Antec visar hur ett nätaggregat blir till

Permalänk
Melding Plague

Antec visar hur ett nätaggregat blir till

Delta Electronics producerar hela 100 000 nätaggregat om dagen. En del av dessa är Antec Earthwatts 650 W som får en grundlig genomgång i ett bildreportage från fabriken.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hah coolt
Hade varit kul att se fler liknande artiklar

Permalänk
Medlem

måste bara säga att det är sorgligt att folk jobbar med att skruva hela dagarna...

Permalänk
Medlem

Majoritet tjejer som monterar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

måste bara säga att det är sorgligt att folk jobbar med att skruva hela dagarna...

De är säkert glada över att ha ett arbete så att de kan försörja sin familj.
Visst, man får arbetsskador av monotont arbete, men det är bättre än arbetslöshet.

On topic: VAAA?!!! Inga ESD-armband?! (såg bara ett som jag inte ens är säker på är ett ESD-armband). Bevisar bara hur töntigt det är med ESD-armband, jag byggde ihop min dator utan och den funkar prima.
Tydligen har företag insett samma sak.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Majoritet tjejer som monterar.

Mindre händer

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

On topic: VAAA?!!! Inga ESD-armband?! (såg bara ett som jag inte ens är säker på är ett ESD-armband).

Bevisar bara hur töntigt det är med ESD-armband, jag byggde ihop min dator utan och den funkar prima.
Tydligen har företag insett samma sak.

Får du nånsin en urladdning i en dator eller på en komponent så kommer du inte tycka det är så töntigt längre

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

On topic: VAAA?!!! Inga ESD-armband?! (såg bara ett som jag inte ens är säker på är ett ESD-armband). Bevisar bara hur töntigt det är med ESD-armband, jag byggde ihop min dator utan och den funkar prima.
Tydligen har företag insett samma sak.

Nu är ju inte nätaggregat världens känsligaste komponenter. dom är ju trots allt byggda för att hantera rätt stora spänningar och strömmar.
Tror ESD blir mer viktigt när du kommer ner på mer känsliga komponenter som grafikkort, mobos eller CPU:s.
Det är i alla fall vad jag tror.

Permalänk
Avstängd

Såg ut som en väldigt fin fabrik om man jämför med andra skräckexempel som Microsoft visat upp. Skönt med mycket tjejer

Permalänk

Har aldrig använt ESD-armband och kommer aldrig göra det, men det är nog inte det artikeln handlar om

On-topic, snacka om att arbeta på led undrar hur många dem gör om dan ?

Permalänk
Medlem

100 000 per dag är 14% av världsmarknaden

Världsmarknaden tillverkar alltså (enkel avrundning):
714 286 per dag = 30000 per timme = 500 per minut = 8 per sekund

Tänk om man fick en krona per tillverkad PSU.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

On topic: VAAA?!!! Inga ESD-armband?! (såg bara ett som jag inte ens är säker på är ett ESD-armband). Bevisar bara hur töntigt det är med ESD-armband, jag byggde ihop min dator utan och den funkar prima.
Tydligen har företag insett samma sak.

Självklart har en så stor fabrik skydd mot elektrostatiska urladdningar, men armband behövs inte om golvet är jordat och skorna av ESD-material.

Permalänk

Jag har heller aldrig använt ESD-band när jag hanterat mina datorkomponenter. Jag brukar röra vid någon metalldel, typ chassit eller ett element och sedan försöker jag att inte ha på mig skor eller tjocka strumpor när jag monterar elektronik prylar

Permalänk

Vilket spännande jobb de har!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant artikel, hoppas ni kan försöka fixa fler och tillslut för alla komponenter.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Vilket spännande jobb de har!

Ja herregud, där får man inte ta en timmes lunch direkt.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag har heller aldrig använt ESD-band när jag hanterat mina datorkomponenter. Jag brukar röra vid någon metalldel, typ chassit eller ett element och sedan försöker jag att inte ha på mig skor eller tjocka strumpor när jag monterar elektronik prylar

Vipps så är du uppladdad till en 8-10 000 volt på ett par sekunder efter du tagit i elementet.

Fabriken har högst troligen ESD skyddat golv och mattor och jordade arbetsbänkar, skor mm dvs därför behövs inte några armband.

ESD är inget man bör skämta bort. bara för det inte händer när du plockar ihop datorn så komemr du troligen få mer minnes fel än om du monterat med esd armband och på rätt sätt än om du tafsar järnet på alla chips du ser. ESD är som cancer det kan komma upp om flera år eller så kommer det aldrig. dock så byter väl de större skaran datorer innan många fall hinner växa så ett stort mörkertal dvs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Antec Earthwatts är riktigt trevliga nätdelar. Har haft Antec Earthwatts nätdel. Dock var den tillverkad av Seasonic, precis samma som tillverkar de flesta modeller åt Corsair...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag har heller aldrig använt ESD-band när jag hanterat mina datorkomponenter. Jag brukar röra vid någon metalldel, typ chassit eller ett element och sedan försöker jag att inte ha på mig skor eller tjocka strumpor när jag monterar elektronik prylar

Haha när jag hade jobbat hela förra sommaren för att kunna köpa min i7:a och ett 4870x2
så stog jag med esd armband på en anti esd matta i kalsongerna

Permalänk
Medlem

Många brudar är det!

Permalänk
Medlem

Hade de ingen inbränningskammare där de testar några av aggen innan de levererar dem till kunderna?
Lite miss att inte ha med det i bildspelet om tanken var att man skulle bli positivt överraskad.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Förstår inte anledningen riktigt, bilderna var dåliga, texterna var nära på obefintliga och fabrikerna var väll inte alltför stiliga.

Det känns lite som delta / antec skulle ha hoppat över detta bildspel...

Efter att sett detta kan jag ju inte direkt säga att jag fick större förtroende för dessa produkter =/

Nåval, roligt att se iaf!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför bilderna är så lågupplösta, vi lever väl på 2010-talet?! Kul att se ändå, gärna mer av detta i framtiden - med högupplösta bilder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av damiano:

Mindre händer

Den var spännande!.
Menar du på att de har mindre händer för att de är tjejer eller för att det går långsammare :p...

Självklart vet jag vad du menar;).

Permalänk
Medlem

Den där killen måste ha det bra på personalfesterna

Permalänk

Så hundra asiatiska brudar byggde ihop mitt nätaggregat?... fan vad sexigt!

Permalänk

Sista bilden, är inte det han från Hexus? ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Skrivet av damiano:

Mindre händer

Anledningen till att majoriteten är tjejer är inte pga. de har mindre händer, det är pga. att de är lättare att hålla reda på jämfört med män. De ställer inga frågor, gör inte uppror, utan gör vad de blir tillsagda - arbetar.

För er som tycker att arbetsmiljön är dålig, så måste jag säga att arbetsmiljön i den fabriken ser ut att vara bland de bästa jag sett i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnakeDragon:

Anledningen till att majoriteten är tjejer är inte pga. de har mindre händer, det är pga. att de är lättare att hålla reda på jämfört med män. De ställer inga frågor, gör inte uppror, utan gör vad de blir tillsagda - arbetar.

För er som tycker att arbetsmiljön är dålig, så måste jag säga att arbetsmiljön i den fabriken ser ut att vara bland de bästa jag sätt i Kina.

Du kan inte ha "sätt" mycket.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Du kan inte ha "sätt" mycket.

Det är väl snarare du som inte sett mycket, om du tycker att detta är dåligt?