Permalänk

Iphone4 i handfatet

Förlängde mitt abonnemang förra veckan hos Tele2 och tog med en Iphone4. De skrev med att jag skulle ha försäkring på 99:-/mån som täcker det mesta.
Idag lyckades jag sumpa mobilen i handfatet med vatten vilken tog slut på skärmen och LED lampan lyser konstant. Så måste fixa till detta.
Nu är frågan, jag ringde till IF och innehar deras stora hemförsäkring vilket innefattar allriskförsäkring, de vill ha 1500:- i självrisk sedan skickar de in telefonen och ser om det går att laga, om inte så får man pengarna för vad den är värd. Hos tele2 så betalar man 600:- i självrisk och de skickar in den (tar tydligen 2-3 veckor, vilket är ruskigt lång tid) och man ska få en ny säger dem, vilket jag hoppas, så de inte reparerar den.

Så vilket av dessa försäkringslösningar skulle ni ta?

Permalänk
Medlem

Frågan är ju lite vad en sån iphone4 kan vara värd?. 2-3veckor är inte ovanligt när det gäller mobil. Så det får du räkna med vilken av alternativen du än väljer. Men jag hade nog valt tele2 alternativet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

billigaste, såklart, vem har inte en gammal mobil liggandes hemma som man kan använda sålänge?

Permalänk

ja tror ja kör på tele2 alternativet också. Dock om man räknar med att man betalar 99:- i månaden så tar det ca 9 månader med tele2 självrisk tills man når IFs självrisk. Det som överväger tele2 mest är också att man får en ny mobil, vilket de säger. Nån som kan bekräfta det?

Permalänk
Medlem

Det är inget jag kan bekräfta, då dom måste göra en bedömning om vilket som kostar minst osv.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Det är inget jag kan bekräfta, då dom måste göra en bedömning om vilket som kostar minst osv.

Har varit och lämnat in telefonen nu och de sa att du kommer få en ny. Men då förstår jag inte varför de behöver ha den inne i 2-3 v. för att ja ändå ska få en ny?

Permalänk
Medlem

Det kan säkert ta den tiden pga av att dom ska göra en rma till apple och säkert skicka telefonen till apple (vet inte vart dom har sitt närmsta huvudkontor som har hand om sånt) och inte förrän då kan dom skicka ut ersättningsmobil. Men berätta gärna hur det går :)!.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Det kan säkert ta den tiden pga av att dom ska göra en rma till apple och säkert skicka telefonen till apple (vet inte vart dom har sitt närmsta huvudkontor som har hand om sånt) och inte förrän då kan dom skicka ut ersättningsmobil. Men berätta gärna hur det går :)!.

Aha, ja då förklarar det saken. Bara hoppas att det tar kortare än beräknat. Kan ju isåfall vara helt klart värt att betala dessa 99:-/mån för att ha denna typ av försäkring för en så pass dyr telefon. Då slipper man även belasta sin hemförsäkring, andra gången det händer så höjer de premien och det vill man ju slippa.