Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 2nuts:

Någon som har en fix på detta?

Lite svårt att tipsa då du inte lämnar mycket information, men kan ju dra standard-tipsen.

- Har du uppdaterat till senaste drivrutinerna för grafikkort och moderkort?
- Stängt av massa onödiga program i bakgrunden?
- Testat att stänga av ljudet och dragit ner grafiken i spelet?

Permalänk
Medlem

jo förstår att de är svårt att ge sådana svar på rak arm... men tänkte det var ett vanligt problem eller nått..

hur som helst, jag har senaste drivrutinerna och som sagt har en ganska kraftfull gaming rig så de där med att stänga av program och dra ner på grafiken bör absolut inte vara ett problem, juste kan även tillägga att detta problem började efter senaste patchen... så har antagligen med den att göra, hoppades dock på någon lätt fix

Permalänk
Medlem

är det bara för mig som spelet börjat krasha sen senaste patchen?? krashar ibland när jag joinar server. och ibland mitt i ett spel

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag inte avaktivera F-sercure för att spela ! Verkar som patchen löste det problemet..
Men jag har fått en massa intrångsförsök i brandväggen sedan jag installerade BF BC2, har typ fått 3-4 försök innan och ungefär samtidigt som spelet installerades så får jag 3-4/per dag ! Någon mer som märkt av något ?

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Patchen fixade till rnd krascher för mig. Men nu har andra som haft felfritt fått de istället

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Udda problem.
Installerade MoH beta idag. Efter det så kan jag inte logga in på Bc2 kontot. Står bara -"unable to log in"
Någon som fått liknande??

Permalänk

Prestanda problem

Hej har precis bytt till SSD och Windows 7. Nu har jag stött på lite problem med BF. Det är nämligen så att det hackar ganska rejält nu. Kör med samma inställningar som innan, allt på max utom HBAO som är på off och 8x filter.
Jag misstänker att det är de nya Catalyst drivrutinerna som spökar.. Vet ni vilka som är bäst till BF?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Hej har precis bytt till SSD och Windows 7. Nu har jag stött på lite problem med BF. Det är nämligen så att det hackar ganska rejält nu. Kör med samma inställningar som innan, allt på max utom HBAO som är på off och 8x filter.
Jag misstänker att det är de nya Catalyst drivrutinerna som spökar.. Vet ni vilka som är bäst till BF?

Verkar vara 10.5 (hotfix?)

Permalänk
Medlem

En kompis som har spelat BC2 i någon månad nu felfritt har haft problem hela veckan. Han kan logga in men när han ska ansluta till en server så står det att han har tappar Internetanslutningen. Någon som har någon aning om vad som är fel? Det är Windows Vista 64-bit, E6600, 9800GTX han kör med. Inget han har installerat eller dylikt sedan sist han spelade.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

Efter den senaste patchen så dyker ofta en genomskinlig blå ruta upp under chattfönstret? Någon som har upplevt samma sak och har en lösning?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supermotard:

Efter den senaste patchen så dyker ofta en genomskinlig blå ruta upp under chattfönstret? Någon som har upplevt samma sak och har en lösning?

Det kommer aldrig försvinna. Temp fix (du får trycka VARJE gång den kommer upp) är att trycka § ½ ca 2 gånger. Du ser nog själv.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Ser mängder med folk här som delar problemet att datorn helt fryser.
Detta är, även om det självklart kan vara det för vissa, inte ett värmerelaterat problem. Det är vida känt på EA forumet och även Dice känner till det. Dock verkar dom inte jobba på det av någon konstig anledning.
Hittills har det konstaterats att det går att spela Squad Rush utan att det fryser men att övriga gamemodes kraschar.

Fördjävla irriterande.

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Verkar vara 10.5 (hotfix?)

Jepp drog ner 10.5. Funkar hur bra som helst nu.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har nyss börjat lirat bc2 efter en relativ lång paus. Har börjat märka av rejäla skugg problem som har kommit upp när jag kör med Shadows på medium+.
Så här ser det ut på det flesta hus:
http://img6.imageshack.us/img6/9125/bc2shadows.mp4 (Dx10)

Vid Dx9 blir det så här:
http://img686.imageshack.us/img686/4083/bc2graphic.mp4

har provat att mixtra lite i Nvidia kontrollpanelen, men inget resultat. Vet någon om detta problem? Vill helst inte köra Low

Permalänk
Medlem
Skrivet av farekim:

Hej

Jag har nyss börjat lirat bc2 efter en relativ lång paus. Har börjat märka av rejäla skugg problem som har kommit upp när jag kör med Shadows på medium+.
Så här ser det ut på det flesta hus:
http://img6.imageshack.us/img6/9125/bc2shadows.mp4 (Dx10)

Vid Dx9 blir det så här:
http://img686.imageshack.us/img686/4083/bc2graphic.mp4

har provat att mixtra lite i Nvidia kontrollpanelen, men inget resultat. Vet någon om detta problem? Vill helst inte köra Low

Är helt enkelt för att du har shadows på medium?!?!?

Permalänk
Medlem

Ett tips till er som har problem med spontana krasher/frysningar, kolla temperaturen på nordbryggan, polaren hade extrema problem med krasher förra veckan när det var så jäkla varmt, vi kom efter omfattande (byte nätagg/minnen/cpu/gfx) felsökning fram till att hans nordbrygga blir så varm att datorn helt enkelt lägger av. Detta gick enkelt att påvisa då datorn fungerade felfritt när man höll en kylklamp mot kylflänsen, och när man tog bort den så krashade datorn.

Byte av kylpasta på nordbryggan och en stor bordsfläkt som blåser rakt in i ett öppet chassi blev lösningen för hans del, det fungerade för övrigt felfritt för hans del under hela våren fram tills dess att det blev så varmt ute/inne.

Hoppas detta hjälper någon!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Hittar inga servrar i BC2, någon som vet varför? Har senaste patchen etc.. Kör win7 x64 med nod32 (ESET Smart security) som antivirus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAAAN123:

Hittar inga servrar i BC2, någon som vet varför? Har senaste patchen etc.. Kör win7 x64 med nod32 (ESET Smart security) som antivirus.

Testa att inaktivera antiviruset lite snappt bara...

Kör också med ESET Smart security och får inte serverbrower-PING. Stänger jag av brandväggen får jag ping. NÅGON som vet hur jag fixar detta? Har tillåtit alla anslutningar till internet som BC2 vill ha men det fungerar ändå inte. (Har så att ESET frågar vilka som får tillåtelse)

Permalänk
Medlem

Jag har problem med frysningar i spelet. Har testat ett annat PSU eftersom jag trodde att det va det som strulade. Men icke ! Har testat bordsfläkt och kollat temps 1000ggr nu men är inte det som är felet heller.....
Testat flera olika drivrutiner mm, vad kan man nu göra ? Ibland kan jag spela 40min, men oftast så fryser den direkt när jag kommer in på servern......

Bara i detta spelet som datorn hänger sig i, har hårdkört 3dmark Vantage för att se om den hänger sig. Men icke 9980 poäng @ performence test.

lagomt lack på detta nu......

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett problem nu, har nyss installerat om Windows 7 på datorn, och nu så funkar battlefield i en ca 30min innan datorn helt låser sig, alltså allt hänger sig och ljudet börja loopa runt. Har alla senaste drivrutiner och har avinstallerat antivirusprogrammet med, men fortfarande samma problem. Tror inte heller att det kan vara värme problem då jag dragit upp fläkten på grafikkortet manuellt till högsta och testat.

mvh nagel

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

CPU användningen på Quadd core är ju lite halv optimerad
det är ju bara sista CPUn som körs i 100%
samma på I7 och I5 eller hur ?

dom andra ligger på ca 50%
alltså finns det en del att ta av

för att öka på CPU användningen ändra RenderAheadLimit=2 till 0 i Settings.ini filen

smack så for 3dje CPUn upp från ca 50% användning till 80% och började jobba mer
resultatet: från 52FPS till 61FPS mätt på ett och samma ställe
(förutsatt att inte grafikkortet flaskar...testa med en lägre upplösning annars)

prova på

lägg även till följande i slutet på BFC2 genvägen på skrivbordet
+fullproc
ändrar CPU prioriteten från Normal till Hög
ska göra en boost sägs det men inget jag märkte

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

är det bara för mig som spelet börjat krasha sen senaste patchen?? krashar ibland när jag joinar server. och ibland mitt i ett spel

Jag brukar aldrig ha problem med något spel men efter den senaste patchen så bombar spelet ut i windows då och då.
Två gånger i kväll

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Så tärande detta ! Singelplayer funkar bra...men hänger sig i mp ? Är det DICE jvla patch som spökar ?

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Alla ni som har problem har ni Radeon 5000 serien?

Edit: Nja, verkar inte heller stämma men Win 7 verkar ju vara en faktor?

Vilken version av drivrutinerna avnäder ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Ett tips till er som har problem med spontana krasher/frysningar, kolla temperaturen på nordbryggan, polaren hade extrema problem med krasher förra veckan när det var så jäkla varmt, vi kom efter omfattande (byte nätagg/minnen/cpu/gfx) felsökning fram till att hans nordbrygga blir så varm att datorn helt enkelt lägger av. Detta gick enkelt att påvisa då datorn fungerade felfritt när man höll en kylklamp mot kylflänsen, och när man tog bort den så krashade datorn.

Byte av kylpasta på nordbryggan och en stor bordsfläkt som blåser rakt in i ett öppet chassi blev lösningen för hans del, det fungerade för övrigt felfritt för hans del under hela våren fram tills dess att det blev så varmt ute/inne.

Hoppas detta hjälper någon!

Har märkt samma sak, att det är nordbryggan som blir varm, brukar märkas genom att ljudet börjar hacka och efter ett tag låser sig datorn. Förövrigt har både min tjejs laptop, min dator och min tjockskärm betett sig underligt senaste veckorna

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skrewie:

Så tärande detta ! Singelplayer funkar bra...men hänger sig i mp ? Är det DICE jvla patch som spökar ?

inga problem här
har kört på en av gotland servrarna i en timme nonstopp utan att bli utkickad

det måste vara hårdvaran
är datorn stabil i prime95 ? kolla det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Alla ni som har problem har ni Radeon 5000 serien?

Edit: Nja, verkar inte heller stämma men Win 7 verkar ju vara en faktor?

Vilken version av drivrutinerna avnäder ni?

Jag kör win7 + senaste ati drivarna. Måste vara Dice patch som är problemet....för annars skulle det ju keffa ur även i singelplayer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Jag kör win7 + senaste ati drivarna. Måste vara Dice patch som är problemet....för annars skulle det ju keffa ur även i singelplayer.

Det är i och för sig sant!

Men att köra de senaste drivisarna är inte det bästa! Testa 10.5 (hotfix), den verkar det fungera bäst med. Personligen kör jag 10.4a preview med ett 4870 och det fungerar utmärkt

Permalänk

Catalyst 10.6 funkar bra för mig, kan hända att spelet stänger ner sig när en server byter bana, händer inte allt för ofta men det har varit så med tidigare catalyst versioner också.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med senaste patchen, endast prestanda förbättringar

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|