Permalänk

Chassibyte från Antec300 till Raven RV02 Black

Mitt första galleri här på SweC, tänkte visa processen utav att montera isär min "gamla" dator ifrån Antec300 in i det nya Silverstone Raven RV02. Anledningen till att jag byter är att Antec300 var verkligen i minsta laget då jag kör 5870 i CF. Det och värmeproblem...

Chassibyte från Antec300 till Raven RV02 Black

Permalänk
Medlem

Stiligt
hade också tänkt köpa det chassit

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

omfg vad långt det nya chassit var

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Kör själv med Raven-chassit och är väldigt nöjd. Det enda är att jag lyckats förstöra en av 180 mm-fläktarna och har inte riktigt kommit till kritan när det gäller att byta ut den...

Tycker att slutresultatet blev klart godkänt, är riktigt snygg med dubbla grafikkort i detta chassi!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen färdigkopplat på den sista bilden?
Jag kan ha fel, men det tycks saknas ett par kablar.

Permalänk

Jag tror att anledningen till att du fick en sned klump på processorn, var att kylaren var för LÖST åtdragen. Om du tar en titt på sista bilden, ser du att kylaren lutar lite neråt. Min gör samma sak, tror jag.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av One.84:

Är det verkligen färdigkopplat på den sista bilden?
Jag kan ha fel, men det tycks saknas ett par kablar.

pci-e kontakterna ser inte ut att vara i kopplade

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag är galleri-ägarens polare, kan meddela att fler bilder är påväg, nu med alla kontakter i

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Satte du på kylaren direkt efter att ha kluttat på lite pasta i mitten, eller såg du till att sprida ut det över hela kontaktytan?

Trevligt med 3 fläktar i fronten, luftflödet kommer det ju inte direkt vara några problem med.. hoppas bara det inte kommer låta som en jumbojet

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Bra med bilder, sånt gillar vi!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Satte du på kylaren direkt efter att ha kluttat på lite pasta i mitten, eller såg du till att sprida ut det över hela kontaktytan?

går lika bra att ta en klutt i mitten eftersom det pressas ut när kylaren kommer på, hela ihs:en behöver inte vara täckt med kylpasta eftersom kärnorna inte tar upp all plats som finns på processorn

vet inte om du såg dendär youtubevideon som fanns upp för ett tag sen att när man smetade ut kylpastan så blev det luftbubblor

Permalänk
Medlem

Ser ut som att bäst före datumet på din kylpasta har varit.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Nice galleri men är det inte för lite med 650 watt till två 5870 XFX (kan ha fel)
Fint chassie också!

Permalänk
Avstängd

Jo. jag tycker att 650w till 2x HD5870 är lite väl lite men funkar det så funkar det.. men tror det blir värre sen när du OC'ar cpun..

Permalänk
Skrivet av biffen_OC:

Jo. jag tycker att 650w till 2x HD5870 är lite väl lite men funkar det så funkar det.. men tror det blir värre sen när du OC'ar cpun..

det ända problem jag har är att min mic slutar att fungera ju tyngre belastad min dator är.

Permalänk
Medlem

Vill också ha det chassit, verkar sjukt svalt med tanke på att alla varma komponenter ligger på en rad så att säga, snyggt är det också!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Tullis:

Vill också ha det chassit, verkar sjukt svalt med tanke på att alla varma komponenter ligger på en rad så att säga, snyggt är det också!

Det är kanon på alla sätt, det var även väldigt enkelt att arbeta i det som ni förhoppningsvis såg i galleriet.

Permalänk

Otroligt stort var det!

Permalänk

Vart är ESD armbandet kopplat?! Säg inte att du som så många innan kopplat det till "jord" i tron om att det skulle göra dagen bättre. =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Vart är ESD armbandet kopplat?! Säg inte att du som så många innan kopplat det till "jord" i tron om att det skulle göra dagen bättre. =/

ESD-armbandet är kopplat till jorden i ett vägguttag, precis som det skall vara. Man kan även koppla det till chassit eller ett element eller något annat som är jordat

Permalänk

Jag måste fråga: om kontakterna sitter på ovansidan av chassit, hur sätter du då i dem? Du har ju galler för... Dessutom så blir det väl en massa kablage rakt upp i luften, eller? Jag förstår inte.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Vart är ESD armbandet kopplat?! Säg inte att du som så många innan kopplat det till "jord" i tron om att det skulle göra dagen bättre. =/

Syftet med ett ESD armband är att om en eventuell statisk laddning skulle utlösas så tar den en annan väg än ut igenom ditt finger, allt som är jordat såsom vägguttag,Element, chassit fungerar, dvs den statiska laddningen kommer att ta en annan väg.

Permalänk

Jag undrar samma sak som goliath jag tycker det är en jävla idiotlösning eller så har jag inte förstått hela vitsen..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av Goliath69:

Jag måste fråga: om kontakterna sitter på ovansidan av chassit, hur sätter du då i dem? Du har ju galler för... Dessutom så blir det väl en massa kablage rakt upp i luften, eller? Jag förstår inte.

kablarna går ut högstupp där bak, lite jobbigare att koppla in än vanligt men det fugnerar bra. Hade heller inge problem med att få plats med mina DVI adaptrar ifall någon undrade det, då de skrev det i SweC recen

Permalänk

snyggt har samma chassi och tycker det är lätt värt pengarna kylningen i detta chassi är helt sjukt bra med 3x180 som pressar luft upp genom chassit och det att man sötter grafik korten vertikalt så kommer ingen värme som stiger upp över cpu och moderkort etc från dom istället så går det ut genom taket.

och för er som undrar varför kablarna kommer ut i taket är för att man tiltar moderkortet 90 grader så allt hängs vertikalt så all värme går upp i taket istället för att det ska spridas runt på övriga delar som i "vanliga" chassin men inga prblem att koppla in finns gott med plats när man fått på överdrags tak delen

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att den gamla kylpastan på CPUn ser ut som en silhouette av Darth Vader XD

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

givetvis en bra chassi men orka bära runt på den

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Bara jag som tycker att den gamla kylpastan på CPUn ser ut som en silhouette av Darth Vader XD

Det har du rätt ! Coolt!
Snyggt bygge för övrigt.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

Hur är ljudnivån ? Har ett antec 300, och gillar inte stock fläktarna, vill ha det tyst på natten !
Om man sätter fläktarna på low är det ohörbart cirka 3m ifrån ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

tips: kör med två CF bridgar för mer jämn prestanda