Sex miljoner Radeon HD 5000 levererade

Permalänk
Avstängd

Grattis ATI. Efter så lång tid i botten (Nästan ett millennium) Så förtjänar dom att vara på toppen ett år :P...

Men jag har aldrig fattat vitsen med Eyefinety =/ Lika onödigt som DX11 och lika överhypat...

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att AMD lyckas ta marknadsdelar. I bästa fall leder det till jämnare konkurrens och bättre och billigare produkter för oss konsumenter.

Fast på den kortsiktiga sidan är jag lite ledsen att nVidia inte lyckades kontra med en pangprodukt, så att jag kunde få ett nytt 5870 riktigt billigt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Grattis ATI. Efter så lång tid i botten (Nästan ett millennium) Så förtjänar dom att vara på toppen ett år :P...

Men jag har aldrig fattat vitsen med Eyefinety =/ Lika onödigt som DX11 och lika överhypat...

Skojar du eller? Det är ju ashäftigt, mycket billigare och bättre lösning än Triplehead2go eller vad det heter, dessutom så funkar det väl mycket smidigare?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Jag som ville vara själv! men det är ju riktigt bra för AMD/ATI.
Undrar hur många Nvidia kommer sälja under första och andra kvartalet? Mer eller mindre, vad tror ni?

Mycket MYCKET mindre fermi kretsar, om man tror Charlie på semiaccurate (som faktiskt varit förvånansvärt accurate gällande fermi). Han påvisar att launchen innehåller 8000 kretsar här. Det är nog en bra sak för nvidia dock, som med nuvarande yields går back på kretsarna som tillverkas.

Nu ska ju sägas att det här är en nyhet gällande ATI's fantastiska försäljning, så låt oss inte fastna i en diskussion om Nvidia även om man kan anse att ATI's försälningssucce är en direkt effekt av fermi's förseningar och otillgänglighet.

Permalänk
Musikälskare

Har aldrig varit så nöjd som med mitt 5870

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med mitt 5870, inga problem någonsin.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikipedia:

The Northern Islands series is a family of GPUs developed by AMD graphics products division. The existence was spotted on a roadmap used in AMD's seminar for PC DIY exposition in Japan on October 31, 2009. Products are expected to release in the third quarter of 2010 to early 2011.

Verkar som AMD ska släppa en ny serie grafik kort kanske redan så tidigt som slutat av detta år. Om man nu kan lita på Wikipedia xP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

nej det är klart lätt att fördöma nått man aldrig provat.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Nästan ett millennium? Ett millennium = 1000 år. Bara så du vet.

Eyefinity är nästan den enda anledningen till att jag överhuvudtaget funderar på ett nytt grafikkort. För att köra med 3 skärmar alltså. Även innan Eyefinity kom till så funderade jag lite på att köra med 3 skärmar (kan ha varit Robbaz' videor som bidragit) men Matrox Trippelhead2go-nånting var lite för dyrt så det blev inget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Ja, det var väl 9700 och 9800pro sist. Inte ett millenium kanske men ganska länge sen i datortid räknat

Skrivet av piddeman:

Jag som kör mycket racingspel tycker personligen det är hur coolt som helst. För en rimlig peng (6-7000kr) får du en grym simulatorsetup med tre skärmar som bara för ett par år sedan kostade tiotusentals kronor och bara ett fåtal hade råd med. Har du sett Eyefinity i aktion? Det är en riktigt cool upplevelse när du kan se i ditt periferiseende vad som händer på sidorna också.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Va? Tvivlar på att nvidia har funnits i över 1000 år, inte ati heller för den delen.

Ati har legat på topp flera gånger dock, av med fanboy-skygglapparna!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

jag är tok nöjd med mitt 5850 (eller jag var tills det inte ville längre, men får nytt snart så då är jag nöjd igen!

Permalänk
Medlem

Kul för ATI, men nästa generation måste de överträffa sig själva för att hålla sig på tronen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Finfnt Är asnöjd med mitt 5870, har alltid kört nvidia innan men man vill ju inte köpa dålig hårdvara bara för att va fanboy

Permalänk
Medlem

Bra jobbat AMD/ATi! Älskade Nvidia skarpt när de släppte 8800GT, som var så otroligt prisvärt på sin tid, numera ser man inte sådan prisvärdighet hos Nvidia tyvärr.
Det får väl bli ett 5870 inom ett tid då Ser fram emot det!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Verkar som AMD ska släppa en ny serie grafik kort kanske redan så tidigt som slutat av detta år. Om man nu kan lita på Wikipedia xP.

Enligt de senaste rykterna så ska de inte släppa Northern Island än eftersom att både GF och TSMC inte har någon 28 nanometerprocess att tillverka den i. De ska istället lansera Southern Island som kommer att vara en hybrid mellan Evergreen och Northern Island. Den kommer att tillverkas i 40 nm. De kommer senare att släppa Northern Island i 28 nm.

Detta är dock bara rykten som inte kommit från AMD om de inte har sagt något mer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Grymyt nöjd med mitt 5770..
Alltid haft AMD å ATI i stället för det där andra....
Asså Fermi vad är det ??

Permalänk
Medlem

Fick första batchen 5870s i sverige i september, är hur nöjd som helst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Grymyt nöjd med mitt 5770..
Alltid haft AMD å ATI i stället för det där andra....
Asså Fermi vad är det ??

Hur fungerar det att köra tesselering på ett 5770? Är lite nyfiken på prestandan.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Skulle du köpt en triplehead2go eller två dyra fermi kort?

Nej eyefinity är absolut bäst för multi monitor, billigt, enkelt och avancerat.

Jag har fattat vitsen för länge länge sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

5850 sedan Oktober, när släpps nästa generation då mitt kort börjar bli gammalt.

Nästa generation från ati kommer komma om ett år så känner du att ditt kort börjar bli gammalt bör du uppgradera till ett 5870 (eller 2). De är ifs lika gamla men de är iaf bättre

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Grattis AMD/Ati nu firar ni genom att slasha era priser tycker jag

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Grattis AMD/ATI! AMD bästa affär någonsin när dom köpte upp ATI för ett par år sedan? Det visade sig vara ett genidrag!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Lika onödigt som DX11 och lika överhypat...

När väl tesselering börjar användas mer frekvent i spel kommer du ångra dina ord

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Jag är iaf också väldigt nöjd med mitt 5850. Första ATI-kortet jag ägt. Fattar inte varför jag tvekade först att gå från nvidia(som jag haft i hela mitt liv) till ati

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att det går bra för AMD, det behöver och förtjänar dom

Permalänk
Medlem

6 miljoner och fler ska det bli!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

När väl tesselering börjar användas mer frekvent i spel kommer du ångra dina ord

I framtiden kommer dx11 säkert vara bra. Men innan vi har kunnat se vad dx11 kan ge i prestanda osv så kommer väl dx12 ut bara för att ge bättre säljarsiffror =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

I framtiden kommer dx11 säkert vara bra. Men innan vi har kunnat se vad dx11 kan ge i prestanda osv så kommer väl dx12 ut bara för att ge bättre säljarsiffror =/

Dx11 ger redan idag en prestandaboost över dx10, utöver det extra lullul som tesselation. Sen har vi opencl vilket kan bli intressant, får hoppas på att nvidia skrotar cuda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Som gammal Nvidia fanboi måste jag ju bara gratta AMD/ATI för sina framgångar. Faktiskt är jag så nöjd med mina 5870 som jag kör med privat, att det stör mig inte en sekund att vänta tills en ny färdigutvecklad gtx 480 serie kommer om ett par tre månader Dom har tagit ett rejält hajbett i marknadsandelar och verkligen hängt Nvidia på kroken. Detta betyder ju dock att vi får ännu bättre produkter till normala priser, så jag tycker hela konkurens-situationen har tagit en bra vändning.