Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

har fått min htc desire nu, och jag fullkomligt älskar den
Har ett litet problem dock.
ReklamSMS som t.ex. telia skickar ut ser ut att verka komma från en av mina facebookvänner.
Jag ställde in facebookkonto ibörjan när jag startade telefonen så kanske har gjort något fel

Någon som har haft samma problem?

Hej,

Detta är du "tyvärr" inte ensam om utan det är antagligen en bugg i mjukvaran från HTC. Förhoppningsvis kommer den åtgärdas ganska snabbt för det är många som har problemet.

Det diskuteras i Swedroid's forum i en tråd om du söker där..

Permalänk
Skrivet av G4jm0r:

Galaxy S har kapacitiv skärm.
Display: 4" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen, 480 x 800 pixels

Åfan, då verkar den ju vara rätt grym mao. Hmmm...

Permalänk
Medlem

Så, var kan man köpa telefonen billigast i sverige i lager? Beställde en från tyskland nyligen för 4k med frakt, men har problem med att betala så funderar nog på att skita i det. Nått likvärdigt i sverige utan abonemang?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Finns inget likvärdigt där, ingen av de har i lager förutom nån skum butik med dålig omdömme, sen kostar de också för mycket.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Den är säkert bra men hörde av en säljare på elgiganten att Samsung vägrar köra med Kapacitiva skärmar. Om det stämmer verkar det rätt kasst. Men dom kanske har ändrat sig till Galaxy 5?

Skrivet av G4jm0r:

Galaxy S har kapacitiv skärm.
Display: 4" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen, 480 x 800 pixels

Bra att den hade det då.
Men ingen som vet när den kommer till Sverige?
Då jag inte gärna vill vänta typ till juli då jag sitter med en gammal Nokia 6070 (?) just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Nästan hjärtklappning där, men som sagt. Exklusive moms. Dustinhome.se för oss dödliga

Kollade på experts sida
Står att den finns i Lager vid
Expert Strömstad Södra Hamngatan 6 0526-107 98 Finns i lager
samt
Expert Mariestad Kungsgatan 14 0501-135 46 begin_of_the_skype_highlighting14 0501-135 46end_of_the_skype_highlighting Finns i lager

Förbaskat!

Permalänk
Medlem

Veckonummer i kalendern

Jag har tittat igenom hela tråden utan att se något om det, så jag ställer frågan: Visas det löpande veckonummret i någon av kalenderns vyer? Ganska viktigt för mig som skiftarbetande.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns någon android app/program som funkar som Oldbooth som jag bara hittar till Iphone.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Jag har tittat igenom hela tråden utan att se något om det, så jag ställer frågan: Visas det löpande veckonummret i någon av kalenderns vyer? Ganska viktigt för mig som skiftarbetande.

Ja det gör det i vyn för vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Nu är det bara att vänta på att android market paid section ska slå upp portarna i sverige då

Eller skaffa ett utländskt sim-kort så får du det utan problem i din lur ändå, behöver inte modda telefonen eller något sådant utan bara stoppa in och shoppa hej vilt

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem

Ja det gör det i vyn för vecka.

Tackar för detta, mitt val av lur är därmed fastslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Ja det gör det i vyn för vecka.

Tackar för detta, mitt val av lur är därmed fastslaget.

jag lyckades få det i månadsvyn också, typ, jag var inne på mitt gmail konto i datorn och såg en flik för kalender i webbläsaren, tryckte av nyfikenhet och alla mina händelser jag lagt in i mobilen fanns där vilket var nice, men iallafall tryckte jag på "swedish holidays" eller nåt där i kalendern och då kom alla svenska högtider upp men också en händelse varje måndag som angav vilken vecka det var...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat ett nytt Gmail-konto som jag lagt in i Gmail-appen i telefonen.

Nu vill ja radera den andra Gmail-adressen på telefonen men när jag försöker radera kontot så säger den att det finns program som använder det och att jag måste hard-reseta för att ta bort kontot ??

Jag skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig för att ta bort det gamla Gmail-kontot utan hard-reset då jag bara vill ha det nya kontot på telefonen.

Mvh.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

Det börjar kännas som det aldrig blir någon Desire, den finns ju aldrig att köpa......

Permalänk
Medlem

Beställ från komplett. Dom får in sina ganska ofta. Nästa leverens är 15maj

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Telenor - brandad?

Jag får loss 5295:- för min gamla SE i en Telenorbutik, så en Desire är beställd. Att jag får vänta kan jag leva med, hoppas jag. Däremot uppstår frågan om brandning. Låsa upp den måste jag, om jag inte vill ha abb hos dem, och det är inte billigt. Någon som vet om den är brandad, och om den frösvinner med en upplåsning?

Permalänk
Medlem

Inte någon Desire ska vara låst eller brandad.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Beställ från komplett. Dom får in sina ganska ofta. Nästa leverens är 15maj

En användare på flashback skrev följande

"HTC har meddelat att alla Desire (i större delen utav världen) har blivit restnoterade.
Därför är den slut, och kommer att vara slut ett bra tag framöver, i stort sett i hela världen.

Orsaken är troligtvis komponentbrist.

Så ni kommer få vänta, och alla leveransbesked som återförsäljare ger är med största sannolikhet felaktiga.
Telefonen beräknas vara slut till någon gång i slutet av maj eller mitten på Juni."

Ringde Phonehouse som sa att den skulle komma in idag, dom fick veta igår vid 18.00 att leveransen är uppskjuten till tidigast nästa vecka

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Skrivet av NoCc:

En användare på flashback skrev följande

"HTC har meddelat att alla Desire (i större delen utav världen) har blivit restnoterade.
Därför är den slut, och kommer att vara slut ett bra tag framöver, i stort sett i hela världen.

Orsaken är troligtvis komponentbrist.

Så ni kommer få vänta, och alla leveransbesked som återförsäljare ger är med största sannolikhet felaktiga.
Telefonen beräknas vara slut till någon gång i slutet av maj eller mitten på Juni."

Ringde Phonehouse som sa att den skulle komma in idag, dom fick veta igår vid 18.00 att leveransen är uppskjuten till tidigast nästa vecka

Eftersom jag jobbar inom komponentbranschen så kan jag säga att jag inte är förvånad. Det är ruskiga ledtider på vissa komponter nuförtiden så jag bara väntade på detta.

Jävligt synd då jag nu har beställt en via jobbet. Fan.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en desire för~2 veckor sedan och jag är riktigt nöjd. Batteritiden kunde vara bättre men i stort var det ett bra köp helt klart, känns också skönt att jag han köpa innan de tog slut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kan man flytta runt sina genvägar och widgets som man har på homeskärmen på något sätt?

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Kan man flytta runt sina genvägar och widgets som man har på homeskärmen på något sätt?

Ja, man trycker på en widget länge så kan man flytta den.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Ja, man trycker på en widget länge så kan man flytta den.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Avbeställde min, kanske köper en i höst om priset har gått ner istället. Lite misslyckad lansering av HTC imho, de skapade ett rejält habegär som övergick i irritation över att den inte finns att köpa, tråkigt Lägger mina 5k på en resa eller nåt istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Eftersom jag jobbar inom komponentbranschen så kan jag säga att jag inte är förvånad. Det är ruskiga ledtider på vissa komponter nuförtiden så jag bara väntade på detta.

Jävligt synd då jag nu har beställt en via jobbet. Fan.

Kan ju lägga till att det är möjligt att Komplett får in telefoner 15.e maj.

De har haft 15.e maj listat som preliminärt datum nu ett tag, men som många vet så stämmer inte dessa datum för majoriteten av alla butiker. Det som skiljer komplett är att dom faktiskt uppdaterat hur många telefoner dom får in.

För någon dag sedan stod det att de skulle få in 943st och nu står det 1179 st. Jag ANTAR att dom inte skulle uppdatera denna siffran bara sådär om de inte var ganska säkra på att de skulle få in mobilerna kring det datumet?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Hur är adressboken? Kan man grupper kontakter och visa bara vissa grupper?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Här på Åland finns hur många desire som helst.
Köpte en för en par veckor sedan och dom har massor i lager fortfarande.
Normalpriset var 525€ (5050kr) men fick den för 490€ (4700kr), vilket är ett jäkligt bra pris för att vara åland, allt brukar vara 20-30% dyrare här. (Pga frakten påstår dom).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Hur är adressboken? Kan man grupper kontakter och visa bara vissa grupper?

Självklart.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Avbeställde min, kanske köper en i höst om priset har gått ner istället. Lite misslyckad lansering av HTC imho, de skapade ett rejält habegär som övergick i irritation över att den inte finns att köpa, tråkigt Lägger mina 5k på en resa eller nåt istället

Så är det alltid om något blir populärt tyvärr...därför är det bra att vara ute i tid om man är sugen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!