Permalänk

80x80x4 mm koppar bit

Hej jag är ute efter 2st kopparbitar med detta måttet 80x80x4 mm, vad kan det kosta? Och vart kan man få tag på det? (helst inom sverige)
Jag har försökt googla och kolla prisjakt men är inte van att leta efter metaller så hittar inget heller :(.
Hoppas någon kan hjälpa mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Du kan ju testa Rör-Anders VVS & Energi i Vänersborg AB på Vassbottengatan. VVS'are brukar ha någon form av koppar hemma, annars ska det väl inte vara någon problematik för dom att fixa hem något.
http://maps.google.com/maps?hl=sv&q=v%C3%A4nersborg&um=1&ie=U...

Sen finns det väl någon skrot i Vänersborg.

EDIT: http://www.metallvaruhuset.se/ i Göteborg, ligger dok en bil i väg. Men, men skam dem som ger sig.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej jag är ute efter 2st kopparbitar med detta måttet 80x80x4 mm, vad kan det kosta? Och vart kan man få tag på det? (helst inom sverige)
Jag har försökt googla och kolla prisjakt men är inte van att leta efter metaller så hittar inget heller :(.
Hoppas någon kan hjälpa mig.

Närmaste mekaniska verkstad med plåtinriktning är ett säkert stalltips, ev klipper de till bitarna medans du väntar. Då mekaniska verkstäder oftast anv sk slagsaxar när de klipper plåt, kan det vara bra att veta att kanterna runtom kan behöva filas till lite om det är noga att det är snyggt, är det så föreslår jag att du får dom klippta i måtten: 81*81 så har du en halv mm per raka till ditt förfogande att utöva lite finlir på... När det handlar om så små bitar som du behöver kan det vara ett bra tips att ha med en färsk fläta el dyl till firman du anlitar, har du flyt så kvittar dom dina kopparbitar mot det goa fikabrödet...
P-V

Permalänk
Skrivet av LightForz:

Du kan ju testa Rör-Anders VVS & Energi i Vänersborg AB på Vassbottengatan. VVS'are brukar ha någon form av koppar hemma, annars ska det väl inte vara någon problematik för dom att fixa hem något.
http://maps.google.com/maps?hl=sv&q=v%C3%A4nersborg&um=1&ie=U...

Sen finns det väl någon skrot i Vänersborg.

EDIT: http://www.metallvaruhuset.se/ i Göteborg, ligger dok en bil i väg. Men, men skam dem som ger sig.

Okej tar en titt hos röranders när jag kan.
Och detdär metallvaruhuset har jag mailat men ej fått svar. Tror du det bara är att köra dit och be dom fixa det eller är det mer för företag att beställa?

Skroten kan jag ju ta en titt på om de andra ej fungerar

Skrivet av Pax Vobiscum:

Närmaste mekaniska verkstad med plåtinriktning är ett säkert stalltips, ev klipper de till bitarna medans du väntar. Då mekaniska verkstäder oftast anv sk slagsaxar när de klipper plåt, kan det vara bra att veta att kanterna runtom kan behöva filas till lite om det är noga att det är snyggt, är det så föreslår jag att du får dom klippta i måtten: 81*81 så har du en halv mm per raka till ditt förfogande att utöva lite finlir på... När det handlar om så små bitar som du behöver kan det vara ett bra tips att ha med en färsk fläta el dyl till firman du anlitar, har du flyt så kvittar dom dina kopparbitar mot det goa fikabrödet...
P-V

Okej det låter ju bra men tror ja tar med pengar istället;) Men du tror altså det inte är särskillt dyrt? Ja trodde typ de skulle kosta 300st eller något:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad ska du ha koppar biten till? Är det hemligt?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Vad ska du ha koppar biten till? Är det hemligt?

Blir nog ett galleri eller liknande ifall det inte går åt helvete. Mer får ni inte veta

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej tar en titt hos röranders när jag kan.
Och detdär metallvaruhuset har jag mailat men ej fått svar. Tror du det bara är att köra dit och be dom fixa det eller är det mer för företag att beställa?

Skroten kan jag ju ta en titt på om de andra ej fungerar

Okej det låter ju bra men tror ja tar med pengar istället;) Men du tror altså det inte är särskillt dyrt? Ja trodde typ de skulle kosta 300st eller något:)

Jo koppar är en dyr metall, men med de små bitarna du behöver skulle jag uppskatta priset till högst en hundring för båda. Tipset om fikabröd bygger på att du hugger nån av gubbarna på verkstadsgolvet, med lite flyt tycker de inte det är nåt att klabba med pengar när du nu är så himla hyvens och har med dig fikabröd till dom....
P-V