktionalitet, till ett enormt bra pris, så är detta chassit för dig.

(har ett själv)

Tack, för att du inte började babbla om hamstarar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den går inte på batterier. Man kopplar den direkt till nätagget.
Mitt chassi verkar vara en uppdaterad version för den har även plats för en 120mm fläkt och fläktgallren ser annorlunda ut och chassit är mörkare än på bilderna.

Permalänk
Avstängd

jaha, själv sitter man på en äldre version eller vad man ska säga, med batteri då vad följde det med för chassi-fläktar med den där? samma pris eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte min på dataparadiset för 995:-
Jag ska kolla vilka fläktar det är sedan...