Permalänk
Medlem

Tv-out funkar ej när tv är på

Tja, har en helt sjuk grejj på gång.

Jag har en LG 50PJ350N som jag har kopplat till datorn med en HDMI kabel med en dvi adapter på.
När jag har tvn i standby mode så hittas den av windows, men så fort jag slår på tvn så försvinner den i windows.

Jag har provat massa nvidia drivrutiner och även blåst hela windows 7.
Jag har fått ut bild på tvn, men den krånglar som fan. Om jag installerar om nvidia drivrutinerna och tar ut kabeln och har mig så funkar det ibland.

Nån som har en aning det är helt fucked up. Alltså när tvn är i standby= när man stänger av den på tv-dosan så hittas den. När jag sedan slår på den så försvinner den.

Permalänk
Medlem

haha, här har man suttit i timtals å blåst w7 å allt.
så köpte jag en ny hdmi-dvi adapter denna gång med DUAL link istället för single link.

nu funkar det utmärkt

en annan fråga. i windows kan man ju skicka ut ställa in upplösning på HZ. Min tv är inte FULL HD.
Kan jag ändå ställa in 1080p 24hz? 1920x1080? jag har provat å det funkar. men tänkte så det inte skadar tvn eller nått.

Permalänk
Skrivet av Sebast:

haha, här har man suttit i timtals å blåst w7 å allt.
så köpte jag en ny hdmi-dvi adapter denna gång med DUAL link istället för single link.

nu funkar det utmärkt

en annan fråga. i windows kan man ju skicka ut ställa in upplösning på HZ. Min tv är inte FULL HD.
Kan jag ändå ställa in 1080p 24hz? 1920x1080? jag har provat å det funkar. men tänkte så det inte skadar tvn eller nått.

Det e inga problem då du oftast inte kan ställa en frekvens som din tv inte klarar av, inte heller upplösning.