#battlefield

Ray tracing i Battlefield V – markant bättre prestanda med nya uppdateringen

Den nylanserade uppdateringen till Battlefield V påstås ge markanta prestandaförbättringar när spelet körs med ray tracing. Redaktionen sparkar igång testriggen för ett snabbtest.

DICE uppdaterar Battlefield V – upp till 50 procent bättre prestanda med ray tracing

Den kommande uppdateringen till Battlefield V introducerar optimeringar för ray tracing, vilka ska ge upp till 50 procent bättre prestanda när tekniken används.

Battlefield V får stor uppdatering med ny karta och nytt kampanjuppdrag 4 december

Den 4 december smäller det – då släpper DICE den första stora uppdateringen till purfärska Battlefield V. På menyn står ny karta, nytt uppdrag samt buggfixar och balansering.

Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Efter fem dagar på marknaden nådde den fysiska försäljningen av färska Battlefield V hälften av vad Battlefield 1 presterade på enbart tre dagar.

Ray tracing i Battlefield V – vi följer upp redaktionens tester

Efter förra veckans testkavalkad av ray tracing ihop med Battlefield V passar Emil och Jonas på att sammanfatta resultaten och sia om teknikens framtid.

FZ testar Battlefield V – actionskjutare som inte tar ut svängarna

FZ testar Battlefield V och imponeras av flera aspekter som fokuset på lagspel och det storslagna spelläget Grand Operations. Däremot faller kampanjen och nytänket kort.

Ray tracing i Battlefield V med Nvidia RTX-serien

Strålspårning, strålföljning, ray tracing eller hur du nu vill kalla det. Redaktionen laddar testriggarna med fler grafikkort och testar nya tekniken i Battlefield V.

Battlefield V med ray tracing – redaktionens första intryck

Med den efterlängtade uppdateringen som aktiverar DirectX Raytracing i Battlefield V på plats passar redaktionen på att dela med sig av både första intryck och en omgång prestandasiffror.

DICE uppdaterar Battlefield V med stöd för ray tracing

I samband med lanseringen av Battlefield V Deluxe Edition får nu spelet en ny uppdatering, vilken bland annat lägger till stöd för ray tracing.

Battlefield V får ray tracing innan 20 november

Nvidia meddelar att Battlefield V blir först ut med att implementera ray tracing, och att detta sker i och med en uppdatering som släpps innan lanseringen den 20 november.

Battlefield V får systemkrav – Radeon RX 580 och Geforce GTX 1060 rekommenderas

Efter vissa förseningar är det snart dags för lanseringen av Battlefield V, och nu presenterar DICE systemkrav i tre nivåer för speltiteln.

Battlefield V får battle royale-läge i mars 2019

DICE presenterar nu sina planer för kommande Battlefield V, vilka bland annat avslöjar att battle royale-läget Firestorm släpps först till våren 2019.

DICE avtäcker Firestorm – battle royale-läge för Battlefield V

Battlefield V blir den första delen i spelserien som får ett battle royale-läge. Det får namnet Firestorm och kommer med den största kartan hittills i Battlefields historia.

Battlefield V försenas till 20 november

Lanseringen av DICE kommande speltitel Battlefield V skjuts upp en månad. Detta då utvecklaren vill lägga mer tid på att förbättra spelet innan lansering.

Battlefield V får öppen beta den 6 september

Den 6 september är det dags för ett öppet betatest av Battlefield V, vilket genomförs på både PC, Xbox One och Playstation 4.