Muskampen 2025: Segraren korad!

AMD lanserar Catalyst 10.4 WHQL

Permalänk
Medlem

aha, trevligt. nu fungerar CCC.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att de hade fixat 120hz buggen. Kan nämligen inte ha 800x600 i cs med 100/120hz eller scala skärmen till 4:3 m.m.

Någon som fått detta att fungera? Sitter på en samsung 2233rz 120hz och ett 4890hd samt windows 7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobz0r:

SOOOOOOOOOOOFT
Nu rycker 10.3 helvetet som krashar 24/7

Om det gör det så tror jag inte det är Catalysts fel. Det är ju ingen annan som klagar. Jag kör i och för sig XP 64 nu. Kanske ett Vista/Windows 7 problem?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag installerade drivrutinerna nyss och fick ett fett störigt problem, jag får en svart kant runt hela bilden fattar ingenting kör med ett xfx 5850 som är kopplat till en 1080p projektor, har en 104 tums duk men får bara 90 tums bild i den funkade kanon med version 10.2 all hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnailHunter:

Jag installerade drivrutinerna nyss och fick ett fett störigt problem, jag får en svart kant runt hela bilden fattar ingenting kör med ett xfx 5850 som är kopplat till en 1080p projektor, har en 104 tums duk men får bara 90 tums bild i den funkade kanon med version 10.2 all hjälp uppskattas!

Har du kontrollerat att underscan är inställd på 0 i Catalyst CC ?.

Visa signatur

janee

Permalänk

Har letat men hittar inte var man kan ställa in de

edit: jo nu har jag hittat det tack för hjälpen=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnailHunter:

Har letat men hittar inte var man kan ställa in de

edit: jo nu har jag hittat det tack för hjälpen=)

Vart var det? Har detta problem med min HTPC.

Permalänk
Skrivet av wmthzet:

jo gå i control center (ccc) där in på desktops & displays och där inne nere i vänstra hörnet har du en ikon på en display högerklicka på den och tryck configure sen finns det en tab där som heter scaling där finns det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wmthzet:

Om du vill kontrollera att underscan är inställd på 0 så hittar ni inställningen när TVn eller projektorn är inkopplad till datorn, öppna sedan Catalyst CC välj Desktops & Displays klicka på den svarta pilen vid lilla ikonen för TVn eller projektorn längst nere till vänster och välj Configure klicka på Scaling Options dra sedan reglaget helt till höger och klicka på Apply och OK.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Någon som upplevde ljudproblem med förra Catalyst 10.3 suite för win7 64bit men att problemet nu e borta?

I måndags fick jag mitt andra HD5850 och avinstallrade då de gammla drivisarna o la in 10.3 suite.
Men sedan dess upplever jag mycket märkliga ljud störningar efter ett par rundors spelande i COD MW2.
Något jag inte upplevde innan jag körde CF och den nya drivrutinen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

Grym skillnad i BC2, nu får man äntligen välja om man vill ha ett fordon eller inte och man slipper vänta tills nån i teamet är vid första flaggan innan man spawnar, nu är man ju själv först dit

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Wow!
Äntligen funkar hårdvaruacceleration för youtube videor samt alla andra H.264 filmer/tv-avsnitt som dem ska.

Innan hade jag oftast artefakter/blockings i videorna med nåt grönt över sig.
Jag använder senaste versionen (v1.3.1821.0) av MPC-HC och dem har lagt in L5.1 stöd nu.
Det går även att stänga av DXVA för SD (Standard Definition), vilket menas med upplösningar som är <1280.

Spelmässigt har det mindre betydelse för mig då jag inte spelar särskilt oftast, men självklart vill man inte ha minskad performance när man uppdaterar drivrutinerna, haha.

Permalänk
Skrivet av SnailHunter:

Gpu scaling mannen, ändra den tills den fyller skärmen..

Permalänk
Medlem

Den stora muspekaren är tillbaka i denna drivrutin. Så jag är tillbaka på 10.2 hotfixen som faktiskt inte har det problemet.

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Någon som upplevde ljudproblem med förra Catalyst 10.3 suite för win7 64bit men att problemet nu e borta?

I måndags fick jag mitt andra HD5850 och avinstallrade då de gammla drivisarna o la in 10.3 suite.
Men sedan dess upplever jag mycket märkliga ljud störningar efter ett par rundors spelande i COD MW2.
Något jag inte upplevde innan jag körde CF och den nya drivrutinen.

/Homer_S

jag upplever det i alla drivers, dem måste vara lite smått efterblivna på ati/amd som inte fixat det ännu.
Det var även samma sak 10.4. ljudet stänger av sig, hoppar fram och tillbaka i kanalerna osv. massa jävla ljud drops.. man får hoppas de lär sig med nästa serie..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ascona:

Den stora muspekaren är tillbaka i denna drivrutin. Så jag är tillbaka på 10.2 hotfixen som faktiskt inte har det problemet.

Testat att flasha om bios på moderkortet?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ascona:

Har samma problem..

Skrivet av Sgart:

Testat att flasha om bios på moderkortet?

Tycker inte man ska behöva flasha om då man vill ha ett fungerande kort med fungerande drivrutiner utan att behöva ändra annan hårdvara/mjukvara. Är ju trots allt inget stort problem för dom att fixa då dom faktiskt lyckats göra en fix till det tidigare. Bara att dra med den i kommande drivrutiner ju.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Ingen som upplever problem med att settings inte sparas?

Väljer jag att köra Scaling på 0 ( för att fylla min skärm som körs via hdmi ) på ett antal olika frekvenser så "glömmer" CCC min inställning så fort jag byter refresh rates. Vilket blir aningens frustrerande på en HTPC där filmerna skall visas i 24hz alternativt 25(50hz).

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Bra Grafikkort med dåligar Drivrutiner.Det låter inte so bra för AMD och ATI.Mvh.........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av klaus:

Bra Grafikkort med dåligar Drivrutiner.Det låter inte so bra för AMD och ATI.Mvh.........Klaus

Har du inte fått ordning på grejerna än?
Är det en ny dator eller har du bara köpt nytt grafikkort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

Har samma problem..

Tycker inte man ska behöva flasha om då man vill ha ett fungerande kort med fungerande drivrutiner utan att behöva ändra annan hårdvara/mjukvara. Är ju trots allt inget stort problem för dom att fixa då dom faktiskt lyckats göra en fix till det tidigare. Bara att dra med den i kommande drivrutiner ju.

Jag håller med. Tycker ju inte att det borde vara ett problem att ha med fixen i dom nya drivrutinerna. Måste säga att jag börjar förstå vad folk menar när dom säger att Ati har kassa drivrutiner. Jag har haft nvidia kort i sju år före jag skaffade mitt Xfx 5870 och hade under den tiden aldrig några problem med drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag Bovan varför jag inte kan Titta på Blue Ray Film finns ensolänge bara Stöt för 2000,3000,och 4000 Serie-Kort och jag har 5870.
Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Hjälpsam

Vilken spelare har du?
Jag kan nämligen inte se på Bluray med mitt HD3200.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Mitt CCC försvann helt och hållet =(

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 3060 12GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 3 SSD + 2 HD, Aerocool 850W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem

Fan vad bra. Bara det att ingen får igång det klassiska Counter-Strike 1.6 med dom här förbannade nya drivrutinerna från ATI.

Bra jobb, idioter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaskfe:

Har samma problem..

Hur kommer det sig att det är så gott som bara Intel användare som får den? kan knappast vara drivrutinens fel eller så är det ett jävelskap mot Intel användare, men det är inget AMD tjänar på

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Hur kommer det sig att det är så gott som bara Intel användare som får den? kan knappast vara drivrutinens fel eller så är det ett jävelskap mot Intel användare, men det är inget AMD tjänar på

Skulle nog mer säga att det är Gigabyte användare som råkar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vilken spelare har du?
Jag kan nämligen inte se på Bluray med mitt HD3200.

Jag har en Blue Ray Spelare inbyggd av Namn LG.Mvh......Klaus

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Jag har en Blue Ray Spelare inbyggd av Namn LG.Mvh......Klaus

Testa VLC

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar ibland ett spel som heter Combat Arms och innan jag skaffade denna drivrutinen laddade jag banorna på 1-4 sec typ, men efter att jag skaffat den laddas de på 4-8 sec typ... Som någon sa innan så kommer det alltid nya fel när dem fixar andra fel...