Corsair HX850 och GTX 480 SLI?

Permalänk

Corsair HX850 och GTX 480 SLI?

Pallar Corsair HX850 med GTX 480 SLI?
Nätagget orkar säkert driva korten men hur blir det i det långa loppet?
Kommer nätagget belastas typ 95% eller nåt sånt så det kommer paja efter typ 1 år?

Permalänk
Medlem

Ska inte vara någe problem.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Pallar Corsair HX850 med GTX 480 SLI?
Nätagget orkar säkert driva korten men hur blir det i det långa loppet?
Kommer nätagget belastas typ 95% eller nåt sånt så det kommer paja efter typ 1 år?

Ska till och med fungera på corsairs 750, men med 850 borde den vara ganska tyst då den inte belastas allt för hårt.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethai
Ska till och med fungera på corsairs 750, men med 850 borde den vara ganska tyst då den inte belastas allt för hårt.

Okej.

Vore intressant att veta hur många % som mitt HX850 skulle belastas om jag sätter in 2st GTX 480 i datorn.
Har läst nåt om att man inte bör belasta ett nätagg mer än 80%

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så äter GTX 480 så mycket ström att det där inte lär räcka, har för mig att korten åt 300 watt / st. Sen så kommer ju prolle och övrigt ovanpå det.

Permalänk
Medlem

Drog inte gtx 480 i sli närmare typp 700w på sweclockers test? Fast var det bara grafikkorten som drog 700w eller? (minns ej)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllBoll
Om jag inte minns helt fel så äter GTX 480 så mycket ström att det där inte lär räcka, har för mig att korten åt 300 watt / st. Sen så kommer ju prolle och övrigt ovanpå det.

Inte direkt. Antagligen har du hört någon ATI fanboy eller någon som gått vilse i teknikjungeln.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6236&page=17

Testet som visar I load. HELA systemet inklusive SLI gick på mindre än 700watt I VÄGGEN dvs hur mycket det faktiskt kommer att kosta! Agg är inte alltid så effektiva så de tar ut mer än de vad deras spec är (beroende på deras %). Tänk nu på att detta är inte bara grafikkorten. Kortet ligger på runt 250-260 här I testet. Marginalen på ett 850watts nätagg ska därför inte något problem.

SLI-System: 697w
Singel-System: 440w
Kortet i sig: ca 260w (697-440)

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethai
Inte direkt. Antagligen har du hört någon ATI fanboy eller någon som gått vilse i teknikjungeln.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6236&page=17

Testet som visar I load. HELA systemet inklusive SLI gick på mindre än 700watt I VÄGGEN dvs hur mycket det faktiskt kommer att kosta! Agg är inte alltid så effektiva så de tar ut mer än de vad deras spec är (beroende på deras %). Tänk nu på att detta är inte bara grafikkorten. Kortet ligger på runt 250-260 här I testet. Marginalen på ett 850watts nätagg ska därför inte något problem.

SLI-System: 697w
Singel-System: 440w
Kortet i sig: ca 260w (697-440)

+1

Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethai
Inte direkt. Antagligen har du hört någon ATI fanboy eller någon som gått vilse i teknikjungeln.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6236&page=17

Testet som visar I load. HELA systemet inklusive SLI gick på mindre än 700watt I VÄGGEN dvs hur mycket det faktiskt kommer att kosta! Agg är inte alltid så effektiva så de tar ut mer än de vad deras spec är (beroende på deras %). Tänk nu på att detta är inte bara grafikkorten. Kortet ligger på runt 250-260 här I testet. Marginalen på ett 850watts nätagg ska därför inte något problem.

SLI-System: 697w
Singel-System: 440w
Kortet i sig: ca 260w (697-440)

Så nätagget skulle belastas med 82.35%. Eller lite mer eftersom min CPU körs i 4.2 ghz, och jag har fler fläktar än sweclockers testdator.
Går lite över 80% alltså, nätagget kommer belastas en hel del, över det optimala, men nätagget lär hålla i många år. Dock är nog inte effektiviteten så hög vid så hög belastning men äsch jag bryr mig inte så mycket om elräkningen ;P

Permalänk
Medlem

Vänta ett par veckor efter att dom börjar säljas och se vad folk kör med för nätagg i deras uppsättningar, det är vad jag tänker göra iallafall, se vad som fungerar och inte fungerar utan att behöva gå igenom skiten själv.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Föresten får man fråga vad du tänkt göra/använda dig av med 2st gtx 480?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Föresten får man fråga vad du tänkt göra/använda dig av med 2st gtx 480?

Spela ;P
Ska faktiskt alldeles snart lägga en beställning på en HP ZR24w bildskärm (1920x1200)
Fast jag har inte bestämt mig än om jag ska skaffa 1 eller 2st GTX 480, lutar faktiskt mer åt 1 GTX 480 just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Spela ;P
Ska faktiskt alldeles snart lägga en beställning på en HP ZR24w bildskärm (1920x1200)
Fast jag har inte bestämt mig än om jag ska skaffa 1 eller 2st GTX 480, lutar faktiskt mer åt 1 GTX 480 just nu.

Ett lär ju räcka till det mesta, hade köpt en 120hz skärm till den istället!

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Spela ;P
Ska faktiskt alldeles snart lägga en beställning på en HP ZR24w bildskärm (1920x1200)
Fast jag har inte bestämt mig än om jag ska skaffa 1 eller 2st GTX 480, lutar faktiskt mer åt 1 GTX 480 just nu.

Jo tänkte väl att du skulle spela men trodde i så fall att du kanske hade eller skulle skaffa en skärm med något i stil med 2560x1600.
(eller 3 skärmar)

Tycker nog själv att det är bäst att börja med bara ett och sen tycker du att det kanske behövs mer så är det ju bara att handla till ett i efterhand.
Istället för att du kanske ska köpa 2 st nu direkt och märker sen i efterhand att bara oj då det räckte ju igentligen med bara 1 kort för mig och så ligger det andra i en låda under skrivbordet sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Tycker nog själv att det är bäst att börja med bara ett och sen tycker du att det kanske behövs mer så är det ju bara att handla till ett i efterhand.
Istället för att du kanske ska köpa 2 st nu direkt och märker sen i efterhand att bara oj då det räckte ju igentligen med bara 1 kort för mig och så ligger det andra i en låda under skrivbordet sen

Jo jag håller med, jag kommer inte köpa 2 direkt, det är så gott som säkert.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Jo tänkte väl att du skulle spela men trodde i så fall att du kanske hade eller skulle skaffa en skärm med något i stil med 2560x1600.
(eller 3 skärmar)

Håller med att med det graffet borde man ha en skärm som klarar högre upplösning än 1920x1200, men skall han ha tre skärmar måste han väl ha två graffen, för de har väl inte mer än två skärmar per kort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Håller med att med det graffet borde man ha en skärm som klarar högre upplösning än 1920x1200, men skall han ha tre skärmar måste han väl ha två graffen, för de har väl inte mer än två skärmar per kort?

Japp stämmer man måste köra sli om man vill köra 3 skärmar.

Permalänk
Avstängd

Att ha två sånna kort utan 120 hz är sinnessjukt imo, kommer aldrig gå tillbaka till 60hz igen om jag inte blir absolut tvungen av ekonomiska skäl! Sänker hellre grafikinställningarna än kör 60 fps framför 120 fps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Håller med att med det graffet borde man ha en skärm som klarar högre upplösning än 1920x1200, men skall han ha tre skärmar måste han väl ha två graffen, för de har väl inte mer än två skärmar per kort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Att ha två sånna kort utan 120 hz är sinnessjukt imo, kommer aldrig gå tillbaka till 60hz igen om jag inte blir absolut tvungen av ekonomiska skäl! Sänker hellre grafikinställningarna än kör 60 fps framför 120 fps.

Finns många spel där man inte kommer upp till 60 fps med 1 GTX 480 och 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Finns många spel där man inte kommer upp till 60 fps med 1 GTX 480 och 1920x1200

Har jag sagt något som säger motsatsen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Har jag sagt något som säger motsatsen?

Nä men du sa ju att GTX 480 är overkill för 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nä men du sa ju att GTX 480 är overkill för 1920x1200

Köper man ett sådant eller kanske två så vill man ju ha det bästa i upplevelseväg vilket är större skärmar med högre upplösning än 1920x1200, men visst det funkar bra med den upplösningen också.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

GTX480 är inte overkill för 1920x1200 upplösning.

Därimot vore ett 5970 overkill.

Permalänk
Medlem

om man har ett kort då ? lär väll räcka med 650 Watt eller till och med 550 Watt eller vad tror ni ?

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurreeb
om man har ett kort då ? lär väll räcka med 650 Watt eller till och med 550 Watt eller vad tror ni ?

Några rader upp ..

SLI-System: 697w
Singel-System: 440w
Kortet i sig: ca 260w (697-440)

så ja det räcker !

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Avstängd

Får du inte mer för pengarna om du köper ett 5870 för 1500 kr mindre(ca)?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Får du inte mer för pengarna om du köper ett 5870 för 1500 kr mindre(ca)?

Mjae kanske det, men det är lite upp till var och en.
GTX 480 är lite snabbare än 5870, och det kommer bli ännu bättre med bättre drivrutiner, samt GTX 480 har en mycket imponerande minimum fps, i nivå med HD5970 minimum fps.

Har faktiskt redan lagt en beställning på Asus GTX 480.

Permalänk
Avstängd

Sa inte ni under 800w? Wtf..

CPU: Intel Core i7-920 @ 3.33GHz
Motherboard: Intel DX58SO (Intel X58)
Chipset Drivers: Intel 9.1.1.1015 (Intel)
Hard Disk: OCZ Summit (120GB)
Memory: Patriot Viper DDR3-1333 3 x 2GB (7-7-7-20)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Ska inte vara någe problem.

Ni som talar om att det går borde skämmas och fråntas era tangentbord. Man ska VETA vad man talar om innan man häver ur sig saker som kan pajja någons hårdvara !

Till TS: Titta på muppens bifogade bild. Det kommer INTE gå. Och lär dig använda goggle, istället för att posta här och få felaktiga svar av folk som inte har en susning om vad dom pratar om (ni vet vilka ni är) kunde du läsa valfri test och få siffrorna serverade och upmätta med ordentliga mätverktyg och kunniga människor.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Att ha två sånna kort utan 120 hz är sinnessjukt imo, kommer aldrig gå tillbaka till 60hz igen om jag inte blir absolut tvungen av ekonomiska skäl! Sänker hellre grafikinställningarna än kör 60 fps framför 120 fps.

Placebo-effekt 101 : Tro att 120fps är såååå mycket bättre flyt än 60fps

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer