Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Nejnej, inte lacka några fula plåtfälgar, nya är alltid bättre!
Själv rotar jag runt efter Volvo R-fälgar, förbannat dyra dock

Mmm, ska bara hitta några som passar min prisklass.
Vill inte köpa allt för dyra fälgar till en bil som kostade 8k som sedan kanske inte ens passar till nästa bil jag köper

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Jag ska, men det är inte jag som lagt dit dekalen.

Puuuh! Jag var orolig för din hälsa där ett tag
Är det någon tidigare ägares verk?

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Puuuh! Jag var orolig för din hälsa där ett tag
Är det någon tidigare ägares verk?

Ja, tidigare ägaren lade dit dom men inte fan fick han bort skiten!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Edit: .... Vaddå lika ful?

Ingen av våra bilar är speciellt snygga! Visst att jag har en aningen mer gubb-stämpel på min men annars ligger dom båda ganska lågt.

Permalänk
Skrivet av ovalie:

nyrekondad och fin

http://img195.imageshack.us/img195/3189/dsc00282rc.jpg

tryck gärna visa bild för att få dom i rätt storlek

Mysigt!

En TME är det va? Japanska bilar är inte min starka sida.. så specialmodeller har jag lite svårt att känna igen!
Masserat den något?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Ingen av våra bilar är speciellt snygga! Visst att jag har en aningen mer gubb-stämpel på min men annars ligger dom båda ganska lågt.

Du menar alltså att min råcoola bil ligger lågt
Inte om jag drar på fjortisljudet med mina 2 GAS (wooow) 6x9'or i hatthyllan :PpPPPpppPPp

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Du menar alltså att min råcoola bil ligger lågt
Inte om jag drar på fjortisljudet med mina 2 GAS (wooow) 6x9'or i hatthyllan :PpPPPpppPPp

Ja det ligger väldigt lågt, trots det älskar jag min bil. Den e så jävla awesome bara:) Den drar fan ingenting vid landsvägskörning under 90:) Sen så har jag också 9x6'or i min hatthylla dock från volvo och 2 3" i brädan med en philips bandare

Permalänk

Min nya begagnade!
BMW 318is Coupé -93:a på 140hk, 12.000 mil med 2 tidigare ägare. Jag är nöjd!

Edit: Och förresten. 1 vecka efter köpet gick topplockspackningen på den, men det löste sig.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seth vicious:

http://skidfilm.se/upload/data/bmw.jpg

Min nya begagnade!

Edit: Och förresten. 1 vecka efter köpet gick topplockspackningen på den, men det löste sig.

Fint
Alltid roligt med välbevarade bilar.
Ge nu fan i och styla sönder den osv, behåll i orginalskick

Permalänk
Medlem
Skrivet av seth vicious:

Min nya begagnade!

Ser nice ut alltid skönt att komma över någon som inte gått så långt och med få ägare grattis

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av seth vicious:

Min nya begagnade!

Läcker! Tvätta och vaxa nu

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Fint

Word! Inga spoilers, tonade blinkers, prutburkar eller annat!

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Fint

Haha, ni kan vara lugna faktiskt!
Har inga som helst planer på att styla den.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Mysigt!

En TME är det va? Japanska bilar är inte min starka sida.. så specialmodeller har jag lite svårt att känna igen!
Masserat den något?

hehe njaaa är en evo V, dvs femma, men dom är relativt lika evo 6 TME, inte så mkt gjort motormässigt mer än luftfilter och 3"avgas med racekatt från turbo. men ska i med bränslepump som jag har liggandes hemma samt mappa bilen.

har även bytt skivor och dunkat på ebc redstuff belägg runt om samt bytt till Tein superstreet coilovers.

Permalänk
Skrivet av ovalie:

hehe njaaa är en evo V, dvs femma, men dom är relativt lika evo 6 TME, inte så mkt gjort motormässigt mer än luftfilter och 3"avgas med racekatt från turbo. men ska i med bränslepump som jag har liggandes hemma samt mappa bilen.

har även bytt skivor och dunkat på ebc redstuff belägg runt om samt bytt till Tein superstreet coilovers.

Ganska lagom med andra ord Piskar det mesta runt en bana ändå ju!

Permalänk

Hade tråkigt så plåta farsans bild, dock inge att skryta om. Passat TDI - 03, 130hk, som har gått 27.000 mil nästan

Permalänk
Medlem

Mina bilar

Här är mina bilar

Sommarbilen Nissan Skyline GTR, årsmod: 1994:

För spec se här: Nissan Skyline R32 GTR (1994) - GARAGET

Bruksbilen: Volvo V70, årsmod: 2000

Glidarbilen (veteran): Mercedes 220D automat, årsmod: 1977

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

2.3T -93 43 000mil. Har varit mycke jobb på den men nu är jag färdig tillsvidare.

Toningen runt om sitter på nu oxå.

Så såg den ut när jag köpte den för 3 år sen.

Finns mer bilder på jobbet på garaget. Saab 9000 (1993) - GARAGET

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D - Asus TUF Gaming B550 - Fury Beast 32GB -
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo - Asus TUF Gaming 850W -
- be quiet! Pure Rock 2 - NZXT H6 Flow RGB-

Permalänk

Jävlar, igår satt jag och läste igenom din projekttråd om Skylinen.
Fin bil f.ö.

OnT:

Putsad motor

Hunden gillar min bil

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Ingen bild, Men igår när tösen och jag var påväg till Mullsjö så blev jag omkörd av en riktig Alpina B5 Touring.
Han körde om och jag hakade på så gott jag kunde. Precis i början av en tvåfilig uppförsbacke så signalerade han att jag skulle köra om, vilket jag gjorde. Precis efter att jag körde om så händer detta:

YouTube - Alpina B5 flyby

Jag gav järnet i min slöa Type-R men det gav inte så mycket, som ni kan se

Det roliga är att inom ett par månader så är jag ägare till en M5 E60. Synd att man mötte Alpinan idag och inte då.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Haha, nice Oavsett om du åker ifrån han senare så är ju hans coolare pga av touring

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av nmc:

Haha, nice Oavsett om du åker ifrån han senare så är ju hans coolare pga av touring

Då får man väl köpa M5 E61

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Då får man väl köpa M5 E61

Jag får nog nöja mig med en sedan.
Har velat ett tag mellan Mustang GT, Camaro, RS4 osv men M5:an är tillräckligt diskret samtidigt som det antagligen är en av världens bästa bilar i mina ögon.

Snart så jäklar

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av H-can:

Jag får nog nöja mig med en sedan.
Har velat ett tag mellan Mustang GT, Camaro, RS4 osv men M5:an är tillräckligt diskret samtidigt som det antagligen är en av världens bästa bilar i mina ögon.

Snart så jäklar

Då får jag väl köpa mig en E46 330i och köra ifrån dig då

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboDanne:

2.3T -93 43 000mil. Har varit mycke jobb på den men nu är jag färdig tillsvidare.

http://img202.imageshack.us/img202/8400/1998511878599.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/8637/1998511900713.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/6117/1998511870363.jpg

Galet fin! Vad är det för fälgar du har?

Permalänk
Skrivet av H-can:

Ingen bild, Men igår när tösen och jag var påväg till Mullsjö så blev jag omkörd av en riktig Alpina B5 Touring.
Han körde om och jag hakade på så gott jag kunde. Precis i början av en tvåfilig uppförsbacke så signalerade han att jag skulle köra om, vilket jag gjorde. Precis efter att jag körde om så händer detta:

YouTube - Alpina B5 flyby

Jag gav järnet i min slöa Type-R men det gav inte så mycket, som ni kan se

Det roliga är att inom ett par månader så är jag ägare till en M5 E60. Synd att man mötte Alpinan idag och inte då.

Hahah, nice!
En Type-R (Civic förmodar jag?) är ju inte speciellt slö, beroende på vad man jämför med...

Fast det är klart, med en M5 E61 hade han fått pisk Å andra sidan hade han aldrig "utmanat" dig om du hade haft en M5 E61!

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Då får jag väl köpa mig en E46 330i och köra ifrån dig då

Efter 200 då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboDanne:

http://img202.imageshack.us/img202/8400/1998511878599.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/8637/1998511900713.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/6117/1998511870363.jpg

43 000 mil, det var inte illa! Inte många 9000 som rullat så långt...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Hahah, nice!
En Type-R (Civic förmodar jag?) är ju inte speciellt slö, beroende på vad man jämför med...

Fast det är klart, med en M5 E61 hade han fått pisk Å andra sidan hade han aldrig "utmanat" dig om du hade haft en M5 E61!

Yes en -08. Den är absolut inte slö för en bil i den prisklassen men den står ju inte emot en 500hk bil direkt haha.

Alpinan har ju trots allt 500hk medans M5:an har 507hk. Så någon större skillnad blir det nog inte. Två underbara bilar vilket som.
Har tyvärr inte råd med E61:an utan jag får nöja mig med en sedan helt enkelt om någon månad

Printscreen: Köra ifrån en 330 kan jag drömma om. Hur trimmad M5:an än må vara.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Skrivet av H-can:

Yes en -08. Den är absolut inte slö för en bil i den prisklassen men den står ju inte emot en 500hk bil direkt haha.

Alpinan har ju trots allt 500hk medans M5:an har 507hk. Så någon större skillnad blir det nog inte. Två underbara bilar vilket som.
Har tyvärr inte råd med E61:an utan jag får nöja mig med en sedan helt enkelt om någon månad

Ehum... trodde B5:an hade mycket mindre än så, men jag blandar kanske ihop den med förra generationen? Dock hade jag för mig att jag sett en Alpina 5-serie av generation E60 med kring 400 kusar, som då skulle få pisk av en M5, men jag har väl varit ute på cykeln!

En 4.4L skruvkompressor-V8 med 500hk är det alltså... samma 4.4L i botten som i E39 månne?

Vad synd ang. touringen där, det är faktiskt mycket coolare med en M5 Touring. Lite... kaxigare på nåt sätt!