Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Logitech introducerar nu sitt första gaminginriktade högtalarsystem G560, som bestyckas med företagets Lightsync-teknik för synkronisering av RGB-belysning.

Logitech har länge varit en av de största tillverkarna när det kommer till kringutrustning för gaming, och erbjuder bland annat hörlurar, möss och tangentbord. Dessa har på senare tid även börjat följa den rådande trenden med belysning av olika slag, som kan anpassas efter tycke och smak.

Nu presenterar företaget en ny produkt under sitt gaminginriktade varumärke Logitech G, nämligen ett högtalarsystem med namnet G560. Det består av två högtalare samt en baslåda och bestyckas med bolagets Lightsync-teknik, vilket fungerar likt Razers Chroma och gör det möjligt att synkronisera RGB-belysningen med spel och annan kringutrustning.

Logitech G560 PC Gaming Speaker 5.jpg
Logitech G560 PC Gaming Speaker 2.jpg

Mjukvaran kan också känna av färger på skärmen automatiskt och synkronisera dessa med belysningen på högtalarna, likt Philips Amibilight som används för TV-apparater. Det är även möjligt att ställa in egna ljuseffekter, där exempelvis högtalarna börjar lysa när förmågor är redo att användas i spel.

Logitech G560 lanseras i april med en rekommenderad prislapp på 199 USD, motsvarande cirka 2 000 kronor inklusive moms.

0

Vinnare korade i Dreamhack Casemod Championship på Dreamhack Summer 2018

Årets kamp i Dreamhack Casemod Championship stod mellan allt från miniatyrbyggen till massiva skrivbord, där juryn nu har korat en riktig tung vinnare med sällskap av en temarik skapelse. Läs mer

5

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

9

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
3

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

4

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalanche Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

65

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

10

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

60

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

30

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

6

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer