nytt uppgraderings paket rev B3 hjälp

Permalänk

nytt uppgraderings paket rev B3 hjälp

hej alla verkar som en del rev b3 kort är på väg att snart komma in. Så jag har valt att vänta till revb3 finns ute och har kollat lite på ett sånt här paket
http://www.inet.se/kundvagn/visa/233461/2011-02-26

Har redan ett gtx 570 så jag kommer köra sli och kanske skaffa ett till senare
Behöver lite hjälp med paketet så det är kompitabla saker jag har satt ihop. Vet inte riktigt hur bra nätagget är och har kollar runt lite på andra moderkort som gigabytes ud7 och msi bigbang marshal kortet
vill ha ett kort som klarar trippel sli och som har bra oc egenskaper.

det ända jag har gjort är igentligen att satt ihop dom grejer jag tror är bra utan att riktigt veta vad jag gör så gärna lite feedback och info om hur det ser ut.

Permalänk

eftersom ingen svarar antar jag att allt är som det ska
har nog bestämt mig för att köra på asus istället för ud7 eller msi big bang då jag har hört mycket bra om detta kortet och dom har lyckats att klocka en i7 till nästan 6 GHz på det.
Men är det någon som vet nått bra chassi till ett E-atx kort tror inte mitt antec 900 klarar det formatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

eftersom ingen svarar antar jag att allt är som det ska
har nog bestämt mig för att köra på asus istället för ud7 eller msi big bang då jag har hört mycket bra om detta kortet och dom har lyckats att klocka en i7 till nästan 6 GHz på det.
Men är det någon som vet nått bra chassi till ett E-atx kort tror inte mitt antec 900 klarar det formatet.

Corsair 800D e ganska bra
och NZXT Phantom

Permalänk

ok ska genast kolla upp det tack

oj jävligt snyggt är det bra luftflöde i det med tanke på att gtx 570 blir ganksa varma så är det en prioritet. Vill helst inte börja klabba med vattenkylning

Permalänk
Permalänk

hade jag ingen aning om tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

ok ska genast kolla upp det tack

oj jävligt snyggt är det bra luftflöde i det med tanke på att gtx 570 blir ganksa varma så är det en prioritet. Vill helst inte börja klabba med vattenkylning

Dom dera 2200 kronorna goer sitt jobb och det e nog ganska svalt.
kolla po Annonser en kille seljer sitt 800D ganska billigt tror jag.

Permalänk
Medlem

man kan instalera en intake fan i botten på 800D som gjort för vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shito:

man kan instalera en intake fan i botten på 800D som gjort för vattenkylning

Den e typ de. o.O
cirka 80% som har den koer med vattenkylning xD
fasta den funkar bra med luftkylning med

Permalänk

så enligt er är 800D det bästa chassit om jag förstår er rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

så enligt er är 800D det bästa chassit om jag förstår er rätt.

I E ATX ja.

Permalänk
Medlem

Känns inte de moderkortet lite ovärt? Spontan reaktion, bara 2st sata3-portar t ex

Permalänk
Medlem
Permalänk

vad jag har hört ska det vara ett av dom absolut bästa av 1155 korten men kom gärna med annan information om du har

Permalänk
Medlem

Jovisst, men exakt hur mycket bättre är det än ett kort för halva kostanden t ex. Tänkte bara ekonomiskt sett, du kanske inte har några problem med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jovisst, men exakt hur mycket bättre är det än ett kort för halva kostanden t ex. Tänkte bara ekonomiskt sett, du kanske inte har några problem med det

han ska köra 3 way sli säger allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jovisst, men exakt hur mycket bättre är det än ett kort för halva kostanden t ex. Tänkte bara ekonomiskt sett, du kanske inte har några problem med det

Kundvagnen i övrigt indikerar ju det, vem köper ett 1200W nätagg för 2300 kr och 16 GB minne, liksom? Trippel SLI... :-| Men det är ju klart, mer är ju alltid bättre...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

rent ekonomiskt har jag inga större problem än ialla fall
men det är inte så många kort som har trippel sli dom jag vet är gigabytes ud7 och msi bigbang och detta från asus och av dom jag har pratat med så har dom flesta sagt att asus maximus kort det bästa kortet av dom. Men jag är helt öppen för andra förslag är ingen fan boy av märken eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

Men jag är helt öppen för andra förslag

Okej, ett förslag: Du behöver inte trippel SLI, du behöver något viktigare att spendera pengarna på, skänk dom till välgörenhet eller något...

Eller vänta, du kanske vill spela på tre stycken 30"-skärmar samtidigt? Vad har du för uppdateringsfrekvens på din monitor, förresten? 60Hz? 75Hz?

Den stora frågan är varför du begränsar dig till en så liten SSD, bara 120GB, när du skulle kunna få en 512GB SSD, eller varför inte en 960GB PCI-E RevoDrive för överlägsen prestanda! Och varför det märkliga valet att inte köpa GTX 580 (det snabbaste single-GPU-kortet på marknaden) istället för märkbart långsammare GTX 570? Eller du kanske inte hade vunnit på lotto när du köpte det?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

du verkar lite smått irreterad
Jag behöver inte trippel sli men jag vill kunna ha det om jag så känner för det. Därför vill jag givetvis att moderkortet ska klara av det och när det inte skiljer mer än ung 1500 så tycker jag att det är ett ganska givet val.
Jag har ingen större lust att spela på tre st 30 skärmar utan tänkte att jag möjligtvis skulle spela lite med 3d istället på en 120 Hz skärm.
Därför är det också ganska grafiskt krävande av datorn.
Jag valde bara en 120 gigs ssd för att jag inte behöver större jag har en 120 gigs raptor nu som jag inte lyckats fylla. En 960GB Revodrive vet jag inte vad det är men det ska jag genast kolla upp.
gtx 570 valde jag för att jag fick tipset här att det var inte lönt med den datorn jag har nu att köpa gtx580 på grund av att min nuvarande cpu skulle flaska och eftersom jag nu redan har ett gtx570 tyckte jag att då kan jag lika bra köra på dom men det är sant som du säger det är möjligt att det blir bättre grafikkort i framtiden. Men det blir isåfall när det kommer så pass bättre så skillnaden blir större än med 580.
Nej jag har inte vunnit på lotto eller spelat på hästar jag jobbar för mina pengar säkert som dom flesta andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

En 960GB Revodrive vet jag inte vad det är men det ska jag genast kolla upp.

Gör det, det är det bästa du kan hitta, det kommer bli en enorm skillnad mot en slö SSD!

Skrivet av kill the clown:

Nej jag har inte vunnit på lotto eller spelat på hästar jag jobbar för mina pengar säkert som dom flesta andra.

...på Stockholmsbörsen?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Nä jag jobbar natt inom industrin
jag förstår inte riktigt. Vi pratar någonstans mellan 15-20 papp det är ju inga enorma belopp eller hur ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Gör det, det är det bästa du kan hitta, det kommer bli en enorm skillnad mot en slö SSD!

...på Stockholmsbörsen?

stop hating

Permalänk

måste säga att dom där Revodrive verkar mycket intressanta är det någon här som har en sån och kan tala om vad dom tycker ?
Ni får gärna tala om vad ni tycker om det jag har plockat ihop om det är något som är mindre bra eller begåvat, men gärna utan snajdiga attityder
Jag är ute efter ett kraftpaket som klarar av dom högsta inställningarna med bra fps och den ska klara så höga inställningar som möjligt även om jag kör 3d