Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Musikälskare

Nån som vet var man får tag på en Macro Chat mod?

Så man kan binda typ "Lock me and ****" eller "Miss mid" etc.

Vore så sjukt användbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nån som vet var man får tag på en Macro Chat mod?

Så man kan binda typ "Lock me and ****" eller "Miss mid" etc.

Vore så sjukt användbart

Finns på forumet under Modifications. Officiela forumen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

dno, ganska /care imo

Givande inlägg..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Jag ligger faktist på 1722. Gick väldigt bra när en till vän skaffade som är bra.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ninotramp:

Finns på forumet under Modifications. Officiela forumen.

Jo där jag har letat, har du en direkt länk kanske? :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Givande inlägg..

Mer givande än ditt, jag menar att varför bry sig om var en klan ligger "rankad" totalt sett baserat på antalet medlemmar, är väl nästan definitionen på onödig/överflödig information..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Damn! Min klan har nu över 35 medlemmar...

Förstår mig inte på spelare som inte lever upp till kraven whispar mig ändå.

Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Mer givande än ditt, jag menar att varför bry sig om var en klan ligger "rankad" totalt sett baserat på antalet medlemmar, är väl nästan definitionen på onödig/överflödig information..

Är väll bra att kunna se vars ens klan ligger till mot dom andra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad din klan är till för? är det att skaffa många svenskar på samma ställe? Bara skysst folk? Bli största Svenska klanen etc. Jag skaffade min pågrund av namnet. Kuk;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Förstår inte vad din klan är till för? är det att skaffa många svenskar på samma ställe? Bara skysst folk? Bli största Svenska klanen etc. Jag skaffade min pågrund av namnet. Kuk;)

Det är en klan för dom som vill spela med svenskar, inhouse, scrim (no ab) samt spelarna måste ha ett vårdat språk och inga förolämpningar mot varandra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Det är en klan för dom som vill spela med svenskar, inhouse, scrim (no ab) samt spelarna måste ha ett vårdat språk och inga förolämpningar mot varandra.

Jag och några kompisar kan nog tänka oss att möta er om vi har tid någon dag. Vad har ni för PSR?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

fyfan vad jag är grinig. 5339557 det gamet. Mitt jävla lag var så jävla dålig så det gick verkligen inte. Usch! Jag är elec btw.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag och några kompisar kan nog tänka oss att möta er om vi har tid någon dag. Vad har ni för PSR?

Kraven för att joina är 1500+. Kanske finns dom som är underpå grund av dålig dag. Men vi har allt från 1400 - 1700 psr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, vi som lånar ut vårt konto till våra barn då?
Mitt ligger på 1250 psr
Fast man ser lätt när jag har spelat eller ungarna, ena gamet är det k/d 3/20 andra är det 19/5

Fast jag börjar tröttna på randoms, för många småglin som är sjukt otrevliga'

Om ni vill så skicka en /w till mig ingame, heter : Capital

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Fast jag börjar tröttna på randoms, för många småglin som är sjukt otrevliga'

Exakt. Det är också de som är en positiv sida med min klan. Slippa allt sånt skit.

Men du vet väl om att du kan skapa ett sub konto?

Visa signatur

Permalänk

Funderar lite på att ge HoN en chans.
Har lirat LoL ett tag och gillar det. Börjar dock bli jävligt trött på alla kaxiga glin som spammar chatten mer än vad de spelar. Eller varför inte de som går AFK bara för att det går lite trögt. Och självklart alla värdelösa "feeders". Förlorat många matcher med 20-30 kills och kanske 5 deaths pga av ruskigt dåliga spelare i laget.

Fått känslan av att det finns mer klaner osv i HoN så att man kan spela med lite mer moget folk.
Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och LoL? Det jag kommer på bara sådär är grafiken och att HoN inte har några summoner spells, runor och masteries?
Hur balanserat är det? Hur mycket olika heroes? Spelsystem etc. Varför bör man spela HoN istället för LoL?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Funderar lite på att ge HoN en chans.
Har lirat LoL ett tag och gillar det. Börjar dock bli jävligt trött på alla kaxiga glin som spammar chatten mer än vad de spelar. Eller varför inte de som går AFK bara för att det går lite trögt. Och självklart alla värdelösa "feeders". Förlorat många matcher med 20-30 kills och kanske 5 deaths pga av ruskigt dåliga spelare i laget.

Fått känslan av att det finns mer klaner osv i HoN så att man kan spela med lite mer moget folk.
Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och LoL? Det jag kommer på bara sådär är grafiken och att HoN inte har några summoner spells, runor och masteries?
Hur balanserat är det? Hur mycket olika heroes? Spelsystem etc. Varför bör man spela HoN istället för LoL?

Du bör spela hon pågrund av att. Det spelar ingen roll hur mycket du har spelat förut allas gubbar börjar fortfarande från lvl 1. DU kan ej köpa till spells som gör att du har ett övertag från fienden. Du kan creep denie. Du kan denie dina egna torn. Det finns runor 3 st olika. Spelet är balanserat. Men varje patch så balanserar dom mer. Det som gör att lol är så balanserat är för att det är vissa gubbar och skills som används pågrund avatt det är dom bästa spellsen/gubbarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

. Spelet är balanserat. Men varje patch så balanserar dom me.

Då är det väl inte balancerat? HoN är ett bra spel men det är fan inte balancerat ännu, det är ju därför de fortfarande balancerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Det finns runor 3 st olika.

*pet pet* Det finns 5; haste, regeneration, double damage, illusion och invisibility.

F.ö. köpte jag nyligen spelet på mitt gamla betakonto. Adda mitt nick CannibalOx om ni vill lira.

Permalänk
Avstängd

Det har du rätt i. Sorry tänkte fel. jag var lite dragen när jag skrev det x.o
Det är balanserat. Men med tanke på det kommer nya gubbar var annan vecka så måste dom fixa nya balanseringar hela tiden. Sen för varje ny gubbe som kommer så kan den göra så att en annan gubbe blir sämre så då måste dom fixa det. Men det är balanserat. Om man ska lägga in nya gubbar hela tiden så går det ej att få spelet balanserat. Så man får igentligen välja. Samma tråkiga hjältar hela tiden eller lite obalanserat "som man kan fixa med bp" med nya hjältar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Det har du rätt i. Sorry tänkte fel. jag var lite dragen när jag skrev det x.o
Det är balanserat. Men med tanke på det kommer nya gubbar var annan vecka så måste dom fixa nya balanseringar hela tiden. Sen för varje ny gubbe som kommer så kan den göra så att en annan gubbe blir sämre så då måste dom fixa det. Men det är balanserat. Om man ska lägga in nya gubbar hela tiden så går det ej att få spelet balanserat. Så man får igentligen välja. Samma tråkiga hjältar hela tiden eller lite obalanserat "som man kan fixa med bp" med nya hjältar.

Problemet är ju att det inte är balancerat oavsett hur många gånger i ett inlägg du säger att det är det.

Permalänk
Avstängd

Det är balanserat. Men det går bara inte att få det till 100% Det finns vissa heroes som ej är balanserade men dom bannar man på bp så man slipper dom. zom sephyr engi etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Kraven för att joina är 1500+. Kanske finns dom som är underpå grund av dålig dag. Men vi har allt från 1400 - 1700 psr.

Okej. De jag brukar lira med ligger också på runt 1400-1700. Hör av mig om jag får ihop ett lag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Det är balanserat. Men det går bara inte att få det till 100% Det finns vissa heroes som ej är balanserade men dom bannar man på bp så man slipper dom. zom sephyr engi etc.

Så du erkänner att spelet inte är balancerat än då alltså

Permalänk
Avstängd

JAg säger det är balanserat. Men inte 100% som du tänker. Men tillräckligt balanserat så man märker ingen stor skillnad. Varje hero har heroes som är deras värsta fiende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

JAg säger det är balanserat. Men inte 100% som du tänker. Men tillräckligt balanserat så man märker ingen stor skillnad. Varje hero har heroes som är deras värsta fiende.

Så du som ensam individ kan alltså säga vad som är balanserat?
Med den logiken måste ju jag kunna säga att en blå bil är röd?

Jag vet redan att bilen är blå, men för att vara dryg så säger jag att den är röd istället?

Precis som du vet att spelet är obalanserat men ändå säger att det är det?
Inse att dom inte skulle patcha spelet med balansändringar ifall spelet var balanserat redan.

Spelet är ganska balanserat ja, men jag tror aldrig det kommer bli helt balanserat. Vilket alltså gör att spelet alltid kommer vara obalanserat till viss mån.

Permalänk
Avstängd

det är just det som är saken. Finns inget spel osm är balanserat förutom där varje lag har 1 gubbe med exakt lika mycket skada. och alla ör en cloning banan också.
men vi har olika uppfatningar av balanserat är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Så du som ensam individ kan alltså säga vad som är balanserat?
Med den logiken måste ju jag kunna säga att en blå bil är röd?

Jag vet redan att bilen är blå, men för att vara dryg så säger jag att den är röd istället?

Precis som du vet att spelet är obalanserat men ändå säger att det är det?
Inse att dom inte skulle patcha spelet med balansändringar ifall spelet var balanserat redan.

Spelet är ganska balanserat ja, men jag tror aldrig det kommer bli helt balanserat. Vilket alltså gör att spelet alltid kommer vara obalanserat till viss mån.

Det går inte säga balanserat när det finns 50 hjältar att välja mellan. Men det finns fortfarande några sjuka hjältar som är bättre än andra. T.ex. Fayde, HB och Engineer. Fayde är den hjälten som pickas 100% just nu på AP spel. Bannas även 100% på BD/BP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Då är det väl inte balancerat? HoN är ett bra spel men det är fan inte balancerat ännu, det är ju därför de fortfarande balancerar.

Skulle denna typen av spel vara helt balanserat skulle för det första: Alla heroes ska ha samma animationer och exakt likadana spells. För det andra skulle spelet blir extremt tråkigt. Det är kombinationer av heroes som gör spelet "obalanserat". Vad du gör i pickingfasen är att motverka dessa kombinationer genom att antingen banna eller picka heroen själv. Ett tips om du irriterar dig på "OP" heores är att spela BD eller BP, eventuellt spela med några vänner(och ni tillsammans knapar ihop något bra)

Det finns egentligen bara ett spel som går att jämföra med HoN och det är DotA. DotA är inte heller balanserat, varken på noob eller professionell nivå. Exempel är tinker och definitivt lategame, saker som att aegis iom roshan gör spelet obalanserat.

Tyck vad du vill men inte någon av spelen kommer någonsin bli balanserade helt, speciellt inte för folk som spelar med pug. Hero-picking-fasen är minst lika viktig som själva speldelen så använd tiden väl.

Kan verka lite som en arg reply, det här. Men allt är inte riktat mot dig. Jag råkar bara tycka att du inte kommer med dem allt för djupa analyserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jbing:

Skulle denna typen av spel vara helt balanserat skulle för det första: Alla heroes ska ha samma animationer och exakt likadana spells. För det andra skulle spelet blir extremt tråkigt. Det är kombinationer av heroes som gör spelet "obalanserat". Vad du gör i pickingfasen är att motverka dessa kombinationer genom att antingen banna eller picka heroen själv. Ett tips om du irriterar dig på "OP" heores är att spela BD eller BP, eventuellt spela med några vänner(och ni tillsammans knapar ihop något bra)

Det finns egentligen bara ett spel som går att jämföra med HoN och det är DotA. DotA är inte heller balanserat, varken på noob eller professionell nivå. Exempel är tinker och definitivt lategame, saker som att aegis iom roshan gör spelet obalanserat.

Tyck vad du vill men inte någon av spelen kommer någonsin bli balanserade helt, speciellt inte för folk som spelar med pug. Hero-picking-fasen är minst lika viktig som själva speldelen så använd tiden väl.

Kan verka lite som en arg reply, det här. Men allt är inte riktat mot dig. Jag råkar bara tycka att du inte kommer med dem allt för djupa analyserna.

Jag irriterar mig inte på obalansen, den är inte så allvarlig eftersom jag vet hur man pickar för att motverka många kombos. Det enda jag irriterar mig på är killen som säger att spelet är balanserat när han bara några inlägg senare säger att spelet är obalanserat, för att senare säga att det är balanserat igen.

Spelet kommer aldrig bli balanserat, det är just därför det finns så jävla många heroes.