Ny TV från samsungs LCD serie - Hjälp

Permalänk
Medlem

Ny TV från samsungs LCD serie - Hjälp

Hej,

Jag sitter för närvarande i Rumänien där jag ska jobba i ett par år. Har länge varit sugen på en ny TV och kommer nog att köpa en inom kort.

Hittade ett erbjudande i en butik här där de sålde Samsungs LE52B755 för endast 14000 kr.
Omdömen om Samsung LE52B755

Det verkar vara ett bra pris och ett helt ok köp. Det ända jag funderar över är huruvida denna modell står sig mot den nyare C serien, till exempel LE55C650 (eftersom 7 serien där är 3D och mycket högre pris). Funktionsmässigt verkar de vara mycket lika varrandra. LE55C650 kostar ca 18000 här men verkar vara lite svår att få tag på.
Samsung LE55C650 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

TV:n kommer att användas för TV spel (xbox360), som mediaspelare för HD filmer via extern HDD och ibland även för att visa diverse grejjer från datorn och då agera skärm.

Anledningen till att jag har tittat på LCD versionen istället för LED är för att jag tycker man verkar få mycket mer för priset, plus att en försäljare i Sverige påstod att det inte direkt är någon bättre bild på LED versionen.

Frågan är, är det värt att köpa LE52B755 då det är en något äldre modell eftersom den har ett så pass bra pris, eller är det någon funktion som jag tappar?

Tacksam för svar.

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit