Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

Då var felanmälan gjord på laptopen klarade en vecka med flimmret på skärmen ang ljusstrykan som går upp och ner när man kör på 100%.
UPS Express till Tyskland, hoppas panel bytet går lika snabbt, någon som gjort service tidigare ?

Nästan exakt samma fel på min. Fast min flimrar till någon/några gånger i minuten. Skickade den med UPS till Tyskland. Kom tillbaka efter 3 dagar, snabbt, men jag förstår varför när jag läste lappen där det stog: "Inget fel hittat".

Visade datorn för mina arbetskamrater. Till och med de halvblinda såg felet inom 30 sekunder.
Detta är ju ett känt fel och dom hittade det inte i Tyskland.

Nu har jag DOA:t min då det bara hade gått 3 dagar när jag felanmälde hårdvarufelet.
Men bollen ligger just nu hos Acer igen.

Har ingen dator alls nu (utom på jobbet).
20 dagar sen jag köpte den

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom tråden och det jag undrar är:

Om man gör en återställning (recovery) är det som när datorn levereras, dvs att det är är fullt med massa skitprogram installerade?

Om man gör som guiden här i någon sida bakåt i tråden, där man laddar hem windows 7-skivan. Får man då den svenska versionen?

Tycker det verkar konstigt att det ska vara så krångligt.. kunde man inte bara få med en skiva så man kunde installera en ren version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av c014:

Har kollat igenom tråden och det jag undrar är:

Om man gör en återställning (recovery) är det som när datorn levereras, dvs att det är är fullt med massa skitprogram installerade?

Om man gör som guiden här i någon sida bakåt i tråden, där man laddar hem windows 7-skivan. Får man då den svenska versionen?

Tycker det verkar konstigt att det ska vara så krångligt.. kunde man inte bara få med en skiva så man kunde installera en ren version?

Ja, om du gör en återställning så kommer datorn vara full av skit igen.

Windows 7 använder (likt Vista) språkpaket, så det är bara att ladda ner det språk du vill ha.

Även om de hade skickat med en DVD så skulle du ha problemet att inte ha någon spelare att köra den i, så...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ja, om du gör en återställning så kommer datorn vara full av skit igen.

Windows 7 använder (likt Vista) språkpaket, så det är bara att ladda ner det språk du vill ha.

Även om de hade skickat med en DVD så skulle du ha problemet att inte ha någon spelare att köra den i, så...

Okej det är språkpaket som gäller.. får återkomma om jag får problem med det.

Jag har ju en extern dvd-läsare så det är inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Om du har Intel kortet aktiverat och sedan högerklicka på skrivbordet och väljer grafikaltegenskaper. Då bör du få upp Intels grafikinställningar. Gå till flicken Energi och sedan väljer du Energifunktioner. När du är där inne se till att du har inställningar när du är på batteri. Om alternativt Energibesparingar för bildskärm är i kryssat så pröva med att kryssa av det och sedan verkställ/spara och ok. Händer det samma sak då?

Kan bekräfta att detta löste problemet med "flimmer" i lägre ljusstyrkor för mig. Välj "hög prestanda" i ovanstående meny istället för energibesparing och låt windows inbyggda inställningar för energibesparingar samt ljusstyrka.

Ni som lämnat in era datorer, har ni verkligen provat detta?

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Skrivet av Allstaar:

Hej!

Köpte en 3820TG idag. Först såg jag att det var broadcom wifi men det va full täckning hur som. När jag lyfte upp datorn när jag skulle göra clean install och för att kolla under så vid minsta rörelse nästan så lät det som en liten minimotorsåg på höger sida vid ladduttaget. Antagligen en fläkt som flippar mot flänsarna där.

Någon annan som känner igen problemet? Jävligt störande ska kolla närmare annars åker jag tillbaka imorgon visar och tar en ny. Dom kan kyssa min röv att jag skickar in den dock.

Mvh

Har aldrig hört talas om det. Du borde nog byta ut den mot en ny.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av tku01:

Nästan exakt samma fel på min. Fast min flimrar till någon/några gånger i minuten. Skickade den med UPS till Tyskland. Kom tillbaka efter 3 dagar, snabbt, men jag förstår varför när jag läste lappen där det stog: "Inget fel hittat".

Visade datorn för mina arbetskamrater. Till och med de halvblinda såg felet inom 30 sekunder.
Detta är ju ett känt fel och dom hittade det inte i Tyskland.

Nu har jag DOA:t min då det bara hade gått 3 dagar när jag felanmälde hårdvarufelet.
Men bollen ligger just nu hos Acer igen.

Har ingen dator alls nu (utom på jobbet).
20 dagar sen jag köpte den

Jag la ner en bra beskrivning i lådan på nära en halv sida på engelska för att service killen skulle fatta, så jag får se tror jag får hem datorn imorrn eller Fredag igen se om de gjorde någonting åt saken.
Var ju lite roligt att ringa in dock till Acer supporten har aldrig vart med om värre brud prata från manuskript kändes som "Support for dummies" hon läste rakt ur, så de var den största anledningen jag skrev egen historia om problemet istället för att hon skulle beskriva de.

Skrivet av Klarho:

Kan bekräfta att detta löste problemet med "flimmer" i lägre ljusstyrkor för mig. Välj "hög prestanda" i ovanstående meny istället för energibesparing och låt windows inbyggda inställningar för energibesparingar samt ljusstyrka.

Ni som lämnat in era datorer, har ni verkligen provat detta?

Mmm men flimret kom som mest när man hade adaptern i och satt på ati 5650 kortet, de är vid max brightness flimmret kommer några gånger varannan minut.
Läste igenom ett annat typ official acer forum och de som rapporterar just detta problem har samma panel.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

Jag la ner en bra beskrivning i lådan på nära en halv sida på engelska för att service killen skulle fatta, så jag får se tror jag får hem datorn imorrn eller Fredag igen se om de gjorde någonting åt saken.
Var ju lite roligt att ringa in dock till Acer supporten har aldrig vart med om värre brud prata från manuskript kändes som "Support for dummies" hon läste rakt ur, så de var den största anledningen jag skrev egen historia om problemet istället för att hon skulle beskriva de.

Mitt flimmer kommer också även med strömkabel i och stora grafikkortet aktiverat.

Jag spelade in en film med Iphonen, döpte den till Flimmerfilmen och la den på Windows skrivbord. Sen tittade jag igenom filmen och antecknade minut och sekund när flimret visar sig i filmen.
Lappen med minut- och sekundhänvisning lade jag sen på tangentbordet.

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Medlem

Ok, tänkte göra en helt clean installation av win 7 pro 64...
Kommer bios och krångla då det inte är win 7 home premium som installeras?

Vilka program och drivrutiner från Acers sida är absolut nödvändiga? Nån som har en lista?

Nåt annat att tänka på förutom att man ska fippla lite sen för att få switcheable graphics att funka?

Jag kommer att installera från en extern dvd, borde funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slenke:

Ok, tänkte göra en helt clean installation av win 7 pro 64...
Kommer bios och krångla då det inte är win 7 home premium som installeras?

Vilka program och drivrutiner från Acers sida är absolut nödvändiga? Nån som har en lista?

Nåt annat att tänka på förutom att man ska fippla lite sen för att få switcheable graphics att funka?

Jag kommer att installera från en extern dvd, borde funka?

Nej BIOS har ingenting med att göra vilken version av Windows du använder du kan använda Windows 2000 om du vill de.

De jag märkte av att man helst laddar ner nätverks drivrutinerna annars så tanka ner alla drivrutiner på acers hemsida och installera en efter en. Då kommer även Switch Grahpics att fungera.

De fungerar att installera från extern dvd själv använde jag usb sticka

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

Nej BIOS har ingenting med att göra vilken version av Windows du använder du kan använda Windows 2000 om du vill de.

De jag märkte av att man helst laddar ner nätverks drivrutinerna annars så tanka ner alla drivrutiner på acers hemsida och installera en efter en. Då kommer även Switch Grahpics att fungera.

De fungerar att installera från extern dvd själv använde jag usb sticka

Ok!
Bör man installera ePower och Launch manager innan allt annat?

Permalänk

Vilket program är det som gör att man kan välja högerklick på skrivbordet och "flippa" mellan grafikkorten?

EDIT: Såg att jag hade glömt installera Catalyst Control Center. Fick upp menyn efter de

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slenke:

Ok!
Bör man installera ePower och Launch manager innan allt annat?

skippa ePower de ger ingen nytta, räcker med Launch Manager

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk

Fick min 3820TG stardade upp den (93 processer =S). Iallafall märkte jag efter lite användande att esc-knappen fastnar i botten när man trycker på den, jävligt tråkigt då jag antaligen får skicka den till Acer för reparation?

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag lagt in en fräsch installation av windows 7 prof. Vilken skillnad!

intressant nog får jag nu 6.8 istället för 6.7 i cpu-prestanda i windows

http://img210.imageshack.us/img210/9005/skrivbord.jpg

Edit: Dock så vägrar den uppdatera Intel HD graphics via windows update.. det står bara att installationen misslyckades?

Permalänk
Skrivet av TofZ:

har inte kollat om det är aktiverat, kan kolla när jag kommer hem (sitter på jobbet nu)
jag kör med windows Security essentials och har visserligen funderat på om det kan vara det som ställer till det, det lustiga är att jag upplever inte det på min stationära dator där jag kör samma antivirus men kan det bero på att det är en 7200rpms disk i den istället?
EDIT: ska prova avinstallera när jag kommer hem och testa igen..

en annan sak som är helt out-of-bounds är att när jag kör med en Razer Pro|Click (?) kopplad till den så händer det oftare än om jag kör med min Logitech MX518? det kan ju vara så att det är något jag bara tror...?
jag felsöker vidare..

Det ska aldrig lagga såpass så det liksom hackar till oavsett disk.

Windows security essentials har jag inte provat personligen, men defender har jag mycket dåliga erfarenheter av. Det är inte speciellt säkert och tar mycket mer resurser än dom allra flesta andra program.

Hur var det med disk cachen? Gå in på egenskaper för C: disken och där finns det under fliken principer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det ska aldrig lagga såpass så det liksom hackar till oavsett disk.

Windows security essentials har jag inte provat personligen, men defender har jag mycket dåliga erfarenheter av. Det är inte speciellt säkert och tar mycket mer resurser än dom allra flesta andra program.

Hur var det med disk cachen? Gå in på egenskaper för C: disken och där finns det under fliken principer.

provade att klicka i bägge alternativen, provat klicka bort bägge - samma resultat
har provat avinstallera MS Sec. Ess.. - fortf. samma problem

annan rolig grej: har tidigare kört enbart på det diskreta grafikkortet ett tag, igår gick jag in i BIOS och slog över att den skulle växla igen och startade upp datorn, efter en stund när jag höll muspekaren över batteri-ikonen så stod det ca 18h och 35 minuter kvar
men det hjälper ju inte om man har 18h batteri-tid när man har en disk som hackar hej vilt..

Permalänk
Medlem

Har nu åkt ifrån Luleå till hemstaden och glömde laddaren hemma, någon som har lust att posta specifikationerna på laddaren?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Har nu åkt ifrån Luleå till hemstaden och glömde laddaren hemma, någon som har lust att posta specifikationerna på laddaren?

Tack!

19V-4.74A

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen som kan svara på hårddisk-problemet?
jag kan tillägga att jag har kört S.M.A.R.T-koll på den också och den hittar inga fel. disken är i topp-skick om man kollar där..
jag har ingen lust att skicka min dator när den fungerar i övrigt "bara" för ett disk-fel...

Permalänk
Skrivet av TofZ:

fortfarande ingen som kan svara på hårddisk-problemet?
jag kan tillägga att jag har kört S.M.A.R.T-koll på den också och den hittar inga fel. disken är i topp-skick om man kollar där..
jag har ingen lust att skicka min dator när den fungerar i övrigt "bara" för ett disk-fel...

Va f-n, har ju sett det där problemet förut och vill minnas att det har vart ganska så enkelt att lösa.

Prova att posta i forumdelen Lagring, där finns säkert nån HDD expert som vet precis vad det är.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se ett klipp med "flimmret" som folk snackar om.
Någon som kan lägga upp på youtube?

Permalänk

behöver kanske skicka in min laptop till acer, dock undrar jag om det finns mail adress man kan komma i kontakt med ? har filmat in problemet och vill skicka det ist för att förklara med ord, då det är svårt att förklara...

Permalänk
Skrivet av -=oopeteroo=-:

behöver kanske skicka in min laptop till acer, dock undrar jag om det finns mail adress man kan komma i kontakt med ? har filmat in problemet och vill skicka det ist för att förklara med ord, då det är svårt att förklara...

Ett hett tips är att kolla på acers hemsida..

Service & Supportärenden

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Hej.

Vad har ni för inställningar på ert Broadcom wlan kort? Har full täckning men tycker att nedladdningsfarten inte är på top med medans 4820TG med Atheros får bra mycket bättre speed. Om man t.ex tar en samma fil från en sida.

Tycker ni att ni får vettiga speeds med era broadcom kort?

Mvh

Får ut cirka 50Mbit/s med N på 2,4GHz (kanal 11, utan kryptering - vet inte om routern ger högre throughput)... Blev besviken på att kortet inte stödjer 5GHz Någon som vet om Atheros-kortet gör det?

Edit: Hittade information om Atheros-kortet.. det stödjer inte 5GHz (dualband alltså, tydligen) heller.

Ogillar att jag fått Broadcom-wifi och ALPS-touchpad i min dator. Hade hellre haft Atheros och Synaptics, som båda verkar vara av bättre kvalitet (har dock inte haft några direkta problem med någon av dom, men ALPS-drivarna är ju hur tråkiga som helst (kan inte ställa in känslighet, vilket resulterar i att two finger-scrollen är hackig och så).. och Broadcomkortet litar jag inte riktigt på, i och med att andra har problem.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgrund:

Får ut cirka 50Mbit/s med N på 2,4GHz (kanal 11, utan kryptering - vet inte om routern ger högre throughput)... Blev besviken på att kortet inte stödjer 5GHz Någon som vet om Atheros-kortet gör det?

Edit: Hittade information om Atheros-kortet.. det stödjer inte 5GHz (dualband alltså, tydligen) heller.

Ogillar att jag fått Broadcom-wifi och ALPS-touchpad i min dator. Hade hellre haft Atheros och Synaptics, som båda verkar vara av bättre kvalitet (har dock inte haft några direkta problem med någon av dom, men ALPS-drivarna är ju hur tråkiga som helst (kan inte ställa in känslighet, vilket resulterar i att two finger-scrollen är hackig och så).. och Broadcomkortet litar jag inte riktigt på, i och med att andra har problem.)

Fick ett Broadcom jag också beställt ett Intel 6200 istället, dock så fick jag Synaptics plattan, men ärligt när de plockar ihop datorn är de någon låda eller där de blandat delarna som går att blanda på och satt i verkar som alla får olika specar på sina datorer gäller främst Wlankort, Pekplatta och LCD-Skärmen.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Skrivet av Ufoeke:

Fick ett Broadcom jag också beställt ett Intel 6200 istället, dock så fick jag Synaptics plattan, men ärligt när de plockar ihop datorn är de någon låda eller där de blandat delarna som går att blanda på och satt i verkar som alla får olika specar på sina datorer gäller främst Wlankort, Pekplatta och LCD-Skärmen.

Är säker på att jag finner svar längre bak i tråden någonstans, men har inte funnit det de närmsta sidorna och orkar inte ta mig igenom alla; hur vet jag vad för pekplatta och skärm jag har? wlankortet antar jag att jag ser genom enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgrund:

Får ut cirka 50Mbit/s med N på 2,4GHz (kanal 11, utan kryptering - vet inte om routern ger högre throughput)... Blev besviken på att kortet inte stödjer 5GHz Någon som vet om Atheros-kortet gör det?

Edit: Hittade information om Atheros-kortet.. det stödjer inte 5GHz (dualband alltså, tydligen) heller.

Ogillar att jag fått Broadcom-wifi och ALPS-touchpad i min dator. Hade hellre haft Atheros och Synaptics, som båda verkar vara av bättre kvalitet (har dock inte haft några direkta problem med någon av dom, men ALPS-drivarna är ju hur tråkiga som helst (kan inte ställa in känslighet, vilket resulterar i att two finger-scrollen är hackig och så).. och Broadcomkortet litar jag inte riktigt på, i och med att andra har problem.)

Hehe ne Broadcom kortet är fan ingen hit ;D. Funderar på att beställa ett bättre kort också men just nu har jag ingen nytta av det då jag inte har en uppkoppling som är bättre än 8 mbit ändå.

Synaptics verkar helt klart vara ett trevligare alternativ.

Visa signatur

Eeeeep