Permalänk
Medlem

Och vi andra har lärt oss att om datorn är död vid nyinstallation så ska vi ALLTID börja att fråga om distanserna mellan moderkort och moderkortsplåten sitter där, och att dom sitter där dom ska :):):)

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Där har du fel, man behöver inte alls ha ram i för att få bild och komma in i Bios.

Vad tror du då man har ram till

Permalänk
Skrivet av Nichotinxx:

aja det blir att vänta tills nästa månad då att köpa nytt moderkort, inte tillräckligt med cash för denna månaden.

tråkigt:(

men men, lärt mig mycket iaf:)

Svara även på pepperflame´s fråga. Vilken platta menar du? om du satt något mellan CPU och kylare (förutom kylpasta såklart) så är detta åt helvete fel och du kan isåfall även ha brännt CPUn då den till 99,9% har överhettat och bränt

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Och vi andra har lärt oss att om datorn är död vid nyinstallation så ska vi ALLTID börja att fråga om distanserna mellan moderkort och moderkortsplåten sitter där, och att dom sitter där dom ska :):):)

MVH Peter

Mmm, vilket jag gjorde i en av dom absolut första posterna i den här tråden.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Vad tror du då man har ram till

Haha, tänkte lite snett ännu en gång Men men, man lär så länge man lever. Hade för mig att man inte behövde det haha!

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nichotinxx:

aja det blir att vänta tills nästa månad då att köpa nytt moderkort, inte tillräckligt med cash för denna månaden.

tråkigt:(

men men, lärt mig mycket iaf:)

Trial and error är en rätt dryg metod att lära sig på dock

Kolla in någon guide. Vi borde kanske ha en klistrad tråd om montering här eller kanske ännu hellre i köprådstråden så gröngölingarna inte missar det i sin iver

Permalänk

Hade precis samma error som du. Det var fel på moderkortet så komplett skickade ett nytt och 2 dagar senare så var datorn igång!

Fläktarna gick igång, modekortet lös grönt och allt fungerande.. men något fel var det. Lycka till nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Haha, tänkte lite snett ännu en gång Men men, man lär så länge man lever. Hade för mig att man inte behövde det haha!

Händer ibland att man säger tänker lite snett ibland haha

Permalänk
Medlem

Har samma problem alla fläktar går igång grön lampa men ingen bild till skärmen. o den röd lampa tänds några sec o släcks.

e de moderkortet då ? satte ihopa datorn igår.

Permalänk
Medlem

Orginal00:
Möjligt men mer troligt att du byggt dåligt. Speciellt efter att man läst din tråd. Finns massor av saker som gör att du inte får bild.

Permalänk

Read the manual

Att leverantören skickar med manualer till alla deras produkter, moderkort, processor, grafikkort etc. har en betydelse. Jag har monterat en väldigt massa datorer under min livstid. Men trots det glöttar jag alltid igenom manualen, även om det inte chockar mig allt för ofta händer det att det finns en annan/bättre funktion att gå tillväga. Manual är med andra ord inget som bara pensionärer läser!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dirtvader:

Att leverantören skickar med manualer till alla deras produkter, moderkort, processor, grafikkort etc. har en betydelse. Jag har monterat en väldigt massa datorer under min livstid. Men trots det glöttar jag alltid igenom manualen, även om det inte chockar mig allt för ofta händer det att det finns en annan/bättre funktion att gå tillväga. Manual är med andra ord inget som bara pensionärer läser!!!

Mobo-manualer är väl typ de enda manualer jag läser öht, så visst har du en poäng där (framförallt när man inte byggt på platformen förut. T.ex. nu när jag ska bygga en am3 för första gången (torde inte vara så stor skillnad från am2) så lär det bli en titt i manualen)

Permalänk
Medlem

jag byggde en förr kanske 4-5 år sen..så byggde jag igår rätt stor skillnad.

kanske därför jag inet får igång den

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlvltre:

jag byggde en förr kanske 4-5 år sen..så byggde jag igår rätt stor skillnad.

kanske därför jag inet får igång den

Öhh... Va?

Permalänk
Medlem

atta jag byggde en dator själv för 5 år sedan. betydligt svårare nu tycker jag..

jag får inte min till att fungera.. byggde igår ..på de idag igen efter jobbet