Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

bränd prolle..

nu har jag lyckas bränna min prolle... tänkte bara kolla om man kan lämna tillbax den lr vad ska jag göra? tror ni man lyckas få en ny??
nu måste jag gå och gråta en skvätt

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Testa går ju.. Blåneka att du har klockat den eller dylikt.....

Permalänk
Medlem

Det är fult att ljuga.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

vem har sakt att jag ska ljuga?? jag skickar in den o säger att den inte funkar.. ljuger jag då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
vem har sakt att jag ska ljuga?? jag skickar in den o säger att den inte funkar.. ljuger jag då eller?

Nä men dom kommer säkert fråga varför den är bränd
Då är det dags att ljuga

Visa signatur

"Jag drömde att jag laddade ner linux" -oniac

Permalänk
Medlem

Men det är ju bara att säga att när du monterat klart allt och skulle prova den så såg du att det började ryka om processorn.

Permalänk
Medlem

hmm, om butiken ser att den är bränd, så kan du få betala felsökningsavgift och frakter, men det kan ju vara värt att chansa iaf. Är det en seriös butik kanske de byter den i alla fall, som goodwill.

Permalänk
Medlem

Jag tappade en kylfläns på min och fick en ny

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HELIX

Hur lyckas man?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
hmm, om butiken ser att den är bränd, så kan du få betala felsökningsavgift och frakter, men det kan ju vara värt att chansa iaf. Är det en seriös butik kanske de byter den i alla fall, som goodwill.

Hur felsöker man en hög med aska....?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HELIX

hahaha :D:D grattis måste jag säga

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppe

Hur felsöker man en hög med aska....?

Bra fråga .)

Visa signatur

"Jag drömde att jag laddade ner linux" -oniac

Permalänk

jag säger bara oj oj oj oj...

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)

Permalänk
Medlem

Om dom inte ger pengarna tillbaka kan du hävda konsumentlagarna!! Då blir dom rädda!! Jag lovar, jag har gjort det och jag lyckades

Visa signatur

Hp omnibook XE3 | 1.3 ghz - 256 mbram - DVD 16X - bärbar - WIN 2000 <> Pakard bell | 450 mhz - 256 mbram - geforce 2, 64mb - DVD 6X - CD brännare - WIN XP <> Hemmabygge | 166 mhz - 98 mbram - WIN 98 <> Hemmabygge | 166 mhz - 48 mbram - Voodoo2 12mb - WIN 95 <> Hemmabygge | 133 mhz - 32 mbram - WIN 95 <> Twinhead 486 | 32 mhz - 16 mbram - bärbar - WIN 3.11 <> SLUT!!!

Permalänk
Medlem

Man ser ju att skiten är bränd! Ska du säga att det är svart utkletad kylpasta?
Var glad att du fick låna min!

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Är det en seriös butik kanske de byter den i alla fall, som goodwill.

Hmm - seriös och serös. Det handlar väl inte om det. Det handlar väl om att ömsesidigt ta konsekvenserna av ett avtal. Och avtalet medger ju ingen ersättning för "brända" prollar. Punkt.

Permalänk
Medlem

men HALLÅ
butiken ska byta processorn även om den är bränd!!!!!
Vad är det ni säger egentligen?? att om processorn är bränd så
får man ingen ny?? varför då??

detta låter fullkomligt vansinnigt ju.. ett av dom vanligaste fabrikationsfelen ter sig i att processorn brinner upp när man kör igång den första gången..

AMD's regler säger ingenting om detta, däremot så om kärnan är krossad eller man smetat silverpasta på bryggorna, då går det inte på garantin.

Gå du lugnt in med din processor till butiken. Har du inte haft kylfläns på den eller nåt så låt bli att påpeka det. Frågar dom så ljug. Är det en seriös butik så byter dom den.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

det syns knappt... bara en svart ruta i nedersta högra hörn...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
men HALLÅ
butiken ska byta processorn även om den är bränd!!!!!
Vad är det ni säger egentligen?? att om processorn är bränd så
får man ingen ny?? varför då??

Ok, låt oss först utreda vad en "bränd" processor egentligen är för något.

En bränd processor är en prolle som helt enkelt blivit kraftigt överhettad (över 85-100 grader) på grund av att datorbyggaren inte förstått att montera på kylaren korrekt, och/eller att kylaren visade sig vara hopplöst underdimensionerad. Har han sedan också struntat i silverpastan (eller pillat bort kylkudden utan att ersätta den med silverpasta) så går det ännu fortare. En annan tänkbar anledning är att han överklockat prollen för mycket, utan att ha förstärkt CPU fläkt/kylar-kapaciteten i motsvarande grad.

Citat:

detta låter fullkomligt vansinnigt ju.. ett av dom vanligaste fabrikationsfelen ter sig i att processorn brinner upp när man kör igång den första gången..

"Brända" processorer är aldrig fråga om fabrikationsfel. Det kan det omöjligen vara, eftersom corerna inte hettas upp till så farliga temperaturer på fabrikerna där de tillverkas.
Ansvaret och felorsaken ligger i det här fallet uteslutande hos kunden. Kvaddar man t.ex. sin CD-spelare pgra klantig och ovarsam hantering, så kan man inte utan vidare kräva en sprillans ny hos handlaren. Det säger ju sig självt - och det står dessutom alltid i "det finstilta", att sådant inte ger rätt till ersättningskrav.

Citat:

AMD's regler säger ingenting om detta, däremot så om kärnan är krossad eller man smetat silverpasta på bryggorna, då går det inte på garantin.

Både "krossade" och "brända" corer beror i båda fallen att datorbyggaren har klantat sig. Ingendera ska kunna gå på garantin.

Citat:

Gå du lugnt in med din processor till butiken. Har du inte haft kylfläns på den eller nåt så låt bli att påpeka det. Frågar dom så ljug. Är det en seriös butik så byter dom den.

HaHa! En "seriös" butik ska alltså alltid acceptera en del kunders oseriösa ljugarhistorier. JoJo! Men visst: försöka duger...

Permalänk
Medlem

jag har pajjat en amd 750 duron med min golden orb som inte gick att få av..
plåten var för tunn och för mjuk för att man skulle kunna få loss den som man ska..
jag var förbannad.. och bände bara till skiten genom att greppa runt flänsen..
det krasade lite under bara.. men jag fick loss skiten!! I WIN YOU LOSE!!

Visa signatur

Homosexuals Are Gay