Permalänk
Medlem

htc desire finns i lager på komplett nu när jag skriver detta, 13st.
ett tips !

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vi har en i lager Men den lär nog försvinna innan dagen är slut.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas fler
Tillgänglighet: 100+ på lager.
Detta på komplett

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Hejsan, undrar vad de är för glas till desiren (reptålig?) och sen undrar ja om de finns nått bra "Anti Glare" mot solreflextioner som kan rekommenderas eller ska man satsa på ett sånt dära invicible shield skydd?

Visa signatur

Rasmus Josefsson

Permalänk
Skrivet av Orio:

Verkar finnas fler
Tillgänglighet: 100+ på lager.
Detta på komplett

Och nu är de slut igen. Helt otroligt vilken efterfrågan!

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davil_79:

Jag har en Desire som jag tycker är en grym telefon.

MEN den har som jag ser det 3 (stora) nackdelar :

1 : Finns ingen musik-app med Eq (Jo det finns Astro player men den är usel).

2 : Det medföljande Headsetet är inte delbart på sladden så man kan plugga in andra vettiga hörlurar. Det verkar dessutom inte ens finnas att köpa som tillbehör.

3 : Batteritiden är inte bra men jag har bara en Nokia 5800 att jämföra med så jag kanske är lite hård mot Desire. Men jag gillar inte att behöva ladda telefonen minst 1gång/dag.

Annars är det en riktigt bra telefon.

EQ är sjukt överskattat.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

EQ är sjukt överskattat.

"Är" ?
Det "är" din högst personliga åsikt.

För mig är det inte det. Jag vill kunna dämpa 400Hz och 4kHz med ca 3-6dB för att vara helt nöjd med ljudet.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Tillgänglighet: 40 på lager. På komplett.se när jag skriver detta. Ett tips !

Min skickades iväg i paket igår så väntar ivrigt på den

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxz:

Hejsan, undrar vad de är för glas till desiren (reptålig?) och sen undrar ja om de finns nått bra "Anti Glare" mot solreflextioner som kan rekommenderas eller ska man satsa på ett sånt dära invicible shield skydd?

Det är safirglas så den är riktigt reptålig. Med en invisible shield kommer du inte ha några problem alls med repor. Däremot blir känslan lite annorlunda. Fingrarna glider inte lika lätt.

Har inte sett nåt skydd mot solreflexer än.

Permalänk
Medlem

@Komplett?

Skrivet av Tagert:

Tillgänglighet: 40 på lager. På komplett.se när jag skriver detta. Ett tips !

Min skickades iväg i paket igår så väntar ivrigt på den

Samma här! Beställde nu, dock sa dom att det fanns 200ish på lager. Weird.

Skrev ett inlägg på Swedroids forum, men kan ju dra in det här också för att se om ni har någon åsikt:

Citat:

Hej,

La in en beställning på en Desire från Komplett. (då de är de enda som har i lager för tillfället, enligt Komplett rullar det in leveranser dagligen för dom) Det sjuka är att de har lyckats få ordern, packat den och skickat den på mindre än 30 minuter. Så nu är den på väg till deras uthämtningsbutik i Stockholm.

Känns rätt soft med tanke på hur andra leverantörer har det. Garanti och Servicemässigt har Komplett vart utomordentligt bra vid tidigare bemötanden, även om det 'bara' var datorkomponenter som köptes då.

Vad har ni för erfarenheter och relationer med Komplett?

En sak jag tycker är lite shifty är hur dom kan få så pass många leveranser hela tiden. Det kan självklart vara så att, eftersom de har lager i flera länder (så som jag har förstått det?) kan skicka mellan lager vid behov. En annan tanke är att de får in massa "DOA" telefoner från kräsna personer och sedan skeppar ut samma exemplar i hopp om att nya ägaren är mindre petig?

Ska bli kul att se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa en Desire nu eller om jag ska vänta på Samsung Galaxy S beroende på när den släpps i Sverige.
Någon som vet när den kommer hit?

För det man har sett av Galaxy S så verkar den grym.

Permalänk

En fråga till er som har denna lur.

Hur är batteritiden egentligen?

Ser många som sätter det som en nackdel. Men då undrar jag ju om de jämför med en "vanlig" mobil eller med andra smartphones. Tex. iphonen, håller ju ca 1 dag om man använder den mycket(lyssnar på musik, surfar, mailar, kollar svtplay, osv..), och håller ca 2 dagar om man använder den mer sparsamt.

Så hur ligger det till med Desire:n egentligen? Nån som kan dela med sig?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Just denna artikel är väldigt intressant för dom flesta telefoner.
Batteritid: Den eviga datatrafiken är en batteridödare | Swedroid

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowMan:

En fråga till er som har denna lur.

Hur är batteritiden egentligen?

Ser många som sätter det som en nackdel. Men då undrar jag ju om de jämför med en "vanlig" mobil eller med andra smartphones. Tex. iphonen, håller ju ca 1 dag om man använder den mycket(lyssnar på musik, surfar, mailar, kollar svtplay, osv..), och håller ca 2 dagar om man använder den mer sparsamt.

Så hur ligger det till med Desire:n egentligen? Nån som kan dela med sig?

Tack på förhand!

Dom flesta som nämner det som en nackdel kanske inte har haft många smartphones, med stor skärm och snabb processor blir den inte så lång som en "vanlig" knapptelefon utan avancerade features. man kan inte ha kakan och äta den med. dessutom tror jag det är ett litiumjon-batteri som blir bättre efter 5-6 fulla laddningar.

På någon recension sa dom att det var bättre batteritid än en iPhone jag vet inte om det stämmer dock.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Hur som helst, till problemet, jag skriver snabbt, sjukt snabbt och då är det irriterande att Desire'n inte hängde med i butiken när jag testade den. "Jag heter simon" blev "jg heer simon", någon som upplever samma sak? (som verkligen skriver snabbt!) Detta gör liksom att man kommer bli sjukt irriterad på luren överlag, vilket är sjukt synd för det är så många fördelar overall jämfört med en iPhone. iPhonen klarar inmatningen utan problem men verkar inte hänga med riktigt på Desire'n..

Skrev detta innan jag köpte luren, och nu har jag köpt en desire i alla fall och visst kan man skriva någorlunda okej men fortfarande ett störande moment enligt mig

Problemet är att tangentbordet på Desire'n inte stödjer multitouch vilket är rätt kasst

Stort problem med att skriva sms. Nu funkar det ju så att när jag tryckt, OCH SLÄPPT, en bokstav får jag tillåtelsen att mata in nästa bokstav, vilket gör att skriver man snabbt så försvinner många bokstäver i och med att man måste släppa fingret helt från skärmen innan man kan mata in nästa, vilket kan bli lite jobbigt om man skriver snabbt.. "Heter" blir alltid "heer" för mig t.ex..

Det jag är ute efter är ett tangentbord som har ÅÄÖ, autokorrektion med svensk ordbok, och multitouch dvs, trycker jag på säg "h" och håller in samtidigt som jag trycker "e" så skall resultatet bli "he". Precis som en iPhone fungerar.

Någon som vet?

Smart Keyboard hade multitouchstöd hittade jag nu! Dock måste man ha PRO versionen av programmet men det kostar, och vi kommer inte åt paid apps i sverige. Hur löser ni det?

(andra förslag uppskattas!)

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Smart Keyboard hade multitouchstöd hittade jag nu! Dock måste man ha PRO versionen av programmet men det kostar, och vi kommer inte åt paid apps i sverige. Hur löser ni det?

(andra förslag uppskattas!)

Jag köpte Smart Keyboard Pro genom att göra som i denna guide:
tthe.se Paid apps i emulator

Funkar prima med ÅÄÖ, autokorrigering och multitouch på min Nexus One.

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Jag har haft telefonen i veckor är helt nöjd med batteritiden men jag inget bra GPS-program ska va röststyrt har kollat på HTC eget program copilot live?Finns det några andra program?Kostar eller gratis spelar ingen roll

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem

har fått min htc desire nu, och jag fullkomligt älskar den
Har ett litet problem dock.
ReklamSMS som t.ex. telia skickar ut ser ut att verka komma från en av mina facebookvänner.
Jag ställde in facebookkonto ibörjan när jag startade telefonen så kanske har gjort något fel

Någon som har haft samma problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Jag har haft telefonen i veckor är helt nöjd med batteritiden men jag inget bra GPS-program ska va röststyrt har kollat på HTC eget program copilot live?Finns det några andra program?Kostar eller gratis spelar ingen roll

tror copilot är en av det bättre, googles egna var ju endast i usa innan men har nu kommit till storbritannien. så småning om kommer den hit får man hoppas

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har beställt en Desire idag och är på jakt efter skydd av något slag till den så att den inte blir repig etc.
Några tips?

Permalänk
Medlem

Skärmen skall vara ruskigt reptålig vad jag fattat det som, jag vill inte fula ner den med displayskydd

Vill man ha betalapps enkelt så kan man köra med utländskt sim-kort, sett att dom har det på droidstuff.se så man kan beställa i sverige istället för från usa typ...

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har haft problem att skicka SMS out of the box med Desiren?

>> Jag löste det genom att ringa Tele2, tydligen saknade jag Service Center nummer. Om någon annan har fel så funkar det asbra att ringa operatören

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Håller med, detta slår hårt mot dom då jag även går i tankar på en Iphone. Är nog inte ensam om det heller. Dom får nog börja skaffa fram några snart, kommer inte kunna hålla mig tillbaka snart =(

Vänta är allt jag kan säga. Jag fick en 3GS i present och den är inte bra i orginalutförande.. blir rätt bra jailbreakad dock. Man ska inte stödja ett zombienazistföretag som Apple i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Jag använder CoPilot på en Desire. Funkar klockrent. Den har tal, POI:s, varning för kameror där den även visar vilken hastighet som gäller vid kameran. Du kan även ställa så den varnar om du kör X antal km för fort etz. Svenskt tal och text. Den har riktigt många inställningar. Den är snabb på reroute. Skandinavien kartan gav jag 293kr för. Då jag beställde var det billigast med €. Ett riktigt fynd.

EDIT: Länk till kartor CoPilot Live v8: ALK Technologies

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Jag tackar för svaren! Kommer att beställa copilot live .

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem

Har just beställt en Desire och funderar på att beställa detta minneskort till den. Är detta dumt då den har så låg överföringshastighet??

Permalänk
Skrivet av daniel145:

Tjenare

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa en Desire nu eller om jag ska vänta på Samsung Galaxy S beroende på när den släpps i Sverige.
Någon som vet när den kommer hit?

För det man har sett av Galaxy S så verkar den grym.

Den är säkert bra men hörde av en säljare på elgiganten att Samsung vägrar köra med Kapacitiva skärmar. Om det stämmer verkar det rätt kasst. Men dom kanske har ändrat sig till Galaxy 5?

Sen undrar jag också om nån har sett till hårda fodral till Desire som det finns till Iphone. Såg ett som en polare hade som var riktigt schysst, satt tajt som fan och märktes knappt av.

Kommer beställa en desire nu via jobbet. RingUp verkar dock också ha tomt just nu dock.

Men har verkligen desire Safirglas? Låter extremt dyrt...

Permalänk
Medlem

Galaxy S har kapacitiv skärm.
Display: 4" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen, 480 x 800 pixels

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Mitt minneskort blev korrupt av någon anledning och nu går det inte ens att formatera, hade inte så mycket bilder osv av värde men lite störande är det minst sagt.

Kör med ett 2GB som jag hade liggandes tills jag skaffar ett större, inga problem än så länge.

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att vänta på att android market paid section ska slå upp portarna i sverige då

Visa signatur