Problem med installation av w7 på HP laptop

Permalänk
Medlem

Problem med installation av w7 på HP laptop

Som rubriken lyder försöker jag installera w7 på min laptop med hjälp av en utbränd sida nedladdad via microsoft för studenter.
Brännde över den enligt deras instruktioner och cdn i sig fungerar utmärkt.
Men efter att installationen är i princip klar, vid sista omstarten efter installation så får jag up att installationen slutförs... sedan blir det en helt röd skärm som sedan går över till blått svart grått osv.
Prövar just nu att installera om hela saken för att försöka igen, Detta är en hp laptop med visa tidigare installerat, någon som har någon aning om hp drivrutiner sabbar detta eller något?

Permalänk
Medlem

Prövade att installera om och köra i felsäkert läge, vid inloggning fixade jag grafikkorts inställningarna och allt fungerade utmärkt!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av visa:

Som rubriken lyder försöker jag installera w7 på min laptop med hjälp av en utbränd sida nedladdad via microsoft för studenter.
Brännde över den enligt deras instruktioner och cdn i sig fungerar utmärkt.
Men efter att installationen är i princip klar, vid sista omstarten efter installation så får jag up att installationen slutförs... sedan blir det en helt röd skärm som sedan går över till blått svart grått osv.
Prövar just nu att installera om hela saken för att försöka igen, Detta är en hp laptop med visa tidigare installerat, någon som har någon aning om hp drivrutiner sabbar detta eller något?

DVD'n.. inte cd'n eftersom windows vista och 7an inte får plats på cdskivor.

En helt röds kärm som går över till blått osv hm, låter onekligen som hårdvarufel. kolla med hp..