Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Söker namnet på två gamla spel.

Permalänk
Medlem

Söker namnet på två gamla spel.

Hej!

Nu har jag gått och blivit nostalgisk och skulle vilja ha reda på namnet på ett par gamla spel som jag spelade rätt mycket förr i tiden.

Spel 1:
Japanskt(tror jag, utspelade sig iallafall i japanska miljöer) FPS från 2000 eller så, kanske lite tidigare. I spelet kunde man gå runt bara som människa eller gå in i en robot som även kunde bli en bil. Spelet tog sin början i en slags forskningsstation eller militärbas, när man sen sedan stack därifrån kom man ut i naturen ett tag. Slutet på spelet utspelade sig i en storstad.

Spel 2:
Plattform/strategispel från ca 1997? . Man styrde en gubbe med en jättehammare. Kommer fan inte ihåg mycket. Man var tvungen att ha någon taktik, inte bara slå allt som rör sig och vara snabb. Sedan var det spikar, skiftnycklar eller magneter med i spelet också. Något av dessa var fienden. Man slog ner dem i marken men de kom upp igen efter ett tag. Detta blev ingen bra förklaring men det jag kommer ihåg mest var hammaren och att det hördes ett klart metallljud när man slog med den.

Jag hoppas att det finns någon därute som vet vad jag försöker beskriva.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det första spelet låter definitivt som Shogo - Mobile Armor Division, Shogo MAD:
Shogo: Mobile Armor Division - Wikipedia, the free encyclopedia

YouTube - SHOGO - Intro and Level 1

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Det första spelet låter definitivt som Shogo - Mobile Armor Division, Shogo MAD:
Shogo: Mobile Armor Division - Wikipedia, the free encyclopedia

YouTube - SHOGO - Intro and Level 1

Nice! Helt rätt! Kände direkt igen utemiljön på filmen. Tack för den!