Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

SE X10 mini värd att köpa? 199:- i månaden i 12 månader med Telenor (ring för allt).

Permalänk
Medlem

SE X10 mini värd att köpa? 199:- i månaden i 12 månader med Telenor (ring för allt).

Såg en annons i Metro om att nymobil.se säljer SE x10 mini för 199:- i månaden i 12 månader med telenor, och man får ringa för allt. Detta låter ju faktiskt riktigt intressant.
Ska man slå till, eller vet ni något annat arbjudande där man får mer telefon (och samtal) för pengarna?

Dock kan jag inte hitta någon info på nymobil.se om minutavgifter eller vad det kostar att surfa.
Men jag antar att det är samma som för "199:-/mån"-abonnamanget på telenors hemsida. Där står att maxpris för surf i mobilen är 9 kr per dag. Frågan är dock vilken hastighet man kommer upp i då (dvs. om det går att titta på youtubeklipp/SVT-play)?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Flickvännen funderar på den också.
Erbjudandet känns oslagbart.
Du får ju X10an på köpet, på ex katshing om du tar samma får du betala 2200 för mobilen om du bara tar telenor 199 utan förhöjd 12 månader.

Jag är lite osäker på nymobil dock, är dom verkligen bra? Har hört lite storys om dom.
Att dom gråimporterar mobilerna och man får med icke svensk programvara osv.

Permalänk

Om du kan stå ut med x10 minis lilla/dåliga skärm, det roliga med en smartphone är ju att man kan surfa/spela osv. Tycker att mycket av den glädjen går förlorad med en så extremt liten/lågupplöst skärm. Ska man ändå bara använda luren som en "vanlig" mobil(ringa/sms/musik) så kan jag tycka att det är bättre att köpa en vanlig mobil som har bra batteritid etc.

Permalänk
Medlem

Vet du någon bättre i samma prisklass då?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Spel och surf går riktigt bra på x10mini//från en som ägern en.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Jävligt tråkig mobil om man gillar att sitta och pilla på allt och göra allt personligt. Hade en i en månad innan jag gav den till syrran som förövrigt passar perfekt till eftersom hon inte är något insatt i sånt.

Desire HD om 2 veckor då!

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwingis:

Jävligt tråkig mobil om man gillar att sitta och pilla på allt och göra allt personligt. Hade en i en månad innan jag gav den till syrran som förövrigt passar perfekt till eftersom hon inte är något insatt i sånt.

Desire HD om 2 veckor då!

Vad kan du inte pilla på menar du?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

Jag äger ingen x10mini själv men tjejen har en mini pro, och en polare har en x10 mini som jobb telefon. Pro varianten funkar bättre, det är verkligen inte roligt att skriva på vanliga mini utan fysiskt tgb, bara tummen täcker ju 1/3 av skärmen typ.

Upplösningen(240x320) och android 1.6 gör att många spel och apps inte funkar alls, eller inte funkar alls bra. En samsung galaxy spica tex. kostar ca 2200:- kontant och är bättre på alla punkter i princip. HTC wildfire skulle kunna vara ett alternativ men den har samma låga upplösning som x10 mini :/

Huawei u8220 finns hos 3 för 1695:-, det krävs dock lite fixande för att få den riktigt bra(och den har 2,5mm audio ut, vilket jag ser som största nackdelen). Men ta en titt på Galaxy Spica..

Samsung GT-i5700 Galaxy Spica - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

Även SE x8 verkar vettig..

Egenskaper för Sony Ericsson Xperia X8

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag äger ingen x10mini själv men tjejen har en mini pro, och en polare har en x10 mini som jobb telefon. Pro varianten funkar bättre, det är verkligen inte roligt att skriva på vanliga mini utan fysiskt tgb, bara tummen täcker ju 1/3 av skärmen typ.

Upplösningen(240x320) och android 1.6 gör att många spel och apps inte funkar alls, eller inte funkar alls bra. En samsung galaxy spica tex. kostar ca 2200:- kontant och är bättre på alla punkter i princip. HTC wildfire skulle kunna vara ett alternativ men den har samma låga upplösning som x10 mini :/

Huawei u8220 finns hos 3 för 1695:-, det krävs dock lite fixande för att få den riktigt bra(och den har 2,5mm audio ut, vilket jag ser som största nackdelen). Men ta en titt på Galaxy Spica..

Samsung GT-i5700 Galaxy Spica - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

Även SE x8 verkar vettig..

Egenskaper för Sony Ericsson Xperia X8

Jag tycker att det går bra att skriva på vanliga minin. Handlar om vana antar jag.

Spel som fungerar, fungerar bra. Minin får 42 fps i Neocore. Att jämföra med 26fps hos Desire.
Att vissa spel inte syns beror mest på lata utvecklare som inte lagt till qvga som upplösning som spelet stödjer. Android är ju bra på att skala om dessa automatiskt.

Spica är väl bättre på två punkter bara? Högre androidversion och högre upplösning.
Htc wildfire har dålig 3d-acceleration. 3dspel flyter alltså dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag tycker att det går bra att skriva på vanliga minin. Handlar om vana antar jag.

Spel som fungerar, fungerar bra. Minin får 42 fps i Neocore. Att jämföra med 26fps hos Desire.
Att vissa spel inte syns beror mest på lata utvecklare som inte lagt till qvga som upplösning som spelet stödjer. Android är ju bra på att skala om dessa automatiskt.

Spica är väl bättre på två punkter bara? Högre androidversion och högre upplösning.
Htc wildfire har dålig 3d-acceleration. 3dspel flyter alltså dåligt.

Nämnas bör är att neocore 3d är specialskrivet för att visa upp just MSM 7227 platformen som x10 mini bygger på, i övriga prestandatest går det inte ens att jämföra med snapdragon på samma dag.

Nackdelen med x10 mini är just upplösningen, många nya apps/spel funkar helt enkelt inte med så låg upplösning. Sen om det beror på lata utvecklare eller något annat känns ganska irrelevant då det inte funkar ändå. Tycker skärmen är väldigt grådaskig och färgerna ser allt annat än levande ut.

Galaxy spica har 2.1(2.2 med custom rom, och stöd för multitouch med custom rom), mer minne för apps än x10 mini, högre upplösning, större skärm, ARM11 800mhz cpu, bättre batteritid, osv. Med lite tur så kommer 2.1 till x10 mini, 2.2 är bara att glömma det kommer aldrig till x10 mini.

Om man inte har så mycket att jämföra med så känns säkert x10 mini helt ok, men faktum är att man kan få mycket mera android för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nämnas bör är att neocore 3d är specialskrivet för att visa upp just MSM 7227 platformen som x10 mini bygger på, i övriga prestandatest går det inte ens att jämföra med snapdragon på samma dag.

Nackdelen med x10 mini är just upplösningen, många nya apps/spel funkar helt enkelt inte med så låg upplösning. Sen om det beror på lata utvecklare eller något annat känns ganska irrelevant då det inte funkar ändå. Tycker skärmen är väldigt grådaskig och färgerna ser allt annat än levande ut.

Galaxy spica har 2.1(2.2 med custom rom, och stöd för multitouch med custom rom), mer minne för apps än x10 mini, högre upplösning, större skärm, ARM11 800mhz cpu, bättre batteritid, osv. Med lite tur så kommer 2.1 till x10 mini, 2.2 är bara att glömma det kommer aldrig till x10 mini.

Om man inte har så mycket att jämföra med så känns säkert x10 mini helt ok, men faktum är att man kan få mycket mera android för pengarna.

Vad jag vet så besitter väl wildfire på samma platform.

Orsaken till varför x10mini får så höga poäng beror på.
Samma grafikchip som i de med Snapdragon. (A200).
Och den låga upplösningen.

Vilket gör att x10mini har riktigt bra spelprestanda.

Finns rootfix för lata utvecklare för övrigt. Då får msn tillgång till många fler applikationer.
Jag tycker inte det är något fel på färgerna?

Att den har en ARM11 kvittar ju den då knappast upplevs som snabbare.
X10mini upplevs ju som snabb pga sin processsor, låga upplösning och att den låter grafiken rendera grafiken i menyerna.
Sedan kan man säga att x10mini och pro står utan konkurrenter då det inte finns någon annan "mini"mobil. Htc wildfire är ju med lite på ett hörn men den är större.

Frågan är ju hur du kan veta att just 2.2 inte kommer. Då det är info bara SE kan sitta inne med.

I sin prisklass tycker jag inte att man får en bättre lur.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

SE har sagt att 2.2 inte finns med i planera, att man inte ska vänta sig det på ett tag.
2.1 kommer ju "snart" till X serien, även x10 mini enligt deras roadmap.
Efter det finns det inga planer alls på 2.2 i den roadmappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad kan du inte pilla på menar du?

1.6 android... SE är ju känt för att hellre satsa på massan än de 1% som gillar att pilla på grejer. Vet att 2.1 kommer att släppas till den men de är så långt bakom alla andra.
All den här jävla bloatware.
Och standard SE ui är så jävla sämst och drar man in en egen så suger den massor av batteritid.

Är väl det jag kommer på nu var ett tag sen jag hade mobilen så är inte lika arg.

Och ni som säger att PRO är bättre än non PRO så finns det ju ett tangetbord app som man kan lägga in, flippa mobilen så den ligger så får du ett stort tangentbord. Hade inga problem att skriva på detta sättet.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Har själv en Samsung galaxy spica och kan säga att jag är sjukt nöjd + att vi har LeshaK

Permalänk
Medlem

Fast grejen med de andra telefonerna för 2-2 500:- är ju att man inte får ringa för beloppet, vilket man får om man köper x10 mini för 199:- per månad i 12 månader

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Abgående abonnemanget kan det vara bra att veta att om du köper Surfpaket så går kostnaden inte in under din månadspott trots att det står "mobilsurfa för hela månadsbeloppet", de syftar bara på om man skulle surfa utan tilläggs paket vilket i så fall kostar 9kr/dygn. Ytterligare ska du genast kolla upp vilka tilläggstjänster som du har efter det att du skaffat abonnemanget. För mig hade de lagt till Surfpaketet á 69kr i månaden utan min vetdom. Annars är telenor hyffsat bra att ringa/surfa med.

Jag köpte min Galaxy S för ca 2100kr (ingen förhöjd månadsavgift) med samma abonnemang (199 pott) men med 24 mån bindningstid, väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Enligt nymobil.se fick man inte surfa för potten heller (dagssurf). Dock misstäker jag att de inte är så väl insatta i varje erbjudande utan bara läst "Ring, sms:a och MMS:a för hela månadsbeloppet"...
Tänkte dra mig till en telenorbutik nu och se om jag kan kika på den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

SE har sagt att 2.2 inte finns med i planera, att man inte ska vänta sig det på ett tag.
2.1 kommer ju "snart" till X serien, även x10 mini enligt deras roadmap.
Efter det finns det inga planer alls på 2.2 i den roadmappen.

Vart har SE sagt det?

En "läckt" roadmap från en mässa räcker inte som ett bevis. Vilken tillverkare håller inte sådant internt och hemligt?
Så antar att du har något annat än just det att komma med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tyckte x10 var lagom stor, spelandet sköter jag på PSP

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag såg även Endastmobiler

SE c905 för 199:- per månad i 12 månader (ring för allt). Kameran är på 8,1 Mbix, och den borde la vara bättre med tanke på att det är en C-modell?
Illa att det finns så många telefoner att välja på ^^
Dock lutar det nog mest åt x10 mini ändå, eller vad säger ni?

Edit: Ni råkar inte känna till någon kampanjkod som funkar hos nymobil.se?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Endast mobiler ser ju ut som värsta scam företaget, herregud vad buggig och dålig sida, hittar inte dom på prisjakt osv heller.
Lite snabb googling så verkar det vara samma ägare som nymobil.se dock i slutledet ;O

Permalänk
Medlem

Min flickvän köpte x10 mini och jag har lånat den av henne i 1 vecka nu, medan min Desire är på service.
Det som jag upplevt veckan jag använt den:
+ Liten och lätt
+ Smidigt ha den i fickorna
+ Bra ljudkvailte vid samtal

- För liten för min del (har inte stora händer heller), svårt att skriva rätt, blir oftast fel och frustrerande. (skandinavien keyboard)
- Touch regerar lite dåligt och ingen multitouch dessutom.
- Skärmen är alldeles för liten, vid bläddring, så kommmer inställningar upp oftast (genom svepa upp) och det är irriterande.
- Dåligt widget stöd. De apps som jag kunde lägga ut som widget, kunde jag inte i x10 mini och kanske beror det på Android 1.6. Kanske funkar bättre när 2.1 kommer?
- Dåligt bluetooth stöd. Kunde inte lyssna på internet radio med min Nokia BH-500 som fungerade på Desire.
- Ingen 3,5 mm så man kan välja själv vilka hörlurar man vill ha.
- Skärmen känns "platsligt", har inte den "touch" känslan som andra smartphones som kör med glas.

x10 mini passar mera till min flickvän, då hon varken använder apps, surfar och endast samtal. Då är den smidig, då den är liten och har bra samtals kvailte.
För de som surfar/sms mycket och då är det inte så lämplig.

199:-/mån är inte värd, om det är utan surf. Bättre köpa mobilen för ca: 2300:- och surfabb. Installera chat apps, då kan man chatta, ringa (via 3G gratis), skicka bilder, video, filer, röst medd och allt det gratis. (ex: whatsapp stödjer detta, kostar 1.99US/år endast. Men tyvärr stödjer det inte android 1.6, utan minst v 2.1 upp).
Alla operatörer har typ av abb. som inkluderar 3000 min + 3000 sms/mån (halebop/Telia SMS till alla operatörer) till hemtelefon/inom samma operatör som kostar från 49/69:-/mån och inkludera det med surf abb. Total hamnar det på ca: 100-200:-/mån och man får mycket mer nytta + nöje att inneha en smartphone då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Min flickvän har köpt en X10 mini pro från nymobil.se som hon är nöjd med. Hon köpte den från deras butik i Malmö, de har väldigt trevligt personal. Jag har lekt lite med den och testat att skicka SMS båda via tgb:et och via touchskärmen. Upplevde inte att det skulle vara svårt på något sätt.

En nackdel med den är att hon behöver ladda den varannan dag. Fast å andra sidan så surfar hon mkt med den, så det kan bero på det

Telenor har en tilläggstjänst som kostar typ 60-70 :- i månaden. Då får man surfa fritt.

Skrivet av XPerion:

199:-/mån är inte värd, om det är utan surf. Bättre köpa mobilen för ca: 2300:- och surfabb. Installera chat apps, då kan man chatta, ringa (via 3G gratis), skicka bilder, video, filer, röst medd och allt det gratis. (ex: whatsapp stödjer detta, kostar 1.99US/år endast. Men tyvärr stödjer det inte android 1.6, utan minst v 2.1 upp).
Alla operatörer har typ av abb. som inkluderar 3000 min + 3000 sms/mån (halebop/Telia SMS till alla operatörer) till hemtelefon/inom samma operatör som kostar från 49/69:-/mån och inkludera det med surf abb. Total hamnar det på ca: 100-200:-/mån och man får mycket mer nytta + nöje att inneha en smartphone då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Spel och surf går riktigt bra på x10mini//från en som ägern en.

Jag har en oxå och den är awsome.

Och den kommer bli ännu bättre när Ericsson släpper nya Android till den i oktober.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Min flickvän köpte x10 mini och jag har lånat den av henne i 1 vecka nu,
- För liten för min del (har inte stora händer heller), svårt att skriva rätt, blir oftast fel och frustrerande. (skandinavien keyboard) -Tycker det går helt okej. Ingen mobil jag sitter och skriver mail på men då hade man ju ändå valt en telefon med ett fysiskt tangentbord.

- Touch regerar lite dåligt och ingen multitouch dessutom. -Tycker min reagerar bra. Multitouch har jag ingen nytta av då SE har en bättre zoomfunktion i mitt tycke.

- Skärmen är alldeles för liten, vid bläddring, så kommmer inställningar upp oftast (genom svepa upp) och det är irriterande. -Har inte haft detta problem.

- Dåligt widget stöd. De apps som jag kunde lägga ut som widget, kunde jag inte i x10 mini och kanske beror det på Android 1.6. Kanske funkar bättre när 2.1 kommer? -Förstår inte riktigt hur du menar?

- Dåligt bluetooth stöd. Kunde inte lyssna på internet radio med min Nokia BH-500 som fungerade på Desire. -Håller med!

- Ingen 3,5 mm så man kan välja själv vilka hörlurar man vill ha. -FEL

- Skärmen känns "platsligt", har inte den "touch" känslan som andra smartphones som kör med glas. - Hur många kör glas i denna prisklass då?

Min text är markerad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Min text är markerad.

Hur har du lyckats zooma med din x10mini??

Har inte hittat zoom på min. :S

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hur har du lyckats zooma med din x10mini??

Har inte hittat zoom på min. :S

I bildgalleriet är det med ett finger. Du håller ner det för någon sekund sedan drar du det upp eller ner. Smidigare än pinch-2-zoom i mitt tycke.

I Webbläsaren får du använda dig av plus och minus eller doubletap. Med 2.1 som kommer så blir det nog enfingerszoom där med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med min X10 Mini Pro, skulle saknat tangentbordet ganska mycket men för 199x12 är det inget att snacka om i mina ögon.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

I bildgalleriet är det med ett finger. Du håller ner det för någon sekund sedan drar du det upp eller ner. Smidigare än pinch-2-zoom i mitt tycke.

I Webbläsaren får du använda dig av plus och minus eller doubletap. Med 2.1 som kommer så blir det nog enfingerszoom där med.

Aja... dom har jag hittat. jag trodde du hade lyckats zooma med kameran.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Aja... dom har jag hittat. jag trodde du hade lyckats zooma med kameran.

Varför skulle man vilja zooma med kameran direkt? Är ju bara digital zoom.

Visa signatur