Work in progress tråd för mitt regniga-sommar-dagar-projekt. Tar gärna emot feedback men mest är det som en sorts bygglogg.
Projektet är att göra om nuvarande hemsida för stockholmsspindeln så att den använder drupal för så stora delar som möjligt. Kan hända att jag måste koda någon egen modul men borde klara mig med redan existerande moduler.
Gjort hittils:
*Installerat drupal hos hosten
*Konfigurerat och installerat moduler
**Views - Ger större möjligheter för att presentera och filtrera information
**Location - Utför geocoding på inmatad adress för att få ut latitude och longitude koordinater.
**GMap - Skapar google map utifrån de artiklar som har Location fields.
Att göra:
*Skriva ny php kod för crawlern så att den stoppar in lägenheter i drupal databasen istället för den gamla.
*Ändra utseendet på sidan. Gömma undan viss information och modfiera utskriften av annan.
*Konfiguerera filtreringsmöjligheter för de olika views som skapats.
Skulle nog installera om igen om jag vore dig. Ska inte vara några broken packages direkt efter installation och tyder på att något är fel som kan leda till problem senare.
Är en stor förespråkare av Linux Mint http://www.linuxmint.com .
Har grunden i Ubuntu men får plats på en cd och kör fortfarande med gnome2. Allt på min laptop fungerar out of the box efter installation.
Du behöver nog ha -msse3 eller liknande för att gcc ska acceptera SSE-intrinsics. Det där libet har fullt GCC-stöd så det ska inte vara några problem bara du ger den rätt flaggor. Läs Makefile så ser du vad du måste sätta upp i flagg/define-väg.
Är inge vidare på Blender men vill du ha snabba renderingstider bara för att kolla hur animationen ser ut bör det finnas någon sorts OpenGL rendering som ger en lite finare bild än det som visas i viewporten.
Angående problemet med att selecta vertices verkar du iom att det funkar i wireframe råkat ut för samma som många andra. Något är fel och det är bara att vänta på att de fixar det förhoppningsvis.
Minns att jag hade problem att kompilera det med gcc sist jag försökte pågrund av att de använde sig av några visual c++ kompilator specifika instruktioner. Det kanske är dags att testa igen.
Kodar en plug-in till Maya och använder för tillfället deras library men skulle vilja flytta över det som inte behöver vara Maya specifikt till något annat library.
Vad brukar ni använda för spel och 3d applikationer?
Har tidigare använt CML (Configurable Math Library) men det verkar övergetts av utvecklarna.
Direct3D har ett fint API men jag behöver ett som fungerar oavsett plattform.
Så snabbt som möjligt utan att API blir helt ologiskt är en fördel men tror det mesta är rätt snabbt jämfört med det som är inbyggt i Maya och prioriterar således enkelhet före snabbhet.
Hur skriver du egentligen.
Konstigt, vertex, schyst
Ladda ner senaste builden och uppdatera dina grafikkortsdrivrutiner. Återkom sedan med vettig info såsom vilket operativsystem samt version, version av blender samt vilket grafikkort och vilken version av drivrutinerna om det fortfarande inte fungerar.