Permalänk
Medlem

R2 goes H2O

Hejsan!

Blev inspirerad av Rizzt här på forumet och blev sugen på vattenkylt så då fick det bli vattenkylt. Har dock bara cpu'n än så länge men gpu block kommer snart.

Specs:
Mobo: Crosshair III
PhenomII 965BE@ 4Ghz
5850 pcs+@ 880mhz core, 1120 mhz mem.
500gb Caviar Black
1tb caviar green
650w modulärt fractal design nätagg
4gb corsair RAM @ 1600mhz
Asus skärm, Razor mus och Saitek tgb.

Temps:
Cpu 38 @idle och 50 @load

Gpu 54@idle (har fläkten på ca 10%) och load@ 80

Kylningen består av en ThermoChill PA 120.2 radiator, en mcp 355 med Ek topp och ett Ek supreme LT.

Jag använder tre st Typhoon, två på 1400rpm, en på 1850rpm och sedan en fractal fläkt på 900rpm(i brist på annat).

R2 goes H2O

Permalänk
Medlem

Tjenare. Kul att du uppskattade mitt bygge. Kul att nån fick inspiration att också bygga i ett Define R2. Inte en lätt match det inte.

Högsta poäng bara för att du nämner mig

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Ett till tips för Hårdiskarna. Köp ett par Scythe Hard Disk Stabilizer 2 | Indomo Online AB och skruva fast dom istället. Funkar utmärkt och dom blir tysta.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Tjenare. Kul att du uppskattade mitt bygge. Kul att nån fick inspiration att också bygga i ett Define R2. Inte en lätt match det inte.

Högsta poäng bara för att du nämner mig

Skrivet av Rizzt:

Ett till tips för Hårdiskarna. Köp ett par Scythe Hard Disk Stabilizer 2 | Indomo Online AB och skruva fast dom istället. Funkar utmärkt och dom blir tysta.

Hehe man tackar! Ingen lätt match var det inte men lite kul med trixande och fixande. Ska nog beställas nästa gång jag beställer ngt.

Permalänk

Inte ofta man ser vatten och AMD kul dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

+1

Fint bygge, 5/5

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Skrivet av HerrKanin:

+1

Fint bygge, 5/5

Tackar

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |