Permalänk
Medlem

Force Refresh i .NET c#

Tjenna! Jag är ganska ny när det gäller att programmera i .Net och jag skulle behöva lite hjälp.

Jag söker en funktion som gör att servern ber alla som är inne på en viss sida att refresha.

Som exempel att jag har en chat och när någon trycker "Send" så ska alla som är inne på chatsidan se det som precis har postats. UTAN att de ska behöva refresha själva. Jag undrar vad för sorts kod som "tvingar" sidan att uppdateras av sig självt. Och jag vill inte att den ska uppdateras var 10 sekund eller dylikt. Utan det ska mer vara som ett event.

Tacksam för svar

Visa signatur

AMD64 Athlon XP6400+ , 4gig ram, ATI Radeon HD4850, 2.5TB hdd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmem:

Tjenna! Jag är ganska ny när det gäller att programmera i .Net och jag skulle behöva lite hjälp.

Jag söker en funktion som gör att servern ber alla som är inne på en viss sida att refresha.

Som exempel att jag har en chat och när någon trycker "Send" så ska alla som är inne på chatsidan se det som precis har postats. UTAN att de ska behöva refresha själva. Jag undrar vad för sorts kod som "tvingar" sidan att uppdateras av sig självt. Och jag vill inte att den ska uppdateras var 10 sekund eller dylikt. Utan det ska mer vara som ett event.

Tacksam för svar

Då kan du använda jQuery (AJAX). Det går kortfattat ut på att man med hjälp av JavaScript gör serveranrop i bakgrunden. Googla på "jQuery chat" eller "AJAX chat".

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaret, ska kolla upp dit tips

Visa signatur

Permalänk

Kolla på detta:
www.ape-project.org/home.html

Ett system för att pusha ut till klienterna via ajax. Dock aldrig testat så jag kan inte säga så mycket. Fördelen med detta är att klienterna inte behöver sitta och polla

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant det ska jag prova

Visa signatur