Adobe after effects CS4 Problem, Snälla hjälp behövs

Permalänk
Medlem

Adobe after effects CS4 Problem, Snälla hjälp behövs

Hejsan, jag har problem med mitt lilla CS4 program. har precis köpt ny dator med Phenom II X6, 4Gb 1333Mhz minnen och ett ATI radeon 4870 1gb.

När ja ska redigera så hackar "preview videon" ständigt och timglas kommer fram, o då blir man besviken när man tycker att min hårdvara ska prestera bättre..

Min förra setup gick t.o.m snabbare , Core 2 duo 1.8Ghz 3Gb 667Mhz minnen. Jag kan verkligen inte förstå detta problem. Snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Slår ett litet slag för min egna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Har du mutliprocessing påslaget? Isf slå av det, du har lite för lite ram för att det ska fungera rätt. En annan klassiker är att ljudmätaren är synlig, det kan av någon anledning göra att klippet inte flyter. Testa isf att ta bort den rutan.

Står det i inforutan att klippet går i "real time"? Om inte så står det ofta en anledning till varför det inte gör det i samma ruta.

Under preferences>display finns det en liten check-box som heter "Show rendering progress in info panel and flowchart", den är urklickad per default. Om du har råkat klicka i den, så klicka ur den igen. Den slösar massa prestanda på att konstant förklara precis vad den gör i inforutan.

Edit: Multiprocessing i CS4 vill gärna att man har minst 2GB RAM per kärna, men helst 4gb/kärna. Så med din 6-kärniga processor bör du alltså ha minst 12GB, och helst 24GB ram för att alla kärnor ska kunna jobba samtidigt på ett korrekt sätt.