Permalänk
Medlem

Sata 3 Kablar?

Om man köper en Sata 3 Disk följer det då med någon sata3 kabel?

För alla lösa kablar man kan köpa är bara för sata 2/300.

Permalänk
Medlem

Oftast inte men det varierar.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Är inte kablarna identiska i alla fall? Alltså att det inte blir någon prestandaförlust eller liknande mellan Sata 3 Gbit/s och Sata 6 Gbit/s.
Har för mig Linus (TechTips) brukar nämna det varje gång han unboxar ett moderkort med medföljande Sata kablar av de olika typerna.

Permalänk
Medlem

Jo dom är lika, men har man en hårddisk med sata 3 kan de ju va vettigt med sata 3 kabel, som brukar följa med om man köper ett nyare moderkort. Annars kan man ju bara köpa en?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Har för mig Linus (TechTips) brukar nämna det varje gång han unboxar ett moderkort med medföljande Sata kablar av de olika typerna.

Stämmer bra det.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Du kan använda en gammal kabel. Spelar ingen som helst roll.

Btw. Haha linus lär oss xD

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Precis som föregående talare sagt så är det exakt samma kablar, så köp ett par vanliga SATA2/300 kablar och kör med dom, ska inte bli någon skillnad.

kollade precis en unboxing av ett moderkort av Linus Tech Tips nyss och då sa han

Citat:

Please note, these are identical other then the color on the cables. There's no reason why you can't use on for another and vice versa.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Okey För står bara 3gb tänkte så det inte limiterar hastigheten där

TAck för infon.