SweClockers drop!

Datorn går segt, setupen är bra vad är fel?

Permalänk
Medlem

Datorn går segt, setupen är bra vad är fel?

Tjena,

Jag kan börja med setupen:

Sen har jag en Hitatchi HDT7250 300GB

Till problemet, som jag ser så är min dator rätt bra.. Den ska klara av rätt krävande spel, men när jag spelar t.ex Bad Company 2 så ska den jävlen stå och ladda i evigheter. Jag misstänker att det är min HDD som ställer till det, men jag är inte hundra då problem med laddningstider har rapporterats när det gäller ATI's Catalyst Control Center. Samma sak i Splinter Cell Conviction, där raserar hela grafiken och den laddar i evigheter. Kan också nämna att jag precis har installerat om datorn till Windows 7 Professional.

Vad säger ni är det dags att köpa ny HDD eller kanske en SSD, eller är sitter problemet någon annan stans?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Keeper of the Bamse

Den disken är inte snabb någonstans, prova gärna med en kompis disk i datorn

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

för tillfället verkar det som att nya Splinter Cell spelet har allvarliga problem att funka med ATi kort har samma problem med mitt kort i just SPlinter Cell men ja en SSD skulel vara att föredra, kör min dator med SSD i OS och för BFBC2 och är inne före alla andra hela tiden laddar väll en map på cirka 5-10 sekunder

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Den disken är inte snabb någonstans, prova gärna med en kompis disk i datorn

Jo misstänkte att den inte va så snabb ^^

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Långa laddningstider och splintercell buggerna är fixade i den seanste hotfix drivrutinen.

ATICatalystHotfix

Där har du, de släpptes nyligen (några dagar sedan) och är nyare officiella 10.5.

Du måste även installera de senaste catalyst profiles appen;

Drivers & Support | GAME.AMD.COM
Ladda ned: ATI CrossFireX™ Application Profiles

Se till att Catalyst AI står på "standard", banor i BC2 borde ladda på MAX 10 sekunder nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Ahh precis vad jag letat efter! Tack!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ