SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Ny dator fryser vid Windows loggan

Hejsan!

Jag har precis plockat ihop en ny dator och allting går igång fint, lagt på OS och allt. Men så fort jag ska lägga på drivare för GPUsen (2x5850 från powercolor) så går datorn inte att boota up efter installationen.
Misstänker att det är något problem med ATI CCC och windows 7 64bitars, hittar flera med samma problem, men inga lösningar. Alla trådar verkar bara dö ut^^

Vore tacksam för tips!

MvH

Blacker

Permalänk
Medlem

Ladda ned nya drivrutiner från tillverkarens hemsida till rätt Windows version.

Permalänk
Medlem

Tacksam för svaret , men jag har testat med senaste drivrutinerna från både ati's hemsida och powercolor, hjälper inte

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

Fractal design newton 650w,
även kollat temperaturer och de ser ok ut.

Permalänk
Inaktiv

Kan vara så att du måste uppdatera Moderkortet, dvs BIOS

Permalänk
Medlem

Min dator fryser ibland vid start EFTER att jag gjorde en BIOS uppdatering, annars är den hur stabil som helst.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

v1ctory:
Det brukar stå att man ska nollställa bios efter att man uppdaterat den. Bästa sättet är att ta bort EL kabeln så att datorn är helt död när du tex tar ut batteriet som ser ut som ett mynt ett tag. Glöm inte att gå in i bios och ställa in det du vill och spara.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort det i omgångar men problemet vill inte ge med sig, tyvärr.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Har inte testat att flasha bios , något man bör tänka på mer än just att reseta batteriet?

Permalänk

Ha inte CCC på autostart och starta upp det efter du loggat in om du vill göra inställningar...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ahh så långt tänkte jag inte, fan det ska jag ta o testa! Smart -.-

Permalänk
Medlem

Löste det sig?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är på besök hos en polare och kan inte testa förrens imorgon bitti/ om ett par timmar - will keep you posted

Permalänk
Medlem

Det fungerade inte det heller, men de proccesserna bör väl ändå inte dra igång förrens efter windows loggan ändå? Riktigt enerverande, tack för tipset dock, var värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Långa laddningstider och splintercell buggerna är fixade i den seanste hotfix drivrutinen.

ATICatalystHotfix

Där har du, de släpptes nyligen (några dagar sedan) och är nyare officiella 10.5.

Du måste även installera de senaste catalyst profiles appen;

Drivers & Support | GAME.AMD.COM
Ladda ned: ATI CrossFireX™ Application Profiles

Se till att Catalyst AI står på "standard", banor i BC2 borde ladda på MAX 10 sekunder nu.

Där har du lite fix för ATI's CCC på windows 7 64bit

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Har du kört windows update? Tänkte ifall det är nån av .NET som spökar? Provat någon äldre drivrutin?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat med en äldre version, samma fel tyvärr (10.2 - fungerade nämligen för en polare med w7 64bit och 5870 kortet, borde fungera för mig med tyckte jag)

Testade även hotfixen, hjälpte inte heller. Nu har jag formaterat om och ska testa utan att lägga på windows updgrades. Återkommer

Permalänk
Medlem

Det hjälpte inte heller.
Hade 1sta releasen av bios så har även lagt på senaste versionen och provat, det hjälpte inte det heller. Vet ej fan vad man mer kan prova..:/

Permalänk
Medlem

Om du bara kör med ett kort?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ska testa det nu tänkte jag - var det första jag gjorde , men nu har man ju gjort en del ändringar så.

Permalänk
Medlem

Eureka! Du är ju en ängel!

Testade det "sekundära" kortet först - funkade inte alls. Testade:
båda DVI portarna
bytte PCI-E kanal.
Fick ingen signal hur jag än vred och vänd på det.

Antar att jag borde skicka det till inet som reklamation , men det är en servicekostnad om det visar sig vara helt förstod jag det som när jag skickade iväg min HDD som "klickade". Finns det något mer test jag kan göra ?

Permalänk
Medlem

Nja, om du dunkar i ett kort å kör och inte får nån bild varken på nån av dvi portarna så är det inte mycket du kan göra. dubbelkolla bara på skärmen så du tryckt på "source" så den loopar genom alla ingångar på skärmen efter kortet. Blinkar det grönt eller lyser det orange? Du har inte glömt sätta i extra elkabeln i graffekortet? Om du gjort allt, så testa ditt andra kort sen, får bild då så lär det ju vara kortet som e kasst. Prova gärna i en annan dator som du har möjlighet. så du kan säga till dem när du ringer å ska göra rma att du testat på fler datorer. Kom ihåg att kontakta butiken, inet?, så du får ett rma nummer först. Som ska stå på kartongen. Sen brukar man få en postlapp.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Visade sig att det var fel på både Grafikkortet och en hårddisk som jag skickade in. Vet inte om det är min otur , men disken jag fick tillbaka (nyförpackning och allt) hade exakt samma fel... Någon annan som upplevt problem med skadat gods från just Inet? att behöva byta samma del 2 ggr samt ytterligare 1 del en gång, supporten var väl inte jätte tillmötesgående heller, men skicka in det sista (hoppas jag) igår och hoppas jag får nya disken pronto så man får nyttja det man betalt för.