Val av ny burk! inet taurus extreme.
Hej allesammans!
Detta är min första tråd här på Sweclockers som nyregistrerad.
Jag har planerat att införskaffa mig en ny dator,
dessvärre är jag riktigt dålig på det här med valet av komponenter,
likväl har jag heller aldrig byggt någon dator själv och således är jag här och skriver!
Jag har tittat runt här på forumet och läst om köpråden som finns för datorer runt 12-13.000 kr
men inte riktigt hittat en tråd som passar mig.
Skulle gärna uppskatta lite hjälp och konstruktiv kritik gällande att bygga ihop ett system
tänkt för att spela på för runt 12 - 13.000 kr max.
Jag har allt annat man kan tänka sig i form av kringutrustning,
så det är egentligen bara dator samt win7 och Norton Internet Security 2010
(eftersom att jag surfar lite med datorn likväl) som jag behöver samt montering av datorn.
jag skulle även föredra att använda mig av inet.se då det verkar som att det är det stället
som är mest omtyckt att handla ifrån här på Sweclockers.
Jag gör ingenting annat än att spela och ibland surfa lite på webben med datorn så något annat behov finns inte att ta hänsyn till.
skärmen jag spelar på är dock en 30" LCD plattskärm. HP-LP3065 med upplösningen 2560x1600.
Så det är lite synd att inte kunna köra spel på den upplösningen.
På Inet.se har jag sett att dom bygger ihop "inet Taurus extreme gamer"
Det ser enligt mig ut att vara ett rätt stadigt paket om jag inte missförstått det hela.
Jag skulle gärna vilja ha en dator som är lätt att uppgradera i framtiden med ett eventuellt processorbyte eller kanske rent av SLI och tja, då har jag ingen aning om ifall det är ett bra system eller inte och började då istället titta på Inet "Taurus Ultimate Gamer" så jag vet varken in eller ut.
Sedan är jag tveksamt inställd till HT processorer då jag läst och hört från folk som haft problem med HT processorer och de har behövt stänga av HT för att de tydligen ska fungera bra i spel.
så jag har lite snöat in på ett i5-750 bygge men som sagt då mina kunskaper om det hela
är tvivelaktiga så tar jag gärna emot råd med god motivering.
Men iaf. "inet Taurus extreme gamer"
Inet Taurus Extreme Gamer - Inet.se
Är det ett bra paket att utgå ifrån om man i framtiden skulle vilja byta upp sig med en ny processor och ev SLI eller är ultimate gamer bättre eller ska man helt enkelt ta ett motsvarande ihopplock?
mina önskemål att ha i åttanke är:
*Jag bryr mig inte så mycket om vilket märke komponenterna har,
prestanda i förhållande till pris är långt viktigare.
*Systemet bör vara framtidssäkert.
*Systemet bör även vara tyst.
*H50 processorkylare
*möjlighet till processorbyte samt SLI
så frågan är om det går att plocka ihop ett paket som är både bättre och billigare än inets paket
eller ett bättre och lite dyrare men långt mer framtidssäkert?
Ursäkta för en lång och rörig tråd men jag vet inte riktigt i vilken ände man ska börja
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
David