Haha, där har vi orsaken tror jag!
Var det där din egen video du laddade upp på YouTube? Var du där alltså, på Trance Energy 2010? Det är ju trevligt, jag tycker själv också om Trance musik. Där skulle jag vilja åka.
Men är det verkligen tillåtet att ta in kameror på Trance Energy? Hur klarar du annars av att stå där i typ 8 minuter utan att bli upptäckt? Det brukar ju annars i regel vara strikt förbjudet att ta in kameror på nattklubbar. Lite grann för ens egen skull också kan man tycka - hade det varit förbjudet så hade du inte haft det problem du har nu med kameran.
Sedan så är risken också stor att man blir av med saker vid så stora folksamlingar. Jag går aldrig utomlands utan en kamera, men jag har den inte med mig när jag ska ut på såna där ställen. Nu har jag även skaffat en systemkamera värd 10-15000 kr och den är jag extra rädd om.
Det blir nog också svårt att smuggla in en så stor kamera. Jag vet att de kroppsvisiterar folk på många nattklubbar. Det är en oskriven regel på alla klubbar på Ibiza till exempel. Jag såg en kille bli kickad för att han fotade på Amnesia. Men på Amnesia är de minst restriktiva när det gäller kameror. Ska man in på Space kan man bara gömma den i kalsingarna för det är det enda stället de inte muddrar på. Men det vore ju bra mycket konstigt att stoppa in en systemkamera där med ett teleobjektiv. Jag menar, tänk om den står i viloläget och en av vakterna nuddar vid avtryckaren eller zoomknappen (om den har en sån) och objektivet börjar expandera! Då blir det "oh, you touch my tralala, mmm... my ding ding dong" Haha! Snuskigt!
Hehe, nej men skämt åt sidan man gör bäst i att lämna kameran hemma. Du får ju ta in mobiltelefonen och såna har ju idag ganska bra kameror. Men det är ju ingenting i jämförelse med en riktig kamera. Men vill du absolut ha en bild som du kan visa upp för dina kompisar så har de ju egna fotografer på många ställen, men då får du betala för bilden. Men bilden blir ju bra mycket bättre när den tas av en riktig fotograf och med en riktig kamera så det kan vara värt det.
Angående kameror och lasrar, se följande.
Hur man dödar sensorn på en Canon EOS 5D Mk II:
YouTube - Laser light Kills Canon 5D Mark II
UPDATE: How to break your 5D in a second on Vimeo
Lasers can kill a DSLR’s image sensor on Doobybrain.com
Se den andra videon ovan och notera hur lasern efter den andra svepningen lämnade ett horisontellt vitt sträck ungefär i mitten av bilden. Det strecket blev kvar sedan. Den sensorn är ett vrak i det läget. Det tog inte mer än 7 sekunder så var det gjort.
Här är effekten mest uppenbar:
YouTube - Moby laser show kills digital camera!