Ny dator, Dags att uppdatera sig med mjukvara!

Permalänk
Medlem

Ny dator, Dags att uppdatera sig med mjukvara!

Hej!

Har nyss lagt en beställning på en ny härlig dator.
På den nya datorn kommer jag att ha win 7 som OS. Det är nu dags att uppdatera sig om vad man mer ska ha för ny mjukvara på datorn då jag inte alls hänger med i svängarna på vad som är bra eller dåligt längre. Jag skulle vilja få tips på:

*Antivirus prog
*brandvägg
*Mediaspelare för film
*codex för media
*internet browser
*Olika GUI's
*etc

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

*AVG Free är lightweight och ett bra gratisalternativ.
*Windows inbyggda är fullt tillräckligt tillsammans med en router.
*Vlc eller XBMC, spelar allt.
*Webbläsare är högst individuellt, kommer snart nya versioner av både Internet Explorer och Firefox.
*Se http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/829465-...

Permalänk

Personlig Åsikt!

*Antivirus prog: Avast gratis och bra har fungerat ypperligt senaste året jag använt det

*brandvägg: om du har en router ska det räcka med windows inbyggda såvida du inte ska koppla upp nån dator på interna nätverket som du vet innehåller något virus men antiviruset brukar fixa det om så skulle vara fallet

*Mediaspelare för film: föredrar MPC-HC eller XBMC även vlc fungerar bra till det mesta till musik tycker jag bäst om winamp

*codex för media: CCCP innehåller dessutom MPC-hc

*internet browser: föredrar Firefox men opera, chrome, IE9 fungerar förederar dock firefox för addon stödet

*Olika GUI's: vet inte vad du menar här... menar du Themes till ditt op eller vad? tycker windows standard Aero theme fungerar utmärkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av w3ng:

Hej!

Har nyss lagt en beställning på en ny härlig dator.
På den nya datorn kommer jag att ha win 7 som OS. Det är nu dags att uppdatera sig om vad man mer ska ha för ny mjukvara på datorn då jag inte alls hänger med i svängarna på vad som är bra eller dåligt längre. Jag skulle vilja få tips på:

*Antivirus prog
*brandvägg
*Mediaspelare för film
*codex för media
*internet browser
*Olika GUI's
*etc

Tacksam för hjälp

JAg tycker

Virus prog: Avast
Brandvägg: Windows deffender
Browser: Google chrome.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Avstängd

*Antivirus prog - Inget, om du inte gillar att surfa på .ru och andra otrevila sidor.
*brandvägg - Standard
*Mediaspelare för film - VLC
*codex för media
*internet browser - Firefox/chrome/opera/IE9
*Olika GUI's
*etc

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ja themes heter det kanske när det gäller OS. (GUI=graphical user interface).
Jag har förr i tiden kört med Nod32 eftersom det skulle vara ett lättviktsprogram som skulle vara bra. Men nu är det då Avast som gäller?

har ni några andra matnyttiga program att dela med er av?
Tänkte ha allt förberett när den nya datorn kommer.

Permalänk
Medlem

Antivirus = microsoft security essentials, Snabb, bra och jobbar i bakgrunden perfekt
Brandvägg = Windows 7 Inbyggda
Mediaspelare = VLC
Codec = Bero på vad du vill göra, de mesta går ju spela upp i VLC så det behöver du inget extra till

Permalänk

Antivirus = Avast antivir
Brandvägg = Windows inbyggda
Mediaspelare = WMP funkar klockrent tycker jag
Codec = K-lite codec pack har nog allt
Browser = Tja smaken är som baken (jag kör Chrome 11)

Här hämtar jag allt jag behöver http://www.filehippo.com/ . Gratis, virusfritt och dom har ett litet trevligt update tool.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Antivirus = Själv använder jag inget, men avast verkar vara bra för gamers.
Brandvägg = Windows inbyggda.
Mediaspelare = jag föredrar WMP då mitt vlc strular med 5.1, annars e båda bra.
Codec = CCCP.
Browser = Prova och se.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.