Sälja min dator, vad kan man ta för pris

Permalänk
Medlem

Sälja min dator, vad kan man ta för pris

Som topic lyder så har jag tänkt sälja av min stationära dator i förmån för en laptop. datorn är ca 3 år gammal men har uppgraderats genom åren. Hur mycket anser ni att man kan ta för detta:

Chassi: Antec 300 ljuddämpat och fönstermodd
Mobo: Asus P5Q-E
CPU: Intel C2D E8500 3,16GHz E0 stepping
CPU-kylare: Zerotherm Nirvana
Mem: 3*2GB corsair pc6400
GPU: Sapphire Radeon HD4850
PSU: Corsair 650W
HDD: 1*640Gb 1*1TB (samsung)=1,64TB
Ljudkort: Asus Xonar DX
DVDbrännare
Zalman fläktkontroll ZM-MFC1
4*revoltec white led 120mm fläktar
Minneskortläsare
Benq 22" skärm
Original Windows Vista Home Premium

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av knosen:

Du är ute och cyklar. Det var väl en gissning? Så jäkla dålig är den inte.
6 - 7.5 K

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

6-8, typ 10k på blocket

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

För 8k får man 5870, i5 750 4GB RAM och liknande på blocket sist jag kollade iaf.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Datorn flyter på bra och den klarar spel på ganska inställningar. Har fått en liten uppfattning nu om vad jag kan ta.

lägger nog ut den på blocket och eftersom den är lite bling så kanske jag kan ta lite extra brukar finnas folk som betalar för sådant

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

Du är ute och cyklar. Det var väl en gissning? Så jäkla dålig är den inte.
6 - 7.5 K

Du måste vara helt blåst för att peja 6 - 7.5k för den där datorn. 2 generationer gammal CPU, slött grafikkort jämfört med dagens. Det enda som håller priset någolunda uppe är att nätdelen är pålitlig och att det finns ett vettigt ljudkort i burken.

Men max 5000:-, inte ett dugg mer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tror du ganska lätt kan få 5-6k på blocket. Upp med lite bling bilder är tipset

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

6-10k, den har fönster + led = p12or köper

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

De som sagt 6-8 har ingen koll alls. Om de hade någon koll hade de inte sagt det.
Datorn är gammal och har i dagsläget rätt dåliga komponenter. Jag skulle gissa på runt 4-5k med skärmen, på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

De som sagt 6-8 har ingen koll alls. Om de hade någon koll hade de inte sagt det.
Datorn är gammal och har i dagsläget rätt dåliga komponenter. Jag skulle gissa på runt 4-5k med skärmen, på blocket.

Njae, grejjen är ju att man kan ta ett stort överpris på blocket med rätt valda ord och en snygg text. "Spel dator, klarar alla spel väl" Etc. Jag kan garantera att han kan kränga den för över 5k.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror han får vara nöjd om han får 6k för den även på blocket för den är ju inget märkvärdigt direkt. Men sätt ut den som komplett speldator för 7000kr, betona den stora mängden ram, att den har en hög processorhastighet samt att den klarar av Modern warfare 2 bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Njae, grejjen är ju att man kan ta ett stort överpris på blocket med rätt valda ord och en snygg text. "Spel dator, klarar alla spel väl" Etc. Jag kan garantera att han kan kränga den för över 5k.

Väl medveten om det. Jag tycker i allmänhet inte om bedrägeri, och hjälper således inte honom bli en bedragare.

Permalänk
Medlem

Bra Speldator | Jönköping | Blocket är en kille som tar 7,3K. det enda som är bättre är han graffe! och dom som säger PSU, kolla på bilden LOL. Jag menar kan ha ta det utan ljudkort o skärm och så så borde jag kunna få liknande eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Väl medveten om det. Jag tycker i allmänhet inte om bedrägeri, och hjälper således inte honom bli en bedragare.

Jag gör ingen koppling till bedrägeri så länge man inte faktiskt ljuger. Anser t ex att man ska skriva ut alla olika komponenter etc så att eventuell köpare har möjlighet att själv googla och undersöka hur bra sakerna är. Men att säga att datorn klarar spel "väl" anser inte jag vara en lögn, då den absolut bör göra det med de specsen. Man kan t ex exemplifiera med spela man är säker på att den klarar på fingrafik som man vet att många vill spela. Wow. MW2 etc. Men det är väl en annan diskussion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

6k då skärm + ljudkort är med

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

max 5500 inklusive skärm skulle jag säga, alltså; vad den är värd.