Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

LLC på då?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av voffen1:

LLC på då?

LLC är på

Permalänk
Avstängd

fast det står ju 1.36 V ;/. Jag är iaf rätt nöjd med 3.8 på 1.28 volt, 1.36 på 4GHz e ju lite tokigt jämförelsevis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

fast det står ju 1.36 V ;/. Jag är iaf rätt nöjd med 3.8 på 1.28 volt, 1.36 på 4GHz e ju lite tokigt jämförelsevis...

Kör du 4GHz @ 1.36v? Du borde kunna sänka volten ganska rejält.
Jag kör på 4GHz @ 1.22v.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Kör du 4GHz @ 1.36v? Du borde kunna sänka volten ganska rejält.
Jag kör på 4GHz @ 1.22v.

fattar det som att det var riktat till mig. Men min i7 860 har ju ht vilket försvårar det hela. Sen är varje cpu identisk. Har även krånglat utan ht, den får stanna på 3.8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

fattar det som att det var riktat till mig. Men min i7 860 har ju ht vilket försvårar det hela. Sen är varje cpu identisk. Har även krånglat utan ht, den får stanna på 3.8...

Åh, jag kollade nog inte din signatur noga nog. Det krånglar även med HT avstängt säger du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Åh, jag kollade nog inte din signatur noga nog. Det krånglar även med HT avstängt säger du?

nu har jag endast försökt en gång på 4ghz ht-off med typ 1.35v och det misslyckades...Kanske blir å experimentera mer med det senare.

Permalänk
Medlem

Ta och kolla temp med Coretemp eller HWinfo32,jag tror inte speedfan är att lita på !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axelander23:

Jag brukar bli väldigt deprimerad om jag går och lägger mig och vet att min dator inte startar

Då är jag inte ensam!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

har själv en i5 760 och kör den på 3,91GHz o får den inte helt 100 på 4GHz, i orthos visar det 0 errors men när jag stressar den med occt så får jag bluescreen efter någon minut, nån som har nån fundering?
angående temperaturen så verkar den väldigt låg =), själv ligger jag på 78 grader 100% load, då med en u12, kör på 1,275V så funderat på om jag ska applicera om min kylpasta men får se.

Permalänk
Skrivet av aLEx-16:

har själv en i5 760 och kör den på 3,91GHz o får den inte helt 100 på 4GHz, i orthos visar det 0 errors men när jag stressar den med occt så får jag bluescreen efter någon minut, nån som har nån fundering?
angående temperaturen så verkar den väldigt låg =), själv ligger jag på 78 grader 100% load, då med en u12, kör på 1,275V så funderat på om jag ska applicera om min kylpasta men får se.

byt pasta + öka vcore kör 1.35 på 4.3

Permalänk
Medlem

altså ja kör 1,275v vid 3,91GHz. testat o öka vcore till 4GHz nu men den kommer upp i höga temps (85 grader) innan den avbryter, så ska testa med ny pasta när jag får ork så får vi se.

Permalänk
Skrivet av aLEx-16:

altså ja kör 1,275v vid 3,91GHz. testat o öka vcore till 4GHz nu men den kommer upp i höga temps (85 grader) innan den avbryter, så ska testa med ny pasta när jag får ork så får vi se.

låter vettigt, vad haru för kylare?

Permalänk
Medlem

noctua NH- u12p, tycker den borde hålla tempen nere bättre än vad den gör för tillfället.