Permalänk
Medlem

Ny dator kompabilitet?

Hejsan Sweclockers, undrar ifall denna dator är värt priset, och ifall datordelarna fungerar bra ihop!
Några nya ideer som man kanske skall tänka på?

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Du vill inte överväga att ta en mer effektiv processorkylare samt något roligare chassi?

Behöver du en så stor hdd?
Jag har endast haft problem med hitatchi diskarna, skulle nog tipsa om (ej ECO) Samsung F3 diskar

Permalänk
Medlem

Som Pewtah säger, dendär kylaren är inte speciellt rolig..
inte heller chassit, eftersom det är litet och tror inte ens ditt grafikkort får plats

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Tack för svar

läste på kommentarer och att de var en som inte var så glad.
men dem var betydligt gladare på Samsung sidan.

Men jag behöver igentligen inte så mycket utrymme, ifall de skulle finnas något som jobbar snabbare med lite mindre plats så skulle jag gärna ta det.

:edit: jag läste att Black edition CPU:n inte hade så bra Fläkt, så jag tänker byta ut den, läste att folk gillade den för den kylde bra och var tyst.

:edit2:

Säker på att GPU:n inte får plats?
Finns de något bra chassi där ute för en billig peng?

Permalänk

Ang. kylaren som folk säger är bra är nog Freezer, det är en liten tornkylare.
För den du valt är inte mycket att ha.

Sen skulle jag ta en 955 och klocka upp om du behöver de där sista 200mhz

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Det här chassit skulle jag rekommendera.

Har för mig att 5850n passar i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Sen skulle jag ta en 955 och klocka upp om du behöver de där sista 200mhz

Ta en 955? vad menar du med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe628:

Ta en 955? vad menar du med det?

En annan processor, kostar ungefär 170 kr mindre men presterar typ 2 % sämre typ
Men det går att klocka upp, jätte lätt (om man följer guider som ska finnas postade här på Swec

Permalänk
Medlem

Tråkigt när folk skriver utan att veta vad dom pratar om. Självklart får grafikkortet plats! Kolla här: DF High Gamer, Athlon II X4 2.9GHz, 4GB DDR3, 500GB, Radeon HD5850 1GB, DVD-RW, Utan OS - Datorfixarna.com - Stationära datorer

Processorfläkten är perfekt, så länge du inte ska klocka. Ska du klocka, välj en annan! Men som dom andra säger, byt hårddisken till en Samsung F3...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

En annan processor, kostar ungefär 170 kr mindre men presterar typ 2 % sämre typ
Men det går att klocka upp, jätte lätt (om man följer guider som ska finnas postade här på Swec

Och en 965 går att klocka mer än en 955 och kostar bara ett par hundra mer!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Ett förslag på en liten tyst dator med mycket kraft!

Skulle kunna byta hårddisk till denna: 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se och cpu till denna: AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 - Inet.se och minnen till dessa: Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se Lägg till 500 och du får den här: 40GB 2.5" SSD Intel X25-V G2 SATA - Inet.se också!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Och en 965 går att klocka mer än en 955 och kostar bara ett par hundra mer!

Inte alltid.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

tack för alla svar, hjälpte mig väldigt mycket!