Permalänk
Medlem

kretsar som gått sänder..

hej.. jag skulle ta bort processorfläkten för jag skulle he på kylplasma för datorn va för varm.. och så när jag höll på så slant jag och 2-3 kretsar vart skadade.. nu när jag försöker starta datorn så står den bara och piper.. finns det något jag kan göra eller måste ja lämna in moderkortet på lagning?

Permalänk
Medlem

Re: kretsar som gått sänder..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonke
hej.. jag skulle ta bort processorfläkten för jag skulle he på kylplasma för datorn va för varm.. och så när jag höll på så slant jag och 2-3 kretsar vart skadade.. nu när jag försöker starta datorn så står den bara och piper.. finns det något jag kan göra eller måste ja lämna in moderkortet på lagning?

Kylplasma låter lite motsägelsefullt måste jag säga

Angående kortet så finns det nog inget du kan göra, om du måste fråga... alltså vet du inte redan själv hur man lagar det så får du låta nån annan titta på det.

Permalänk
Medlem

Cyr har en poäng där... Är ett par ledbanor fimpade kan man ju måla över dessa med ledande färg, är en kodning eller två borta kan man ju köpa nya... Kretsar? låter farligt

Risken är att du gör mer skada än nytta om du försöker fixa det lämna i det, eller köp nytt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

jo ja ha tänkt att lämna in den.. det är nog lika bra