Permalänk
Medlem

Värdering av Gamingpc

Hejsan ärade sweclockersfolk!

Jag hade tänkt att sälja min main gaming burk som jag lirar spel såsom minecraft, swat 4, crysis m.m. på.

Det som är i den nu är
Cpu: Pentium 4 2.8GHz socket 478
mobo: Asus P4V8X-MX
nätagg: Codegen 400W
hårddisk: samsung disk på 160gb
grafikkort: Asus Eah 2600 pro 512mb
ram: 1.5 gb, 1gb kvr, 512 mb noname @ 333mhz

skulle själv uppskatta datorn till ett värde av 1000 kr, mus ska ingå.

Skulle jag kunna få mycket mer pengar för den om jag inkluderar en Acer skärm på 19"?

*Edit*
ska bara tillägga att datorn klarar även av nyare spel såsom FC2, l4d, CoD mw2 och Elder scrolls: oblivion.

Permalänk

1500 med skärm om du har lite tur.

Permalänk

1000kr borde du få. Med skärm +200kr skulle jag tro. Sen finns det självklart en del som tror att det där är en bra dator om du skriver att den "klarar" lite nyare spel.
Akta bara så att du inte lurar fel person om du skriver att det är en "gaming"-dator som "klarar" nyare spel, för jag tror att köparen känner sig ganska lurad om du skriver det.

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen gaming-PC.
Det är en gammal kontorsdator/surfdator.
Säljer du den som speldator kan du inte kallas annat än bedragare. Inget illa menat.

Runt 1000 spänn är den värd, några hundra mer med skärm och kringutrustning på blocket.

Permalänk
Medlem

Hela Sverige > Datorer & TV-spel | Blocket

de flesta p4or går mellan 600-800kr och det är med i regel 2gig minne
så får du tusen spänn för den ska du ha tur,

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

1000kr borde du få. Med skärm +200kr skulle jag tro. Sen finns det självklart en del som tror att det där är en bra dator om du skriver att den "klarar" lite nyare spel.
Akta bara så att du inte lurar fel person om du skriver att det är en "gaming"-dator som "klarar" nyare spel, för jag tror att köparen känner sig ganska lurad om du skriver det.

Skrivet av 511:

Det är ju ingen gaming-PC.
Det är en gammal kontorsdator/surfdator.
Säljer du den som speldator kan du inte kallas annat än bedragare. Inget illa menat.
Runt 1000 spänn är den värd, några hundra mer med skärm och kringutrustning på blocket.

Tss, den är vad man använder den som!
Ni kan ju t.ex säga att era datorer är surfdatorer ifall ni surfar på dem.

men man skulle ju kunna säga att det är en jättebra förstadator så kanske man lockar lite mer föräldrar.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

men man skulle ju kunna säga att det är en jättebra förstadator så kanske man lockar lite mer föräldrar.

Du får skriva vad du vill, men det är du som kommer att få ta konsekvenserna.
Jag hade inte skrivit något om vad den är bra till eftersom det knappt är surf/kontorsdator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Mja, alltså. Njä.

För att kunna kalla den speldator ska den kunna palla nuvarande spel hyffsat.

Inte typ "Speldator, kan köra alla spel från 2000 maxat, och runescape med senaste patchen."