Kingwin Laser Platinum 550W, marknadens bästa nätagg? 2011-02

Permalänk
Medlem

Kingwin Laser Platinum 550W, marknadens bästa nätagg? 2011-02

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Otrolig effektivitet, semi-passiv kylning, väldigt låga rippelnivåer, enbart japanska kondensatorer. Dessvärre brukar aldrig dessa komma till Sverige men kanske någon annan snappar upp Superflowers design och marknadsför den här? Vi får hoppas det.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Kingwin är inga som synts till på svenska marknaden i alla fall.

Var chassit på nätagget ovanligt stort eller var innehållet obefintligt? Kul med 550watt även om det var dyyyyyyyyyyyyyyyyyrt, behövs mer bra nätagg i dom lägre effekterna typ 300-500watt speciellt nu när Mini ITX blir allt mer poppis.

Permalänk
Hedersmedlem

Superflower har verkligen imponerat det senaste året och vi lär se andra tillverkare använda deras nätaggregat.

Så håll ett öga på NZXT då deras agg är från Superflower och är lite bättre än Kingwins motsvarande modeller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Superflower har verkligen imponerat det senaste året och vi lär se andra tillverkare använda deras nätaggregat.

Så håll ett öga på NZXT då deras agg är från Superflower och är lite bättre än Kingwins motsvarande modeller.

NZXT har redan visat att de är mer än villiga att konkurrera i den högre klassen med t.ex. Hale90 och samtidigt är nätaggen väldigt prisvärda så jag håller tummarna för NZXT.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas fler satsar på gold/platinum nu så det blir lite konkurrens, jag messade FDs representant på forumet och dom hade inga planer på nya nätagg i slutet på förra året >.< deras nätdelar känns jävligt out of date med 80+ och alldeles för få PCI-E kontakter med tanke på vad för watt dom spottar ut. Tänkte mer att dom kan ju satsa på Super Flower

We need MÅRE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Jag hoppas fler satsar på gold/platinum nu så det blir lite konkurrens, jag messade FDs representant på forumet och dom hade inga planer på nya nätagg i slutet på förra året >.< deras nätdelar känns jävligt out of date med 80+ och alldeles för få PCI-E kontakter med tanke på vad för watt dom spottar ut. Tänkte mer att dom kan ju satsa på Super Flower

We need MÅRE!

Kan tänka mig att vissa är mer måna än andra, FD har ju aldrig varit i topp, inte ens när det var Cooltek och trots detta har de sina fanboys. Tror att Enermax och Delta jobbar febrilt för att få ut nätdelar med platinum-effektivitet så Corsair kommer antagligen hänga på så snart det går. Seasonic är det mer osäkert med har jag känsla av.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Gisses, den där imponerade i reviewn.. Semipassiv fläkt också.. Hoppas dom dyker upp i någon skepnad i Sverige snart. Det var ju 4st PCIe också, smart och rätt. Det är ju inte alla som behöver 1000W om dom kör SLI/CF på budgetklassade GPU.
Hoppas SilentPCReview tar en titt och ger en ljudmätning..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Hedersmedlem

Man blir nästan tårögd av att läsa sådan elektroporr.

Trevligt att Super Flower äntligen blommat och nu önskar man sig bara en hel bukett av superblommor på den svenska marknaden ( Passande ljud ). De har verkligen lyft sig till en av de absolut bästa, om inte den bästa tillverkaren för närvarande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Kan tänka mig att vissa är mer måna än andra, FD har ju aldrig varit i topp, inte ens när det var Cooltek och trots detta har de sina fanboys. Tror att Enermax och Delta jobbar febrilt för att få ut nätdelar med platinum-effektivitet så Corsair kommer antagligen hänga på så snart det går. Seasonic är det mer osäkert med har jag känsla av.

Blev lite nyfiken: vad menar du att Corsair kommer hänga på? Corsair gör ju inga agg själva, och har aldrig använt varken Enermax eller Delta som OEM. Om inte Seasonic siktar på platinum, så minskar väl rimligen även chansen att Corsair kan göra det inom en snar framtid? Andra OEM:en som Corsair använt hittills är ju CWT... Nån som läst något om dem gällande platinum nätagg?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Lite klena kylflänsar i de agget tycker jag, om det nu ska kunna köras semi-passivt så känner jag lite spontant att flänsarna borde vara av större storlek : )
I övrigt ser det ut att vara ett mycket trevligt nätagg, man kan ju hoppas att de når svenska marknaden : )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ManBearPig:

Lite klena kylflänsar i de agget tycker jag, om det nu ska kunna köras semi-passivt så känner jag lite spontant att flänsarna borde vara av större storlek : )
I övrigt ser det ut att vara ett mycket trevligt nätagg, man kan ju hoppas att de når svenska marknaden : )

Med en 89% effektivitet vid sämsta fall så behövs inte lika stor kylare helt enkelt. En fanless disign hade dock krävt lite tyngre grejer.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Med en 89% effektivitet vid sämsta fall så behövs inte lika stor kylare helt enkelt. En fanless disign hade dock krävt lite tyngre grejer.

Poäng : )

Passiv version av detta, det måste vara drömmen!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Blev lite nyfiken: vad menar du att Corsair kommer hänga på? Corsair gör ju inga agg själva, och har aldrig använt varken Enermax eller Delta som OEM. Om inte Seasonic siktar på platinum, så minskar väl rimligen även chansen att Corsair kan göra det inom en snar framtid? Andra OEM:en som Corsair använt hittills är ju CWT... Nån som läst något om dem gällande platinum nätagg?

Jag menar att Corsair kommer gå till den OEM som kan erbjuda prisvärdast/bäst plattform för 80-plus platinum. Enermax kommer de inte använda som OEM men Delta tror jag inte är uteslutet. Corsair har på senare år styrt om till de billigaste och tror inte de känner lojalitet för någon OEM även om det dragit åt CWT på senare år.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ManBearPig:

Lite klena kylflänsar i de agget tycker jag, om det nu ska kunna köras semi-passivt så känner jag lite spontant att flänsarna borde vara av större storlek : )
I övrigt ser det ut att vara ett mycket trevligt nätagg, man kan ju hoppas att de når svenska marknaden : )

I testet vid rumstemperatur (som sweclockers testar) så startade inte fläkten förrän crossload test nr 2! Alltså kunde de belasta agget fullt ut på normalt sätt utan att fläkten startade, alls.

Titta på hotboxtestet, endast 4C skillnad mellan insug och utblås vid fullt spjut. Effektiviteten är dessutom bättre i högre temp. Härligt!

Läs i forumet där testaren skriver: "Fun fact - when I put these back together, I load test them at 80% load for a long time to make sure they work. This thing needed a 100% load, and even then it took like 40 minutes to turn the fan on so I could tell whether or not the fan controller was working. "
http://www.jonnyguru.com/forums/showpost.php?p=74978&postcoun...

Det behövs inga stora flänsar. Stor punkt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nu har Jonny testat ett nytt SuperFlower 550W Gold..

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Det är samma agg i stort sett som KingWins Platinum.. Med i stort sett samma resultat; platinum-nivå det också!!! Wow.. om dom nu bara kan hitta hit till lilla Sverige innan jag går och bygger en ny dator för att flyga IL2 Sturmovik:Cliffs of Dover vid släppet i slutet på månaden
(Lite reklam)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Hedersmedlem

Hard OCP ger den topp betyg och de är ganska hårda när det gäller test av nätaggregat.
http://www.hardocp.com/article/2011/03/01/kingwin_lzp550_550w...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hmm.. Nån som handlat från newegg nån gång å fått skeppat till Sverige?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Hmm.. Nån som handlat från newegg nån gång å fått skeppat till Sverige?

Är du supersugen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lacrits:

Hmm.. Nån som handlat från newegg nån gång å fått skeppat till Sverige?

Newegg skeppar väl inte utanför USA?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Är du supersugen?

Ja, defintivt superflowersugen.. Tyvärr hitta jag detta på neweggs FAQ:
"Does Newegg.com ship internationally?"
"Newegg.com does not currently ship internationally; we only deliver to locations within the United States and to Puerto Rico."

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus