Tips på sätt att reducera pris utan prestandaförlust:P

Permalänk
Medlem

Tips på sätt att reducera pris utan prestandaförlust:P

http://img534.imageshack.us/img534/1755/ooooooomygod.png

Det är den datorn jag har fått ihop men den överskrider lite min budget skulle vilja nerfa priset med ett par hundralappar om det går utan prestanda förlust om det går. Typ billigare nätagg med mindre kräm om det funkar med sli? OM det nu är billigare nätagg utan 4 st pci express kontakter går det att lösa det med adaptrar på något smidigt sätt? Och sist men inte minst:P Chassi finns det ett billigare chassi som funkar bra med temperaturer? Hade inte tänkta överklocka direkt inte mer än mindre tveak och ljudnivå är inte ett problem om man kanske kan skära ner lite pengar på det. Annars åsikter om setupet?:P Vill ha det moderkortet pga usb 3 stöd för ssd i framtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMAGAT:

Det är den datorn jag har fått ihop men den överskrider lite min budget skulle vilja nerfa priset med ett par hundralappar om det går utan prestanda förlust om det går. Typ billigare nätagg med mindre kräm om det funkar med sli? OM det nu är billigare nätagg utan 4 st pci express kontakter går det att lösa det med adaptrar på något smidigt sätt? Och sist men inte minst:P Chassi finns det ett billigare chassi som funkar bra med temperaturer? Hade inte tänkta överklocka direkt inte mer än mindre tveak och ljudnivå är inte ett problem om man kanske kan skära ner lite pengar på det. Annars åsikter om setupet?:P Vill ha det moderkortet pga usb 3 stöd för ssd i framtiden.

Det ser väl okej ut men sen när kör du en ssd på usb???
Möjligen på sata3:)))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMAGAT:

Du kan köpa detta nätagg:

Corsair TX 650W 80+ - Inet.se

och köpa till två stycken
6-pin adapter Adapter 2x4 pins 12V till 6 pins PCIe - Inet.se
eller
8-pin adapter Adapter 2x molex ->8-pin PCI-e - Inet.se

Det är inte säkert att du behöver köpa till 2 stycken, då det antagligen följer med adapter till grafikkorten, och då har du 4st 6-pin

Permalänk
Medlem

Samma prestanda men lite svagare nätagg och annat chassi.
EDIT: Vet ej om adaptrar till nätagg följer med graffet men finns löst annars.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Det ser väl okej ut men sen när kör du en ssd på usb???
Möjligen på sata3:)))

Gah skrev lite hastigt kanske men du fattar vad jag menar stöd för ssd iaf

Men annars har jag kollat och att ta 650 watt istället drar ner priset en del annars tror jag att jag håller mig till chassit jag hade från början 650 verkar vara tillräckligt lite overkill med 750 watt så jag tror jag lägger till lite fläktar då jag hade lite högre budget än väntat.

Annars åsikter? Jag tycker det ser bra ut tillräckligt med minne i5 760 och 2 st gtx 460 orkar inte vänta till 6000 serien från amd så jag tar något jag tyckte kändes prisvärt och det verkar gtx 460 vara då de presterar lite bättre än gtx 480 i flera fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMAGAT:

Gah skrev lite hastigt kanske men du fattar vad jag menar stöd för ssd iaf

Men annars har jag kollat och att ta 650 watt istället drar ner priset en del annars tror jag att jag håller mig till chassit jag hade från början 650 verkar vara tillräckligt lite overkill med 750 watt så jag tror jag lägger till lite fläktar då jag hade lite högre budget än väntat.

Annars åsikter? Jag tycker det ser bra ut tillräckligt med minne i5 760 och 2 st gtx 460 orkar inte vänta till 6000 serien från amd så jag tar något jag tyckte kändes prisvärt och det verkar gtx 460 vara då de presterar lite bättre än gtx 480 i flera fall

Om du inte tänker köra på så hög upplösning så kan du tjäna in mycket pengar på att köra Sparkle GeForce GTX 460 768MB istället.
Sparkle GeForce GTX 460 768MB - Inet.se

Visa signatur

Phenom x4 955 3.2Ghz, 4gb, ASUS M4N75TD, 2x Geforce 460 768mb, Fractal design R3, Schyth.

Permalänk

Jag skulle dragit ner till ett 460, sen när du har mer pengar och ens behöver kraften så kan du köpa ett till

Kanske gå på ett AMD-System också :D?