Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anders.149:

Har Komplett några planer på att ta in J&W's sortiment, mer specifikt följande m-ITX moderkort?
http://www.sweclockers.com/nyhet/12166-jw-slapper-amd-890gx-i...

I dagsläget har vi inga planer på detta, dock har vi ett liknande m-ITX-kort från Sapphire som är utrustat med AMD 785G-kretsen. Komplett.se - Sapphire IPC-AM3DD785G, Socket-AM3

Skrivet av Daddykane:

Hej,

Kommer ni ta in fractal design define r2? De verkar vara slut.

Tack

Define r2-serien har dessvärre drabbats av ett tillverkningsfel som påverkar USB-uttagen i fronten. Vi håller just nu på att lösa detta tillsammans med Fractal Design men fram tills att det är löst så har vi tagit bort R2-serien ur sortimentet. De kommer att vara tillgängliga så snart problemet med USB-uttagen är åtgärdat.

Skrivet av NoXxen:

Andra gången mitt paket skickas som företagspaket, nu får jag vänta en dag extra och är riktigt förbannad pga det, Försökt att få ut paketet men dom vägrar att ge mig det pga företagspaket. Så hela jävla helgen får gå och jag får hämta ut det på måndag :@

Beställde i onsdags

11 jun kl 08:59 Norrköping, Ankomst till distributionsterminal
11 jun kl 07:59 Avvikelse Norrköping, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
11 jun kl 07:58 Norrköping, Ankomst till distributionsterminal
10 jun kl 23:18 Örebro, Sorterad
10 jun kl 14:01 Stockholm, Sorterad
9 jun kl 19:22 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Jag utgår från att du refererar till den order som bland annat innehåller ett Corsair Obsidian 800D. Då chassit är stor och tungt går det inte att skicka som postpaket då det överskrider postens regler för detta fraktsätt. Alternativen är då bland annat hempaket och företagspaket då dessa tillåter en högre vikt. Vill man beställa stora och tunga produkter och få dem fraktade med posten finns det inget annat val än att vänta en extra dag på att posten skall hantera försändelsen. Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Christoffer..Chefen...

Dags att igen belysa andra hur ni behandlar kunder.
Ni hittar samma text på SweClockers.

Dags att bli förbannad igen tyvärr på Komplett och framför allt dig denna gången.
Ringde precis till er sälj avdelning.
Ni har ju fan fått in spelet i några omgångar ,som jag vetat.

Du har lovat mig spelet i flera datum ,skulle kunna klippa in min mail konversation med dig.
Men jag besparar dig att skämmas ,mina ord räcker.

Beställde Red Dead Redemption Special Edition till Xbox360 eller vad det hette redan den 18 Maj.
Men fick byta till den vanliga versionen, för av någon konstig anledning fick jag inte Special Edition.
Du gav mig 39 kr i kompensation för detta.

Nu vet jag varför jag inte fick det ,ni fick in exemplar men jag fick ingen av dom.
Varför ,jo för att ni alltid försvårar det för mig.
Sen blir ni förvånade över att jag skriver hårda ord i alla mina ärenden med er.

Jag har bitit ihop men nu får det fan i mig räcka.
Pratade med Jesper och han tycke det var skumt med att jag inte fått spelet.
Det känns som ni djävlas med mig som vanligt.

Söker jag på mitt order nummer så existerar den inte.
Men Jesper hittade den ,ingen skugga ska falla på honom.

Varför ska alltid Komplett göra det svårt för mig?.
Efter som jag la min order den 18 Maj förväntar jag mig mer i KOMPENSATION nu.
För jag vet att ni haft spelet inne men ändå har jag inte fått någon.

Varför ska komplett Alltid i alla år jag handlat av er strula till mitt ärende.
Dom ynka 39kr som du gav mig i kompensation (slapp frakten till hämtbutiken).
Dom kan Komplett stoppa upp där solen inte lyser och ge mig ett bättre kompensation.
För så svinigt jag har blivit behandlad av er i detta ärende har inget företag någonsin gjort mot mig.

Jag är trött på att komplett ljuger för mig.
Jag är trött på att komplett alltid fördröjer mitt ärende.
Jag är trött på att komplett alltid strular i mina ärenden.

Så kom inte och säg nu att spelet inte funnits hos er.
Man kan ju se tydligt hur ni lagt nya ordnar på spelet eftersom dom säljt slut.

Jesper sa tom att dom fått in det i omgångar.
Jag vet med att andra som har beställt spelet hos er har fått det.

Red Dead Redemption till Xbox360 har fått ny Tillgänglighet flera gånger och nu är 12st beställda.
Säkert 5 eller 6 gånger har den Tillgängligheten ändrats har jag sett.

Varför Christoffer ska Komplett alltid göra mig förbannad och det är jag med rätta!.
Varför??. Kan du svara på det?.

Nu får jag vänta tills på Måndag för då kanske ni skulle få in 12 exemplar.
Jag har börjat tro sen flera veckor tillbaka att ni inte kommer ge mig spelet ,fast jag har betalat för det.
Skulle bara lägga till 100 kr när jag hämtar det hos er ,för 350kr fick jag i kompensation för ett annat ärende ni klantat er i.
350 kr som du Chrisfoffer gav mig personligen.

Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargen1973:

Christoffer..Chefen...

Jag är trött på att komplett ljuger för mig.
Jag är trött på att komplett alltid fördröjer mitt ärende.
Jag är trött på att komplett alltid strular i mina ärenden.

Jimmy

Det är därför man ska vända sig till inet istället!!
Jag väntar fortfarande på en fraktsedel, så man kan lämna tillbaka de felaktiga grafikkortet de
skickade ut.
Därför kommer jag nu troligen inte hinna skicka in det i tid och då kommer det dimpa ner en ny faktura från dessa skojare som säger att jag är skyldig ännu mer pengar för att de inte fått tillbaka de kort de skicka fel! personen jag pratade med på supporten kunde ju så klart inget göra....
Helt värdelöst!

Jag skulle bara vilja lämna tillbaka allt skit som jag köpt med det går ju inte för det har gått för lång tid
pga deras "snabba leveranstider"... och felaktiga varor när de väl kommer fram.
Sedan måste man betala ännu mer frakt för att skicka tillbaka dem... även för de felaktiga
återigen Helt värdelöst!

/P

Permalänk
Medlem

Tar tillbaka det, fick tag på mina paket men att kliva in i butiken och så ser man en anställd sittande på chassit paketet :@ lite småtjurig var man då vafan räcker det inte med att den får böka omkring i Sverige och sen används som sittpall till anställda i butiken

Fick min paketet idag ändå på något vänster

Som sagt tar tillbaka det jag sa förut och önskar komplett en trevlig helg

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Avstängd

Tillägg till min post på denna sida.
Skrev detta till Chefens mail och deras Support.

En bra kompensation du borde göra är om ni inte har spelet inne.
Så åker du och köper det var du vill i Gbg.
Sen åker du hem till mig och ger mig spelet i handen och ber om ursäkt.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Skrivet av Vargen1973:

Tillägg till min post på denna sida.
Skrev detta till Chefens mail och deras Support.

En bra kompensation du borde göra är om ni inte har spelet inne.
Så åker du och köper det var du vill i Gbg.
Sen åker du hem till mig och ger mig spelet i handen och ber om ursäkt.

Det borde han fan få göra!

Permalänk
Medlem

Hej!

Bra att in ska jobba på Komplett PC. Finns det någon datum tills det lbir klar? Vill köpa!

Men iallafall.. kan ni inte lägga till fler chassin på Premium i70 och i35? Det är bara jävligt stora och dyra chassin som finns där.

Seriöst asså. Det saknas väldigt mycket! Om ni vill kan jag säga vad som saknas.

Permalänk
Medlem

Ojdå, jag som trodde kundservicen var fördelen med Komplett

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

Fick mail av Christoffer ,deras Chef idag.

Ska få spelet imorgon om inte dröjer mer.
Fall det dröjer så ska kan jag ringa in till deras leveransbesked för att kolla status.
Känns som allt plötsligt fixar sig ALLTID när man blivit förbannad.
Synd att det alltid ska gå så långt.

Jag har tom fått en Leveransbekräftelse...

Uppdatering:

Fick spelet idag ,slapp betala dom 100kr som var imellan.
Det var snällt gjort Komplett.

Uppdatering
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det normalt sätt att få svar från kompletts support via mail?

Edit: Har gått runt 2 dagar utan något svar. Ni som har kontaktat supporten innan, hur långt tid tog det för er att få svar? För på de flesta andra supporter jag har kontakat har jag haft svar inom 1 dag.

Permalänk
Medlem

Vart har ni ert lager egentligen? Det känns som ni har flyttade det till Kina eller nått.
Beställde några grejer natten mellan söndag och måndag, grejerna blev packade och skickade straxt efter 14:00 samma dag, sen fick posten som vanligt sin "förhandsinformation" vid 14:51. Men efter det så har inte posten uppdaterat något alls, innebär detta att posten ännu inte ens fått grejerna?
Som jämförelse så beställde jag från dustinhome samtidigt och där kom grejerna fram dagen efter som vanligt.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni slarva bort paket efter att ha satt statusen som "skickad"? Känns inte speciellt seriöst detta.

Skickade ett mail till supporten igår och fick svar efter 2min att han skulle höra med lagret, efter det har jag inte hört ett skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Hur lyckas ni slarva bort paket efter att ha satt statusen som "skickad"? Känns inte speciellt seriöst detta.

Skickade ett mail till supporten igår och fick svar efter 2min att han skulle höra med lagret, efter det har jag inte hört ett skit.

Du fick svar i alla fall en gång ;P Jag har inte fått svar än och det va typ 3,5 dagar sen jag skickade mailet till supporten :S

Permalänk
Medlem

99 :- även fast man handlar ett graffe för 6 k? kanske ska se över det här med fri frakt för sweclockers medlemmar? Vore nice

Permalänk
Medlem

Frakten är ett kraftigt återkommande argument som många påpekat till Komplett.se
Ni har svarat ang frakt kostnader just för att lagret är i Norge å att uppföra ett lager i Sverige är redan beslutat att de kommer aldrig å ske.

Så ... är de verkligen värt all negativ kritik / mot minskad orderstock?
Support är nåt vi sett komma å gå hela tiden. Är detta nåt som ni själva upplever att de strular internt eller har ni satt en riktigt stram budget för support?
Har ni sett över å kompetens kvalificerat eran support? Detta just för att vi sett flertal ggr hur folk med liknande problem får olika respons på supporten.
Sist men inte minst, vem gör alla dessa felskrivningar som sker på eran hemsida? Sist (vad jag vet) var det ju "1337"....

Inget ont menat mot dig Eric J, men mer aktivitet å kretivitet!
Från att vara svenska folket´s data-centrum till att helt falla på support å tillåta detta är obegripligt. Alltså att företag ökar å minskar i order är ingen nyhet för nån, att kunna följa trender å vara steget före är ett måste för lyckat företag, att bara glida runt på ett bananskal med tanken att detta skjuter vi upp till nästa företag´s stämma funkar inte. Ni drog igång Komplett i flera andra länder för att inom några månader stänga ner dem igen (den ekonomiska krisen som inte drabbar flytande företag på samma sätt). Som sagt, vi vill se prestation från en av landets ledande aktörer. Fortsätt inte å rida på erat namn, ni kommer tillslut få samma stämpel som "ACE" ex. // Bloopy

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Frakten är ett kraftigt återkommande argument som många påpekat till Komplett.se
Ni har svarat ang frakt kostnader just för att lagret är i Norge å att uppföra ett lager i Sverige är redan beslutat att de kommer aldrig å ske.

Så ... är de verkligen värt all negativ kritik / mot minskad orderstock?
Support är nåt vi sett komma å gå hela tiden. Är detta nåt som ni själva upplever att de strular internt eller har ni satt en riktigt stram budget för support?
Har ni sett över å kompetens kvalificerat eran support? Detta just för att vi sett flertal ggr hur folk med liknande problem får olika respons på supporten.
Sist men inte minst, vem gör alla dessa felskrivningar som sker på eran hemsida? Sist (vad jag vet) var det ju "1337"....

Inget ont menat mot dig Eric J, men mer aktivitet å kretivitet!
Från att vara svenska folket´s data-centrum till att helt falla på support å tillåta detta är obegripligt. Alltså att företag ökar å minskar i order är ingen nyhet för nån, att kunna följa trender å vara steget före är ett måste för lyckat företag, att bara glida runt på ett bananskal med tanken att detta skjuter vi upp till nästa företag´s stämma funkar inte. Ni drog igång Komplett i flera andra länder för att inom några månader stänga ner dem igen (den ekonomiska krisen som inte drabbar flytande företag på samma sätt). Som sagt, vi vill se prestation från en av landets ledande aktörer. Fortsätt inte å rida på erat namn, ni kommer tillslut få samma stämpel som "ACE" ex. // Bloopy

Väldigt bra skrivet!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi har ganska stora rabatter på nästan alla produkter som ingår i våra 1337-W33Ks.
Komplett.se - Veckans erbjudande
Rabatterna gick live på natten mellan söndag & måndag i samband med att våra annonser gick upp här på Sweclockers. Så om du gick in på vår site ex: runt 01 på natten så skall du ha sett alla rabatter.

Till alla Er som har åsikter, synpunkter och tips gällande våra fraktkostnader så är vi mycket tacksamma för Era konstruktiva inspel, jag kommer att sammanställa Er kritik och ta det vidare inom företaget.

mvh // Erik J

Komplett.se - Veckans erbjudande

Varför är tex i5 750 med på sidan när den inte ens är billigare än vanligt? Om än dyrare än vad den var förut.. och nej den har inte varit billigare under hela veckan!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kommer att ta in denna modell voch lägga upp den på vår webb under dagen, den bör sedan vara i lager under nästa vecka.

i5 661, Finns fortfarande inte i lager
Ni skulle få in den på lager för över 2 veckor sedan.

En kompis till mig var intresserad av den modellen men köpte den hos annan leverntör eftersom ni inte tog in den i lager.

Permalänk

När räknar ni sälja Fractal Design R2 igen? En uppskattning vore trevligt.

Tks

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på eran ovilja till att hjälpa en kund, extremt dålig service från er måste jag säga. Det finns tydligen ingen möjlighet för er att byta ut en dvd-brännare som ni väntar på mot någon annan modell som finns i lager. Ni beräknar byggnationstiden av datorn jag har beställt att ta 5 arbetsdagar, jag säger att jag mer än gärna själv bygger ihop datorn men det går inte för sig. Det finns heller ingen möjlighet att ändra om frakten efter en order har lagts, då jag själv jobbar med support/service inom en hemelektronikskedja så förstår jag verkligen inte hur man kan behandla ens kunder så här.

Skicka gärna PM till mig ifall ni vill ändra en besviken kunds åsikt.

Edit: Måste ge en eloge till Kristoffer på komplett som tog tag i det hela och levererade en kanonlösning, tack så hemskt mycket! Jag kommer utan tvekan fortsätta rekommendera er ifall ni fortsätter ha en så bra service.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har förgäves försökt få svar på frågan huruvida ett kort som överhettar i furmark anses defekt av er.
Hade en diskussion med er kundtjänst men tyvärr slutade de svara när jag frågade om er returavdelning använde furmark för att konstatera fel på just grafikkort.

Finns det möjlighet att få svar här?

Min e-post till er jag skickade vid 14-tiden igår måndag.

"Hej

Det är garanterat det ena av mina 5770 som är defekt då det oberoende av placering i lådan går ca 20grader varmare än det kalla av korten. Köpte för säkerhets skull även en ny låda, Antec 300 som jag bombade med 120mm fläktar. Det kortet överhettar ändå när jag kör Furmark.

Eftersom kortet endast överhettar och trottlar(105 grader c) vid körning Furmark, använder ni det programmet vid felsökning? Annars är det inte mycket lönt att skicka in det då det håller sig på ca 90-100 grader vid normalt spelande.

Tack på förhand"

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni tyvärr har för hög fraktkostnad. Skulle vilja se att man som Sweclockare eller någon som handlar över 500-1000kr får fraktfritt. Tycker också att om man beställer ett chassi från er borde man inte behöva betala så pass mycket frakt som man måste.
Kan dock inte klaga på leveransen som endast tog 2-3 arbetsdagar och var välpacketerat.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu fått svar av komplett, de använder Furmark vid felsökning grafikkort.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Komplett.se - SteelSeries Gaming Glove,

Kommer ni någonsin ta in denna igen? eller något liknande? hade varit guldvärt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Vet någon adressen eller var man ska skicka tillbaks varor? Har försökt hitta men kan inte hitta - Samt visst trycker man på "Ångra köp" på hemsidan? Eller ska det vara "Returnera en vara"?

Tackar!

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har köpt en pryl i av en person som handlade på komplett.se. Jag har kvitto och uppgifter hemma (förutom hans konto). Nu är det så att prylen krånglar/är trasig. Kan jag själv lämna in den på garantiärende eller måste det gå genom originalköparen? Har jag någon garantirätt genom komplett fast jag köpt den begagnad? (prylen funkade innan).
Den är ca 4 månader gammal.

Permalänk
Medlem

Varför finns två (BenQ 24" LCD G2420HD) för samma pris som om jag tar två skärmar fritt?
Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HD 2 stk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaski:

Hej! Jag har köpt en pryl i av en person som handlade på komplett.se. Jag har kvitto och uppgifter hemma (förutom hans konto). Nu är det så att prylen krånglar/är trasig. Kan jag själv lämna in den på garantiärende eller måste det gå genom originalköparen? Har jag någon garantirätt genom komplett fast jag köpt den begagnad? (prylen funkade innan).

Du har ingen garanti. Avtalet är mellan komplett och den som köpt av dem. Alltså bara första ägaren som kan nyttja den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeon404:

Varför finns två (BenQ 24" LCD G2420HD) för samma pris som om jag tar två skärmar fritt?
Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HD 2 stk.

Oj jävlar, en tusing billigare och hade köpt det på direkten.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slaski:

Skrivet av 511:

Du har ingen garanti. Avtalet är mellan komplett och den som köpt av dem. Alltså bara första ägaren som kan nyttja den.

Detta har diskuterats ett oändligt antal gånger både på sweclockers och andra ställen. Är det speciellt avtalat kan garantin gälla även efterföljande ägare, tex vissa bilmärken, men ursprungsläget är att endast första köparen erhåller garanti.

Egentligen finns inte garanti alls längre i konsumentköplagen, utan det är upp till säljare/tillverkare att erbjuda garanti, vilket många gör. Dock är det upp till säljaren att påvisa att köparen varit försumlig om felet är inom 6 månader, om man nu vill kalla det "garanti". 0,5-3 år är det köparen som ska visa att det varit ett sk ursprungligt fel, inom reklamationsrätten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro