Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Har man ett bra game så bryr man sig inte om man förlorar. Man hade kul, that's what matters.
Man kan vinna ett game men det var ändå inte kul för fem öre.

Ifall det är en riktig bra match och det inte är något på spel så håller jag helt klart med. Men när man spelar under andra omständigheter så är jag och många andra inne på vinst som enda alternativ. Ifall det är någon final man spelar, det var en bra match men man vet att man kunde vunnit om man inte gjorde ett eller två misstag. Då vill jag bara dö...

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Spelade nyss mot eG där China (föredetta F8 som spelade i 5) spelar nu. Det roliga var att vi spelade superbra ibörjan och hade ganska hyffsad ledning. Fokuserade dock lite för mkt på att stänga ner china som spelade SS så deras SR blev lite grov. Sen spelade deras tempest helt otroligt bra och landade några riktigt viktiga ultis för dom. Var dock extremt roligt, även fast vi förlorade tillslut.

Måste va kul. Du är jävligt duktig då asså. Va har du för psr?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Spelade nyss mot eG där China (föredetta F8 som spelade i 5) spelar nu. Det roliga var att vi spelade superbra ibörjan och hade ganska hyffsad ledning. Fokuserade dock lite för mkt på att stänga ner china som spelade SS så deras SR blev lite grov. Sen spelade deras tempest helt otroligt bra och landade några riktigt viktiga ultis för dom. Var dock extremt roligt, även fast vi förlorade tillslut.

China var ju hard support/ward bitch i 5, kanske va därför han bytte till eG ifs för att få spela nått annat..
Annars är många av "top" spelarna inte så jätte imponerande när de inte stackar hela sin klan mot fem randoms.
Spelade mot [HyL]MEjH (rankad 2a på laddern, 1925 psr och 3.5 i kdr) och en klan mate till han för någon vecka sedan och de fick så hårt med spö, allt han gjorde hela matchen var whina och skryta om att han var faktiskt var rankad två på laddern och det var inte vi!!!!!! Så skönt att kicka sånt folks ass!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

China var ju hard support/ward bitch i 5, kanske va därför han bytte till eG ifs för att få spela nått annat..
Annars är många av "top" spelarna inte så jätte imponerande när de inte stackar hela sin klan mot fem randoms.
Spelade mot [HyL]MEjH (rankad 2a på laddern, 1925 psr och 3.5 i kdr) och en klan mate till han för någon vecka sedan och de fick så hårt med spö, allt han gjorde hela matchen var whina och skryta om att han var faktiskt var rankad två på laddern och det var inte vi!!!!!! Så skönt att kicka sånt folks ass!

China blev kickad ur 5 av Testie för att han betedde sig som en idiot.

Jag tycker att topclanerna är väldigt imponerande, då utgår jag från scrims. Är ju där teamplayet skiner igenom.

Någon som sett MSI vs Empr i TWL?

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Essin:

Mjo, kom in i samma pub som honom precis när han hade lämnade fiVe. Han är rätt bra som carry, så kan förstå att han vill prova sina vingar/utveckla sig. Men hann inte se alltför mycket av honom, andra laget concedade drygt 25-30 min in i matchen.

By the way, är DrDz svenskar eller danskar? Några som hävdar den ena, och några det andra. Blev lite nyfiken, kul om en av top tier teamen är svenskar!

EDIT: Så han blev kickad av testie, där ser man. : <

Jag såg MSI vs Empire igår. Fasiken vad MSI körde över dom i första rundan där, har inte kollat på dom andra matcherna än men hoppas inte att det var lika ensidigt..

Permalänk
Skrivet av anon106584:

Mjo, kom in i samma pub som honom precis när han hade lämnade fiVe. Han är rätt bra som carry, så kan förstå att han vill prova sina vingar/utveckla sig. Men hann inte se alltför mycket av honom, andra laget concedade drygt 25-30 min in i matchen.

By the way, är DrDz svenskar eller danskar? Några som hävdar den ena, och några det andra. Blev lite nyfiken, kul om en av top tier teamen är svenskar!

EDIT: Så han blev kickad av testie, där ser man. : <

Jag såg MSI vs Empire igår. Fasiken vad MSI körde över dom i första rundan där, har inte kollat på dom andra matcherna än men hoppas inte att det var lika ensidigt..

Alla är svenskar i Druidz förutom Hubris` som är enda dansk.

Empr har spelat bra men MSI är jävligt heta på sistonde med. Antagligen så hamnar MSI på första platsen nästa top 10 community rank-voten.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LfO:

Spelet verkar ju vara fantastiskt roligt! Nu finns det nog inga fler HoN - Youtube filmer kvar att titta på
Missade Dota vågen. fast nu kan man ju hoppa på den igen!
Kommer bli super!

Är det någon som möjligvis sitter på en sådan''Key'' till betan och ligger sömnlös på nätterna och bara måste se till att en anna go göbbe får spela lite HoN? Hade varit super nice!

Det är då man sätter sig på honcast för mer undehållning.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalonenQuE.net:

China blev kickad ur 5 av Testie för att han betedde sig som en idiot.

Jag tycker att topclanerna är väldigt imponerande, då utgår jag från scrims. Är ju där teamplayet skiner igenom.

Någon som sett MSI vs Empr i TWL?

Jo, i scrims är det ju en annan sak..

Visst är många av top clan killarna bra också, spelar en del med Kebap å H4nn1 (känner Kebap sen DotA tiden) och det känns väldigt tryggt att ha en H4nn1 på carry å Kebap support i laget ^^
Då kan man fokusera på att äga upp mitten och inte vara orolig för att andra lagets hardcarry på något omöjligt sätt får 5 kills på 10 min mot en jätte stark lane som det brukar vara när man spelar pubs ensam..
Dock är det också många som är högt i PSR för de bara hård stackar varje match vilket var min poäng med förra inlägget om noob MeJH

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Essin va har du för PSR?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Essin va har du för PSR?

Om han heter essin så har han 1707

Permalänk
Medlem

Omg haxx Smiz hur kunde du lista ut det? ;P

Mjo, 1707 har jag, har inte så många games spelade sen retail, ingen tid med sommarjobb å sånt, låg på runt 1890 före reset..
Måste dock säga att det typ är svårare att spela public ensam i 1600+ games än det var i 1800+ games för folk vet ju inte vad de ska göra, support vägrar supporta o.s.v... zzz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Måste va kul. Du är jävligt duktig då asså. Va har du för psr?

Det är de roligaste matcherna! Tyvärr är jag inte övedrivet duktig. Ligger på dryga 1 i kd och hoovrar runt 1750 psr. Tar dock på mig väldigt mkt support och iniate. Tycker jag är hyffsad på det iaf. Roomar en del också så mina creepstats är inte överdrivna. Spelar jag carry får jag ofta storhetsvansinne och övermod och går in på dumma ställen och dör.

Angående MSI v. empr i TWL finalen så har min kompis aldrig varit så exhalterad. Han älskar att spela Valk och trixi visade verkligen hur man gör det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Tankar om Tundra? Inte hunnit köra ^^

Var länge sedan man lirade beastmater i Dota (vad det så han hette?) men generellt tycker jag att han är relativt tråkig hero faktiskt. Visst det är en jäkligt rolig ulti men hans isspikar är jäkligt sega och tråkiga i min mening. Fågeln är sjukt användbar men tycker nästan det är lite för kort cooldown på den, man kan verkligen spamma dem. Har inte lirat överdrivet mkt sedan patchen men alla matcher med Tundra har han varit medelmåttig, typ.

Men en feedad Tundra med shrunken head och lifesteal kan förmodligen spöa allt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

Beastmaster är CP. Hans yxor hackar ju sönder en i småbitar
Och hans ulti är inte heller speciellt god att smaka på...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Det är de roligaste matcherna! Tyvärr är jag inte övedrivet duktig. Ligger på dryga 1 i kd och hoovrar runt 1750 psr. Tar dock på mig väldigt mkt support och iniate. Tycker jag är hyffsad på det iaf. Roomar en del också så mina creepstats är inte överdrivna. Spelar jag carry får jag ofta storhetsvansinne och övermod och går in på dumma ställen och dör.

Angående MSI v. empr i TWL finalen så har min kompis aldrig varit så exhalterad. Han älskar att spela Valk och trixi visade verkligen hur man gör det

Ligger på 1700 nu säg till om du vill spela nickar Ninotramp .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Älskar Valk & Mailken. Maliken är lite underskattad. Spelas väldigt sällan.

För er som vill joina en svensk klan. Vi är cirka 25 medlemmar nu.
Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantz3n:

Älskar Valk & Mailken. Maliken är lite underskattad. Spelas väldigt sällan.

För er som vill joina en svensk klan. Vi är cirka 25 medlemmar nu.
Swedish clan for all swedish players! - Heroes of Newerth Forums

Får man köra ett par trys för er eller så? Jag uppfyller alla era krav men det vore skojj att köra en match eller två med er, aldrig kört i klan i HoN tidigare.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Får man köra ett par trys för er eller så? Jag uppfyller alla era krav men det vore skojj att köra en match eller två med er, aldrig kört i klan i HoN tidigare.

Trys? Lever du upp till kraven så får du joina. Simpel as that.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

HONCAST.COM - Heroes of Newerth Shoutcasting and Video on Demand - Live! eller svtplay ifall du vill ha sämre kvalité.

Match 3 mellan MSI & Druidz snart livé ...tror jag

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

DreamHack LIVE - Summer 2010

Finalen streamas live nu med bättre kommentatorer än de svenska! It's BREAKY and Tobi. Gl hf

Permalänk
Medlem

Helt sjukt spännande och bra matcher semifinaler och uppåt. Jag blev riktigt imponerad av KDe i deras 4v5-matcher. Samt att jag stordiggar Breaky+Tobiwankenobi som kommentatorer

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Inaktiv

Oj oj, vilken turnering. Är verkligen imponerade av KDe, speciellt där mot tXL där dom körde 4v5 alla 3 ronder. Även bra spelat av DrDz där mot MSI i semifinalerna, tyckte dock dom borde ha vunnit andra matchen också.

Tyvärr somnade jag i början av andra matchen i finalerna så hann egentligen bara se den första matchen mellan MSI och KDe. :< Och ja, trixi på den där valken är ju helt sanslöst galen, vilka arrows han lägger alltså, tror inte jag såg honom missa en enda gång?

Permalänk
Medlem

Han missade några men vem gör inte det Såg nån med de svenska kommentatorerna? Killen som satt itll höger är ju en riktigt bra spelare i klanen unZ, känndes som att han satt och var lite irriterad på killen till höger som inte kan ha spelat varken dota eller hon ^^

Permalänk
Musikälskare

Var kan man se matcherna nu efter? Somnade 18min in i andra haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Honcast ofc

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaaa, jag vill se! Spelade dom 4v5 med flit eller var dom en man kort?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jaaa, jag vill se! Spelade dom 4v5 med flit eller var dom en man kort?

I gruppspelsmatcherna när dom inte mötte något större motstånd spelade dom med deras manager, men han har under 1500 rating, så dom ville inte oroa sig över att han feedar mot bättre lag.

Anledningen varför dom var tvungen att spela med en man kort var för att h4nn1 hade tentor att göra, samt att dom inte hade exakta tider när dom skulle spela. Däremot spelade h4nn1 en match i gruppspelet hemifrån, innan han åkte till flygplatsen.

Så dom spelade både med en man kort med flit samt att dom var en man kort för att svara på din fråga

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Nere i världens svaka. Huvva, dags för en paus under midsommar kanske man kmr tillbaks lite mer taggat :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Nere i världens svaka. Huvva, dags för en paus under midsommar kanske man kmr tillbaks lite mer taggat :/

Lider med dig.

Visa signatur