Hej på er vet inte om det här är rätt avdelning på forumet men prövar en då.
Jag har precis livat upp min gamla dator till en HTPC burk gammal AM2 men funkar perfekt för film och musik.
Nu vill jag även börja spela emulator spel på den och är på jakt efter en bra trådlös kontroller för typ sega spel och snes spel.
Är det någon som kör en liknande lösning idag och kan rekommendera vad man skal inhandla för att få det att rocka.
Även kul att veta vad ni använder för kontroller/Emulator ??
Bra emulatorer finns det ett par stycken av, spelar inte så stor roll vilken av dem du använder om du inte ska göra något väldigt speciellt. Angående kontroller så tror jag att de trådlösa till PS3 ska fungera rätt bra och vara rätt sköna. De fungerar även till datorer.
Blir nog en trårdlös PS3 kontroller.Maximus Arcade värkar riktigt ballt frågan är om snubben på youtube kör det i Start up på win eller om man kan starta det ifrån från win.
Just nu kör jag ett HTPC interface som heter Imedia där jag har en application launcher där jag vill kunna starta det ifrån vill helst inte ha win överhuvud taget till htpcn men vad skall man göra Får labba lite Maximus